جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمای چوبی بهتر است یا نمای آجری

نمای چوبی یا آجری، کدام بهتر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید

نمای چوبی یا آجری به عنوان پر طرفدارترین های نمای ساختمان، انتخاب سختی را برایمان رقم می زند. نمای چوبی یا آجری می تواند قدمی در انتخاب مناسب یکی از آنها کمک کننده باشد.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر نما، دکمه زیر را لمس کنید:

با توجه به سوالات فراوانی که کاربران در خصوص نمای چوبی یا آجری و انتخاب بین آنها دارند، سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگ ترین مرجع فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران، مقاله ای در خصوص نمای چوبی یا آجری تهیه کرده است تا بتواند کمک شایانی به شما کاربران کند.

نمای چوبی یا آجری؟
تفاوت نمای چوبی با نمای آجری

نمای چوبی یا آجری ؟

دیوارپوش خانه، هدفی فراتر از زیبایی دارد. در واقع نمای خانه شما اولین خط دفاعی در برابر شرایط آب و هوایی محسوب می شود و به همین دلیل است که بررسی و شناختی از نمای چوبی یا آجری و یا دیگر متریال ها بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت این مسئله آن جایی خود را بیشتر نشان می دهد که اگر از متریال نامناسبی استفاده کنید، هزینه مصرفی، عایق کاری ضعیف و یا نگهداری از آن کابوس شما در آینده خواهد شد. پس حتما قبل از خرید مصالح مورد نیاز خود دقت کافی را به عمل آورید.

تفاوت نمای چوبی و آجری
نمای چوبی یا آجری؟

زیبایی نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. مشکل اینجاست که هر دوی این نماها زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. اولین قدم در مقایسه نمای چوبی و آجری این است که مزایا و معایب هر یک از آنها را شناسایی کنید. علاوه بر مقایسه ایی که در ادامه می شوید برای شناخت بیشتر آجرها به خصوص آجر شاموتی می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و اطلاعات کامل این محصول را بدست آورید.

مشاهده کنید: قیمت آجر شاموتی به تاریخ روز و نمونه پروژه های ساختمانی

مزایا و معایب نمای آجری؛ اولین قدم در انتخاب نمای چوبی یا آجری؟

آجر از جمله متریال هایی محسوب می شود که از گذشته تا به امروز در کنار ما بوده است. از این متریال هم در دیوار چینی و ساختمان سازی و هم در نما و دکوراسیون استفاده های متعددی می شود.

وجود مزیت های گسترده آجر باعث شده تا از آن در صنایع و مکان های مختلفی استفاده کنند؛ که در لیست زیر مزیت های استفاده از نمای آجری برای شما آورده شده است:

  • تنوع بالای آجر نما در طرح و رنگ: آجر نما در انواع مختلفی از جمله (نسوز، سنتی یا قزاقی، لعابی، دکوراتیو یا هلندی) تولید می شود؛ تمامی انواع آجر نما دارای رنگ های متنوعی بوده که با مراجعه به صفحات آنها در سایت آجر آنلاین می توانید بیشتر در خصوص آنها اطلاعات کسب کنید؛
  • انعطاف بالای آجر در ترکیب با سایر متریال ها: آجر به زیبایی و به راحتی با سایر متریال ها از جمله سنگ، کامپوزیت، سرامیک و… ترکیب شده و در نمای ترکیبی که به وجود می آورد بسیار درخشان است؛
  • قیمت آجر نما نسبت به سایر متریال ها به صرفه است: انواع آجر نما در کنار زیبایی بسیاری که دارند، از نظر هزینه ای به نسبت متریال هایی مانند سنگ بسیار به صرفه تر هستند. ارزان ترین قیمت آجر نما متعلق به آجر انگلیسی نسوز می باشد که طرفدار بسیاری نیز دارد.
  • مقاومت و استحکام بالای آجر: نمای آجری دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به نما چوبی است.
  • مقاوم بودن آجر در برابر حرارت: از بارزترین تفاوت چوب و آجر هنگام مقایسه نمای چوبی و آجر، مقاومت بالای آجر در برابر حرارت است.

مزایای استفاده از نمای آجر نسوز

همانطور که گفته شد آجر از تنوع بالایی در انواع آن برخوردار است. در میان آجرها، نمای آجر نسوز یکی از به شدت پرطرفداران است. از جمله دلایلی که باعث این محبوبیت شده است در لیست زیر آمده است:

  • قیمت به صرفه نسبت به سایر آجرها
  • ضد حرارت بودن
  • تنوع رنگی گسترده و جذاب
  • استقامت بالا
  • سازگار با محیط زیست

روی لینک آجر نسوز کلیک کرده و با مقاوم ترین و پر طرفدار ترین آجر نما بیشتر آشنا شوید.

مزیت های نمای آجری
انتخاب نمای چوبی یا آجری با در نظر گرفتن مزایا و معایب نما با آجر


بیشتر بدانید: نمای آجر بهتر است یا نمای سرامیکی


معایب طراحی نمای آجری کدام است؟

  • نمای آجری سنگین است؛
  • در صورت نامناسب بودن جنس آجر ممکن است شوره بزند؛
  • آجرهای بی کیفیت عایق مناسبی برای گرما و سرما نیست؛
  • احتمال ایجاد کپک و قارچ در نمای آجری وجود دارد.

شناخت مزایا و معایب نمای چوبی؛ دومین قدم در انتخاب نمای چوبی یا آجری

نمای چوبی نیز از دیر باز تاکنون بسیار مورد استقبال مشتریان بوده است؛ استفاده از چوب در طراحی نما بیشتر در مناطق مرطوب و سرد متداول است و در مکان هایی با آب و هوای متفاوت از این متریال به صورت ترکیبی استفاده می شود. در لیست زیر مزایای استفاده از نمای چوبی را برای شما ذکر کرده ایم:

  • دوستدار طبیعت: بزرگترین مزیت نمای چوبی این است که تولید آن آلودگی به همراه ندارد، بر خلاف نمای آجری که تولید آن در کوره های آجر پزی با مصرف زیاد انرژی و تولید CO2 همراه است؛
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت: به دلیل مقاومت بالای چوب در برابر رطوبت، از این متریال در مکان های مرطوب و سرد استفاده های بسیاری می کنند. (چوب های ترمووود ضد آب و رطوبت هستند)؛
  • ضد قارچ و کپک: نمای چوبی در برابر قارچ و کپک مقاومت بسیار بالایی دارد؛
  • نصب آسان: در مقایسه نمای چوبی با نمای آجری می توان اذعان داشت که نصب چوب در مقایسه با سایر متریال ها آسان تر است.
مزیت نما چوب
انتخاب نمای چوبی یا آجری با در نظر گرفتن مزایا نما با چوب

معایب نمای چوبی

  • قطع چوب درختان به طبیعت صدمه می زند؛
  • نمای چوبی نیاز به روکشی دارد تا از آن نگهداری کند؛
  • نمای چوبی قابل اشتعال است، حتی چوب ترمووود که ۳۰ درصد نسبت به چوب های خام مقاومت بالاتری در مقابل حرارت دارد بازهم قابل اشتعال می باشد؛
  • استفاده از چوب های با کیفیت برای نما ساختمان هزینه سنگینی به دنبال دارد؛ به خصوص چوب ترمووود که در ایران تولید نمی شود و باید با دلار خریداری شود.

ترکیب نمای چوبی و آجری، چرا به هر دو آنها فکر نکنیم!

با توجه به اینکه بیشتر شهرهای ایران آب و هوای خشکی دارند، پس شاید بهترین گزینه این باشد که پس از مقایسه نمای چوبی با نمای آجری و شناخت آنها، از هر دو این متریال ها به شکل ترکیبی استفاده نمایید. تجربه نشان داده است که نمای ترکیبی می تواند بسیار جذاب باشد و بیشتر سلیقه ها را پوشش می دهد. برای مشاهده تصاویر ترکیب نمای چوبی و آجری کلیک نمایید.

چنانچه تمایل به آشنایی با سایر متریال ها برای ساخت نما و ترکیب آنها با آجر دارید حتما روی لینک مقایسه انواع نمای ساختمانی کلیک کرده و با کسب اطلاعات بیشتر اقدام به طراحی نما کنید. 

سوالات متداول درباره نمای چوبی یا آجری

اصلی ترین تفاوت نمای چوبی با نمای آجری در چيست؟

✅ از بارزترین تفاوت نمای چوبی با نمای آجری می توان گفت که نمای آجری مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و نمای چوبی شوره و کپک نمی زند.

در مقایسه نمای چوبی و آجری کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

✅ هزینه هر یک از این نماها با توجه به کیفیت و نوع آنها متفاوت است. اما به طور کلی از آنجایی که آجر در دسترس تر است و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند، بهترین گزینه از نظر قیمتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!