جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چسب آجر نما چیست

چسب آجر نما چیست؟ انواع و مزایای آن را بیشتر بشناسید!

آنچه در این مقاله می خوانید

چسب آجر نما چیست؟ به طور کلی از چسب آجر برای چسباندن آجر نما روی سطوح استفاده می شود. در زمان قدیم برای این امر از ملات ماسه و سیمان استفاده می کردند، اما امروزه با توجه به تنوع بالای آجر برای عملکرد بهتر آن از چسب مخصوص آجر نما استفاده می شود.

چسب مخصوص آجر نما انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع آجر نما و کاربرد آنها انتخاب می شود. شما را برای مطالعه ادامه مطلب که کامل تر در خصوص چسب آجر نما توضیح داده است، دعوت می کنیم.

چسب آجر نما چیست؟

استفاده از ملات ماسه و سیمان یا به اصطلاح همان دوغاب، از رایج ترین و قدیمی ترین روش های چسباندن آجر بوده است. امروزه برای سرعت بخشیدن به چسباندن آجرها و بالا بردن مقاومت آجر در برابر رطوبت از چسب مخصوص آجر نما استفاده می کنند.

چسب مخصوص آجر نما چیست
از چسب آجر برای چسباندن آجرنما استفاده می شود

به طور کلی در خصوص اینکه دقیقا چسب آجر نما چیست می توان گفت که از آن برای چسباندن دو آجر روی هم استفاده میشود و یا از آن برای چسباندن آجر روی سطح مختلف استفاده می کنند. خوب است توجه داشته باشید که چسب آجرنما برای سطوح شیشه ای و آهن قابل استفاده نمی باشد.


خرید و مشاهده قیمت چسب آجر نما و تحویل فوری تنها با کلیک روی دکمه زیر:


انواع چسب مخصوص آجر چیست؟

چسب مخصوص آجر نما انواع مختلفی دارد که در لیست زیر ذکر شده است:

  • چسب پودری آجر
  • چسب خمیری آجر
  • چسب آجر نما نسوز
  • چسب آجر تک جزئی
  • چسب آجر دو جزئی

هر یک از این چسب ها کاربردهای مختلفی دارد. به طور مثال از چسب نسوز که مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت دارد برای چسباندن آجرها در کوره بسیار استفاده می شود.

چسب پودری آجر چیست؟

چسب پودری همانطور که از نامش پیداست کیسه ها یا پاکت هایی در اندازه های متفاوت به صورت پودر می باشد. برای استفاده از چسب پودری آجر باید آن را با گچ و آب مخلوط کرد.

چسب آجری پودری
چسب آجری پودری چیست

چسب آجر پودری نه تنها برای چسباندن آجرها استفاده می شود بلکه از آن برای بتن و محصولات گچی نیز استفاده می شود.

بزرگترین مزیت استفاده از چسب آجر پودری نسبت به دوغاب این است که این محصول از دوام بیشتری برخوردار است و در مدت زمان کمتری نیز خشک می شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از چسب پودری آجر حتما باید سطح زیرین آجرها تمیز و عاری از هرگونه کثیفی باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

چسب خمیری آجر

چسب آجری خمیری
چسب آجری خمیری چیست؟

بی شک می توان گفت که چسب آجر خمیری یکی از راحت ترین ابزار و روش های چسباندن آجر نما به سطح می باشد. از نوع چسب آجر در صنایع مختلفی همچون چسباندن سنگ های آنتیک نیز استفاده میکنند.

ترکیب چسب خمیری از رزین آکریلیکی و پودرهای معدنی و مواد غلظت دهنده می باشد؛ اما قیمت آن با مدل چسب پودری چندان تفاوتی ندارد.

چنانچه قصد استفاده از آجر گچی دکوراتیو و تزئینی را برای نمای داخلی خود در منزل، کافی شاپ، مغازه، داخل ساختمان و…دارید، چسب آجر خمیری بهترین گزینه برای چسباندن این متریال می باشد.

کاربرد چسب آجر نما چیست؟

کاربرد چسب آجر نما چیست
در پاسخ به کاربرد چسب آجر نما چیست باید گفت برای چسباندن آجرهای نما بهم مورد استفاده قرار می گیرد

معمولا از چسب آجر برای چسباندن انواع آجرنما به خصوص آجر هلندی و نسوز استفاده می شود. نمای ساختمان از مهم ترین بخش های هر ساختمان است، به همین دلیل چسباندن آجر نما باید تمیز انجام شده و دچار شوره نشود؛ به طور کلی علاوه بر ایجاد زیبایی، مراقبت از نمای آجری نیز بسیار حائز اهمیت است که هرگز نباید از آن غافل شد.

از دیگر مواردی که می توان از کاربرد چسب آجر نما چیست، گفت این است که از آن برای چسباندن کاشی ها، بتن ها، سنگ های آنتیک و سرامیک ها نیز استفاده می شود.

از آنجایی که برای نمای داخلی معمولا از آجر نما هلندی (آجر دکوراتیو) یا آنتیک استفاده می شود، پیشنهاد ما به شما این است که از چسب آجر خمیری استفاده نمایید.


دسترسی به قیمت آجر هلندی نما در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


طریقه نصب آجر نسوز با چسب یا دیگر آجرها چگونه است؟

اجرای چسب آجرنما
نحوه اجرای چسب مخصوص آجر نما

برای نصب آجر نما با چسب مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • قبل از شروع نصب آجر نما، سطح باید تمیز و عاری از هرگونه گرد و خاک، چربی و کثیفی باشد.
  • در ابتدا پلاستر سیمانی را روی سطح یا دیوار اجرا نمایید. (پلاستر سیمانی ترکیبی از ملات ماسه و سیمان است که به عنوان لایه ای اضافی به جهت محافظت بیشتر به تمام دیوارها در یک ساختمان اضافه می شود)
  • سپس چسب آجر نما را روی همه سطح پخش کنید. حواستان باشد که هیچ بخشی بدون چسب نباشد؛ زیرا ممکن است در اثر رسیدن رطوبت به لای درزها آجر کنده شود.
  • ضخامت لایه ی چسب آجر بین ۳ الی ۱۰ میلی متر است.
  • آجر مورد نظر خود را روی سطح چسب بچسبانید و با آجر پلاستیکی روی آن ضربه بزنید تا به خوبی در محل خود قرار گیرد.
  • بعد از اتمام چسباندن آجرها، بندکشی آجر را نیز فراموش نکنید.

استفاده از چسب آجر نما چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که استفاده از ملات ماسه و سیمان برای چسباندن آجر از قدیم تا به امروز رایج بوده است، همچنان افراد بر این باورند که این ملات برای چسباندن آجرها بهترین است. با روی کار آمدن چسب آجر تغییرات بسیاری در روند و چیدمان آجرها به وجود آمد. این تغییرات مزیت هایی با خود در پی داشت که در لیست زیر ذکر شده است:

  • بالا رفتن قدرت چسبندگی
  • قیمت مناسب
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و یخبندان
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت بالا
  • سرعت بالای نصب آجر
  • کم شدن بار مرده ی ساختمان

چسب آجر نما را از کجا بخریم؟

بعد از اینکه متوجه شدیم دقیقا چسب آجر نما چیست و چه کاربردی دارد، مرحله بعدی خرید آن از جای معتبر است. خرید چسب آجر نما با کیفیت و قیمت مناسب یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد است.

خرید چسب آجر مخصوص آجر
خرید چسب آجر نما از آجر آنلاین

آجر آنلاین یکی از معتبرترین مراکز فروش چسب آجر نما در سراسر کشور است. فروشگاه آجر آنلاین این محصول را در دو مدل پودری و خمیری در حجم های مختلف به فروش می رساند. شما عزیزان می توانید برای مشاهده محصول و استعلام قیمت آن روی اولین لینک در بالای متن کلیک کرده و صفحه مربوط به این محصول را مشاهده کنید.

جمع بندی

چسب آجر برای استحکام بیشتر آجرها، سرعت بخشیدن به کار، مقرون به صرفه بودن و… یکی از پر طرفدارترین محصولاتی است که در کنار آجر خریداری می شود. شاید بسیاری از ما با اینکه دقیقا چسب مخصوص آجر نما چیست و چه کاربردهایی دارد آشنا نبودیم؛ اما این مطلب شناخت ما را در این خصوص کامل کرد.

تا اینجا متوجه شدیم که چسب آجر نما، چه مزیت هایی دارد و… . لازم است که بگوییم مقاله چسب آجر نما چیست همینجا تمام نمی شود و همواره مطالب جدیدتری به آن اضافه خواهد شد. بنابراین همواره این مطلب را دنبال کرده و اگر سوالی در این خصوص داشتید حتما در کامنت ها از ما بپرسید.

پرسشهای پر تکرار درباره چسب آجر نما چیست؟

✍ آیا نصب آجر نما با چسب امکان پذیر است؟

✅ استفاده از ملات ماسه و سیمان یا همان دوغاب، از قدیمی ترین روش های چسباندن آجر می باشد. امروزه برای سرعت بخشیدن به چسباندن آجرها و بالا بردن مقاومت آجر در برابر رطوبت از چسب مخصوص آجر نما استفاده می کنند.

✍ طریقه نصب آجر نما با چسب به چه صورت است؟

✅ طریقه نصب آجر نسوز با چسب یا سایر آجرها دارای ۶ مرحه می باشد که بهتر است محتوای این صفحه از سایت را به دقت مطالعه نمایید تا به صورت اصولی این کار را آموزش ببینید.

✍ استفاده از چسب آجر سفال نما یا دیگر آجرهای نما چه مزایایی دارد؟

✅ بالا رفتن قدرت چسبندگی، قیمت مناسب، مقاوم در برابر نفوذ آب و یخبندان، سرعت بالای نصب آن و… از جمله مزایای نصب آجر نما با چسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!