جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
معرفی کوره هوفمان

کوره هوفمان (هوفمن) چیست؟ بررسی نحوه پخت آجر در این کوره!

آنچه در این مقاله می خوانید

کوره هوفمان یا کوره هوفمن یک تونل طویل به شکل حلقه یا بیضی می باشد. این کوره توسط شخصی به همین نام اختراع شده و در گروه کوره های پیوسته قرار می گیرد. این کوره آجرپزی مدرن و پیشرفته در صنایع سفال، آجر و مواد دیر گداز کاربردی می باشد که دارای ۴ مدل مختلف می باشد.

در ادامه این مطلب از سایت آجر آنلاین، شما با کوره هوفمن، انواع آنها و چگونگی پخت محصولات آجر و آجرنما در آن ها آشنا خواهید شد.

کوره هوفمان (هوفمن) چیست؟

کوره هوفمن یکی از انواع کوره آجر پزی محسوب می شود که به شکل یک تونل طویل حلقه یا بیضی بوده و از اتاقک های متعددی تشکیل شده است. این اتاقک ها با درب هایی به نام خمیره یا قمیره به هم متصل می شوند و سوخت مورد نظر از بالای آن ها پاشیده می شود.

اندازه کوره هوفمان به تعداد قمیره ها بستگی دارد و با آن اندازه گیری می شود. برای مثال گفته می‌شود: تونل ۲۰ قمیره ای.

کوره هوفمان چیست؟
کوره های هوفمان مدرن هستند و در گروه کوره های پیوسته قرار می گیرند.

انواع کوره تونلی هوفمن

این کوره آجرپزی مدرن در ۴ مدل مختلف ساخته می شوند:

  • کوره حلقوی؛
  • کوره زیگ زاگ؛
  • کوره هوفمان بوکس؛
  • کوره هاریزن.

معمولا منظور از کوره آجرپزی هوفمان، همان کوره نوع اول، یعنی حلقوی می باشد. از دیگر انواع کوره های مدرن که در گروه کوره های پیوسته نیز قرار دارد، کوره آجرپزی تونلی می باشد. در بخش وبلاگ وبسایت آجر آنلاین، درباره مزایا و معایب کوره های تونلی می توانید بیشتر بخوانید.


برای مطالعه بیشتر کوره تونلی روی دکمه زیر کلیک کنید:


کوره تونلی هوفمان
کوره هوفمان دارای ۴ مدل مختلف می باشد.

ساخت کوره آجر پزی مدرن هوفمان با آجر نسوز شاموتی

برای ساخت کوره هافمن یکی از بهترین آجرهایی که در برابر حرارت های زیادی دوام بالایی دارند، آجر نسوز شاموتی است. آجر شاموتی تحمل درجه حرارتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ را دارد.

در آجر آنلاین می توانید آجر شاموتی کوره را به قیمت درب کارخانه با تحویل فوری در هر نقطه ای از شهر ایران دریافت کنید.


دسترسی به قیمت آجر شاموتی کوره در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


نحوه پخت انواع آجر در کوره هوفمان

در این کوره با استفاده از هوای گرم اتاقک های کناری محصولات پیش گرمایش می شوند. در کوره آجرپزی هوفمان، در هر اتاقک که پخت در جریان است، همزمان در اتاقک رو به رو که دورترین اتاقک می شود، محصولات آجری تخلیه و بارگیری می شوند. این کار باعث می شود که هوای سرد هم وارد جریان اتاقک ها شود.

پس در هر حالت دو نوع هوا داخل جریان اتاق های کوره هوفمان می شود. هوای سرد اتاق هایی که در حال تخلیه یا بارگیری آجر هستند و هوای داغ اتاق هایی که در حال پخت آجر هستند. لذا در هر زمان یک نیم دایره در حال پخت و یک نیم دایره در حال تخلیه یا بارگیری است.

کوره آجرپزی هوفمان
دو نوع جریان هوا در اتاقک های کوره هوفمان وجود دارد.

دسترسی به قیمت آجر نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


کاربران گرامی، این وبسایت تولید کننده و فروشنده انواع محصولات آجر و آجر نما با ارسال به سراسر ایران می باشد. شما می توانید انواع آجر از جمله آجر نسوز، آجر سنتی و… را به قیمت کارخانه از ما تهیه نمایید. جهت اطلاع از لیست قیمت انواع آجر نسوز کوره می توانید از طریق دکمه تماس به مدیر فروش و یا در سایت ما آن را مشاهده نمایید.

جمع بندی

کوره هافمن به عنوان یکی از انواع کوره آجر پزی مدرن است که دارای بخش های مختلفی برای پخت انواع آجر را دارد. سوخت این کوره ها از طریق درب هایی به نام قمیره ریخته می شود و اندازه این کوره را نیز تعداد درب های قمیره تعیین می کند.

کوره آجر پزی مدل های مختلفی دارد که ما در بخش بلاگ سایت به هریک از آنها به طور جداگانه ای پرداختیم. در صورت علاقه مندی می توانید آن را در سایت آجر آنلاین مطالعه کنید. همچنین آجر آنلاین که یک فروشگاه معتبر فروش انواع آجر در سراسر کشور می باشد آجر نما را به قیمت درب کارخانه به فروش می رساند. شما با کلیک روی لینک های داخل متن می توانید قیمت های برخی آجرها را مشاهده کنید.

سوالات متداول

کوره هوفمان چیست؟

✅ کوره هوفمن یک تونل طویل به شکل حلقه یا بیضی می باشد که از اتاقک های متعددی تشکیل شده است. این اتاقک ها با درب هایی به نام خمیره یا قمیره به هم متصل می شوند و سوخت مورد نظر از بالای آنها پاشیده می شود.

کوره آجرپزی هوفمن دارای چه مدل هایی می باشد؟

✅ این کوره در ۴ مدل مختلف کوره حلقوی، کوره زیگ زاگ، کوره هوفمان بوکس و کوره هاریزن می باشد.

جریان هوا در هنگام پخت محصولات آجری در کوره هافمن چگونه می باشد؟

✅ دو نوع هوا در این کوره در جریان است. هوای سرد اتاق هایی که در حال تخلیه یا بارگیری آجر هستند و هوای داغ اتاق هایی که در حال پخت آجر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!