جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بندکشی آجر نما چیست | پودر بندکشی آجرنما چیست

بندکشی آجر چیست؟ آموزش بند کشی آجر نما در ۳ دقیقه 🎥

آنچه در این مقاله می خوانید

آموزش بند کشی آجر نما؛ نحوه بند کشی آجر یکی از اصول مهم در زیبایی نمای آجری محسوب می شود. آجرنما در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی ساختمان‌ها استفاده بسیار زیادی دارد که بسیار به جذابیت بصری کار می‌افزاید. بند آجر نما به عنوان عملیات نهایی باید این جذابیت را به اتمام برساند.

جهت اطلاع از قیمت روز پودر بندکشی آجر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید:

در این صفحه از وبسایت آجر آنلاین قصد داریم به بیان نکاتی درباره طرز تهیه ملات بندکشی آجر، نحوه بندکشی آجر نسوز، آموزش بند کشی آجر نما پرداخته و راهنمای شما عزیزان در این خصوص باشیم.

 

فیلم نحوه بند کشی آجر نما 🎥

در این ویدیو می توانید جادوی بند کشی آجر سنتی، نسوز و نحوه بندکشی آجر نما را مشاهده کنید، بنابراین فیلم آموزش بندکشی آجر نما را از دست ندهید.

بندکشی آجر چیست؟

بند کشی آجر نما در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین اجر نما قرار می‌گیرد. مواد تشکیل دهنده ملات بندکشی آجر نما از پلیمرهای پودری، سنگدانه‌های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی‌های شیمیایی مجاز تشکیل شده است که با ترکیب آن با آب، مخلوطی چسب مانند بدست می آید.

با این ترکیب می توان درزهای خالی بین آجرها را با استفاده از ابزار بندکشی آجر که شامل قلم بند کشی آجر یا دستگاه بندکشی آجر نما است، پر کرد. همچنین بندکشی دیوار آجری باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار شده و به زیبایی کار می افزاید و مراقبت از نمای آجری شما را بهینه کرده و بهبود می بخشد.

بندکشی آجر نما چیست
بندکشی آجر نما باعث چسبندگی بیشتر آجر به سطح می شود

انواع ملات بند کشی آجر

برای بند کشی آجر از ملات های مختلفی استفاده می شود. انتخاب نوع ملات با توجه به کاربردهایی که دارد متفاوت است. در لیست زیر پر کاربردترین ملات های استفاده شده برای نمای آجری ذکر شده است:

  • ملات دوغاب (ماسه و سیمان)
  • پودر بند کشی آجر نما

مشخصات پودر بند کشی آجر

  • طول و ضخامت بند کشی آجر نما:  باید ۸ میلیمتر الی ۲۰ میلیمتر باشد. قطر سنگدانه ها نباید از ۱ میلیمتر بیشتر باشد و میزان سیمان به کار رفته در آن باید ۴۰۰ کیلوگرم در مترمکعب باشد.
  • مقاومت پودر بندکشی: پودر بند کشی آجر، مقاومت خوبی در برابر رطوبت محیط و آب های نزولی دارد و بر خلاف سایر مصالح بندکشی آجر نما یا ملات بندکشی، دچار انقباض و ترک نمی شود.
  • رنگ پودر بندکشی: پودر بندکشی آجر نما در رنگ های متنوع برای استفاده در کنار رنگ های مختلف آجر نما و سنگ نما عرضه می‌شود. پودر بند کشی آجر در نماهای داخلی بیشترین کاربرد را دارد که متناسب با رنگ آجر فضای زیبایی را ایجاد می کند.

جهت خرید انواع پودر بندکشی رنگی آجر از جمله، پودر بند کشی مشکی، سفید، قهوه ای، زرد و… می توانید از طریق فروشگاه آجر آنلاین اقدام نمایید. قیمت پودر بندکشی آجر در آجر آنلاین بر اساس درب کارخانه محاسبه شده و امکان ارسال به سراسر کشور نیز وجود دارد.


جهت مشاهده انواع رنگ های پودر بندکشی آجر و قیمت آن روی لینک زیر کلیک کنید:


پودر بند کشی آجر نما یکی از کاربردی ترین محصولات که باعث تسریع عملیات بندکشی می شود. این پودرها در رنگ های متنوع در بازار موجود می باشند و نسبت به ملات و سایر مصالح، کیفیت بهتری دارند.

پودر بندکشی آجر

 

بیشتر بدانید: انواع بندکشی آجر

 

مزایای پودر بندکشی آجر چیست؟ 

مواد بندکشی آجر از برخی مصالح و مواد شیمیایی لازم کار و چسباندن آجر به دیوار تشکیل شده است. در کل بندکشی برای استحکام آجر و چسبندگی آن به دیوار و همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آجر و جلوگیری از تخریب آجر نما و افتادن آن بسیار لازم است. از دیگر خواص و مزایای پودر بندکشی آجر نما می توان گفت:

  • افزایش کیفیت و سرعت عمل بندکشی آجر نسبت به سایر مصالح بندکشی
  • چسبندگی و انعطاف پذیری
  • منع ترک خوردگی درزهای آجر نما
  • عدم انقباض
  • قابلیت خرید اینترنتی پودر بندکشی

 

بیشتر بدانید : رنگ کردن آجر نما

 

مراحل بندکشی آجر

۱- طرز تهیه ملات بند کشی آجر

همانطور که تا الان متوجه شدید بهترین ملات برای بندکشی آجر سفید، آجر مشکی، آجر قرمز استفاده از پودر بندکشی است. برای شروع نحوه بندکشی آجر دکوراتیو، سنتی و… ابتدا باید پودر بندکشی را آماده کنید.

برای آماده کردن پودر بندکشی باید آن را فقط با ۱۵% آب ترکیب کنید تا به صورت خمیری درآید. توجه داشته باشید میزانی ملاتی که آماده می کنید باید تا نیم ساعت جوابگو باشد؛ زیرا بعد از نیم ساعت ملات سفت می شود و دیگر قابل استفاده نیست.

روش بندکشی آجر نما

۲- نحوه بند کشی آجر سنتی، نسوز، دکوراتیو 

برای شروع، قلم را برداشته و مقداری مناسبی از ملات را روی آن قرار دهید، سپس آن را بین فاصله دو آجر فرو ببرید. دقت کنید روش بندکشی آجر نما به این صورت است که ابتدا بندهای افقی و سپس بندهای عمودی، بندکشی می شوند. در انتها با یک فرچه پلاستیکی تمیز، ملات باقی مانده روی سطح آجر را پاک کنید.

در آموزش بند کشی آجر نسوز ملات بندکشی آجر نسوز نما باید شل باشد و خیلی خمیری نباشد تا بند کشی آجر نسوز به خوبی انجام شود. برای بند کشی آجر نماهایی که سطح های آن شیاردار (دکوراتیو) است مواد باید خمیری باشد.


جهت مشاهده قیمت آجر نسوز و تصاویر پروژه های اجرایی آن روی دکمه زیر کلیک کنید:


 

مزیت های بند کشی آجر

بررسی مزایای بند کشی آجر نما

انواع بند کشی آجر نما

  • بندکشی توخالی: در این روش، بندکشی فقط در قسمت‌های عمودی و افقی بین آجرها انجام می‌شود. این روش برای نماهایی که از آجرهای با طرح و رنگ خاص استفاده می‌کنند، مناسب است.
  • بندکشی برجسته: در این روش، ملات بندکشی کمی از سطح آجرها بیرون زده است. این روش برای نماهایی که از آجرهای صاف و یکدست استفاده می‌کنند، مناسب است و باعث می‌شود نما از حالت یکنواختی خارج شده و جذاب‌تر به نظر برسد.
  • بندکشی شیب دار: در این روش، بندکشی به صورت شیب دار اجرا می‌شود تا آب به راحتی از روی نما عبور کند. این روش برای نماهایی که در مناطق بارانی و مرطوب هستند، مناسب است.
  • بندکشی صاف: در این روش، بندکشی به صورت صاف و هموار انجام می‌شود. این روش برای نماهایی که در مناطق خشک و کم باران هستند،مناسب است.
  • بندکشی رنگی:در این روش، از پودر بندکشی رنگی برای بندکشی استفاده می‌شود. این روش برای ایجاد تنوع و زیبایی در نما استفاده می‌شود.

معرفی انواع بندکشی آجر

نکات بند کشی آجر 

  • شروع بندکشی باید ۲۴ ساعت بعد از اتمام نصب آجر نما باشد.
  • پس از آماده کردن خمیر بندکشی، باید اجازه دهید این خمیر به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.
  • در هنگام استفاده از پودر بند کشی آجر نما حتما از دستکش، ماسک و عینک مخصوص استفاده شود.
  • ظرافت بندکشی: ظرافت در بندکشی نما بسیار مهم است چرا که باعث زیبایی یا عدم آن می‌شود.
  • زمان مناسب بندکشی: از بندکشی دیوار آجری در زمان یخبندان پرهیز کنید؛ چرا که بهترین دما برای این کار بین ۵ تا ۳۵ درجه است.
  • سعی کنید چند هفته بعد از آجرکاری دیوار اقدام به بند کشی آجر نما کنید.
  • اگر برای ضد آب کردن آجر نما از محلول نانو استفاده می کنید، باید نما را کاملا خشک کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ” نانو نما چیست ” مراجعه کنید.

آجر آنلاین، به عنوان یکی از مراجع معتبر فروش اینترنتی محصولات آجر و آجرنما، تولید کننده انواع این مصالح در رنگ های متنوع است. آجر نسوز نما یکی از این محصولات است که در بیش از ۱۰۰ ها طیف رنگی در کارخانه آجر نسوز تهران تولید می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر، از طریق دکمه تماس با مدیران فروش در ارتباط باشید.

جمع بندی آموزش بند کشی آجر

یکی از بهترین مصالح برای بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز و سایر آجر نماها، استفاده از پودر بند کشی آجر است. پودر بندکشی از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است که دست ما را برای انتخاب بهتر باز می گذارد. برای نحوه بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز آموزش های لازم هم در متن بالا و هم در ویدیو داده شده است.

اگر قصد زیبا سازی و استحکام بیشتر نمای آجری خود را دارید پیشنهاد ما استفاده از پودر بندکشی است. اما برای دیوار آجری در حیاط، باغ و مکان هایی که نما در آن از اهمیت زیادی برخوردار نیست می توانید از ملات دوغابی استفاده کنید. لازم به ذکر است که پودر بند کشی آجر نما بسیار مورد استقبال مشتریان بوده، چه برای آجر سفید چه برای آجر با سایر رنگ ها از آن استفاده می کنند، شما نیز می توانید همین الان این محصول را از این صفحه خریداری نمایید.

سایر محصولات جانبی آجر

جهت سفارش و مشاهده قیمت سایر محصولات جانبی آجر روی تصاویر زیر کلیک کنید:

 محلول نانو آجر نما
محلول نانو
چسب آجر
چسب آجر
محلول شستشو آجر نما
محلول شستشوی آجر

 

 

سوالات متداول در خصوص آموزش بند کشی آجر

بند کشی آجر چیست؟

✅ بند کشی آجرنما در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین اجر نماها قرار می‌گیرد. این کار هم باعث استحکام و چسبندگی بیشتر آجر نما روی سطح کار شده می‌شود و هم می‌تواند به زیبایی کار بیفزاید.

ملات بندکشی آجر از چه مصالحی تشکیل شده است؟

✅ مصالح بندکشی آجر نما با توجه به نوع آن از ماسه، سیمان سفید، خاک سنگ به میزان یک سوم، پلیمرهای پودری و مقداری آب تشکیل شده است.

نحوه بند کشی آجر نسوز، دکوراتیو و… چگونه است؟

✅ نحوه بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز به این صورت است که ابتدا بندهای افقی و سپس بندهای عمودی، بندکشی می شوند. در انتها با یک فرچه پلاستیکی تمیز، ملات باقی مانده روی سطح آجر را پاک کنید.

استفاده از پودر بندکشی آجر چه مزایایی دارد؟

✅ مواد تشکیل دهنده ملات بند کشی مزایایی همچون: افزایش کیفیت و سرعت عمل بندکشی آجر نسبت به سایر مصالح بندکشی، چسبندگی و انعطاف پذیری، منع ترک خوردگی درزهای آجر نما، عدم انقباض دارد.

پودر بند کشی آجر چه کاربردهایی دارد؟

✅ این پودر بیشتر در بندکشی نما استفاده دارد و به جز پر کردن درز آجر نما، در بندکشی سنگ‌های نما، آجرها و سنگ‌های تزئینی و همچنین کاشی و سرامیک نیز کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!