جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بررسی ارزانترین و گرانترین قیمت آجر لفتون

گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون کدام است؟ چرا؟

آنچه در این مقاله می خوانید

با توجه به اوضاع بازار ایران و نوسانات ارزی، در دسترس قرار دادن قیمت آجر لفتون بسیار مشکل می باشد. در همین راستا برای اطلاع از ارزانترین و گرانترین قیمت آجر لفتون باید زمان بسیاری را صرف کرد و از تمامی فروشگاه ها استعلام قیمت گرفت.

گرانترین و ارزانترین آجر لفتون
بررسی ارزانترین و گرانترین قیمت آجر لفتون

آجر آنلاین با توجه به تخصصی که در فروش آجر لفتون و اطلاع از قیمت تقریبی آجرها دارد، در ادامه به بررسی جامعی از گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون پرداخته است تا افرادی که بودجه محدودی برای خرید آجر دارند بتوانند آجر سوراخ دار ارزان را به راحتی خریداری نمایند.

بررسی ارزانترین قیمت آجر لفتون

آجر سوراخ دار در ابعاد و رنگ های متفاوتی تولید می شود که از آن در نمای خارجی ساختمان، دیوار چینی استفاده می شود.

آجر ۱۰ سوراخ با ابعاد ۵*۹*۱۹ با توجه به اینکه کوچکترین نوع این آجر می باشد و وزن کمتری نسبت به دیگر موارد دارد ارزانترین آجر لفتون در میان ابعاد مختلف آن است.

آجرهای لفتون با توجه به نحوه پخت دارای درجه بندی متفاوتی هستند که لفتون درجه ۲ با ابعاد ۲۱*۱۰*۵/۵ دارای ارزانترین قیمت آجر سوراخ دار می باشد؛ لازم به ذکر است که آجرهای درجه ۲ با توجه به نوع پخت آن مناسب برای پشت کار می باشند و استفاده از آن در نما امکان شوره زدگی را به وجود می آورد.


دسترسی به قیمت آجر سوراخ دار در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


گرانترین قیمت آجر ده سوراخ کدام است؟

گرانترین آجر لفتون با توجه به رنگ، نوع و کیفیت آن دارای درجه بندی های مختلفی می باشد؛ همچنین آجر سوراخ دار از لحاظ قرار گرفتن در نما در ۲ نوع تولید می شود:

  • ۳ طرف نما: این آجر که فقط یک طرف آن صاف است عموما در پشت کار برای دیوار چینی استفاده می شود.
  • ۴ طرف نما: این نوع آجر که تمامی زوایای آن صاف است علاوه بر پشت کار مناسب برای نمای ساختمان نیز می باشد و دیگر نیازی نیست که آجر نمای جداگانه خریداری شود. اما به طور کلی آجر لفتون ۴ طرف نما گرانتر از ۳ طرف نما است.
گرانترین قیمت آجر لفتون
معرفی و بررسی گرانترین قیمت آجر لفتون

از آنجایی که آجر بهمنی در رنگ های قرمز، گلبهی و زرد تولید می شود، لفتون ۴ طرف نما قرمز و گلبهی گرانتر از ۳ طرف نما و سایر رنگ ها می باشد.

چنانچه قصد دارید از همان آجر دیوار چینی به عنوان نمای ساختمان نیز استفاده نمایید پیشنهاد ما به شما برای داشتن نمایی جذاب و با کیفیت استفاده از گرانترین قیمت آجر لفتون یعنی ۴ طرف نما است، که می توانید با ترکیب آجر گلبهی و قرمز و ترفند آجر چینی های مختلف نمای شیکی را خلق کنید.


ارزانترین و گرانترین قیمت آجرها نما و بنا کدامند؟


عوامل موثر بر قیمت آجر سوراخ دار

عوامل مختلف و مهم بسیاری بر تعیین قیمت آجر ۱۰ سوراخ موثر است؛ البته علاوه بر آن، نوسانات بازار نیز باعث می شود نتوان قیمت دقیق و ثابتی را برای آجرها ثبت کرد. این عوامل نیز در تعیین گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون تاثیر گذار هستند که در لیست زیر به آنها اشاره شده است:

  • نوع خاک
  • دستگاه و میزان گاز مصرفی
  • دستمزد نیروی کار
  • نحوه بسته بندی

۱_ نوع خاک

عموما آجر بهمنی از خاک رس تولید می شود، اما از خاک نسوز و شیل نیز برای تولید آجرهایی مرغوب تر استفاده می کنند.

تولید آجر سوراخ دار با خاک شیل و نسوز گرانتر از خاک رس است، در همین راستا برای اینکه افراد بتوانند آجر لفتون ارزان و قیمت مناسب خریداری نمایند با خاک رس آن را تولید می کنند.

تعیین قیمت آجر لفتون بر اساس خاک
نوع خاک موثر بر گرانی و ارزانی آجر لفتون

۲_ دستگاه و میزان گاز مصرفی

دستگاه هایی که برای تولید آجر لفتون به کار گرفته می شوند مانند دستگاه آسیاب، پرس و قالب که تاثیر چشمگیری در تولید آجرهای با کیفیت دارند همواره نیازمند نگهداری و سرویس هستند که بتوانند مادام العمر فعالیت داشته باشند. این امر در قیمت نهایی آجر سوراخ دار بسیار موثر است.

علاوه بر این، میزان گازی که هر روزه برای تولید آجر لفتون در رنگ ها و ابعاد مختلف به کار می رود نیز در تعیین ارزانترین و گرانترین قیمت آجر لفتون تاثیر گذار است.

 

بیشتر بدانید : ارزانترین نمای ساختمان

 

۳_ دستمزد نیروی کار

با توجه به گرانی های اخیر که روز به روز بیشتر هم می شود میزان دستمزد کارگران نیز افزایش می یابد. بنابراین برای اینکه بتوان دستمزد این افراد را پرداخت کرد باید قیمت آجر لفتون را افزایش داد.

میزان دستمزد کارگران موثر بر قیمت آجر لفتون
تاثیر دستمزد کارگران بر تعیین گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون

۴_ نحوه بسته بندی؛ موثر در گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون

به طور کلی بسته بندی آجر لفتون در مدل های زیر انجام می شود:

  • فله ای
  • بسته بندی کارتنی

در مدل فله ای چون هیچ نوع بسته بندی انجام نمی شود و آجرها روی هم ریخته و ارسال می شود، قیمت ارزانتری دارد.

در مدل بسته بندی کارتنی آجر لفتون را ابتدا با شیرینگ بسته و در کارتن بسته بندی می کند که در این مدل بسته بندی آجر سوراخ دار بدون هیچ شکستگی به مقصد می رسد. این نوع بسته بندی گرانترین قیمت آجر ۱۰ سوراخ را به همراه دارد.

نوع بسته بندی موثر بر قیمت آجر
نوع بسته بندی آجر موثر بر گرانترین و ارزانترین قیمت آجر سوراخ دار

جمع بندی

به طور کلی آجر لفتون ۴ طرف نما قرمز و گلبهی گرانترین قیمت آجر لفتون را دارند و ارزانترین قیمت آجر سوراخ دار متعلق به درجه ۲ آن می باشد. خرید گرانترین یا ارزانترین قیمت آجر لفتون باید با توجه نوع کاربرد آن در ساختمان و میزان بودجه پروژه انجام شود؛ سایت ajoronline.com بیشترین کمک را به شما جهت خرید انواع آجر و آجر نما خواهد کرد.

پرسشهای پر تکرار از گرانترین و ارزانترین قیمت آجر لفتون

ارزانترین قیمت آجر لفتون دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

✅ آجر ۱۰ سوراخ با ابعاد ۵*۹*۱۹ با توجه به اینکه کوچکترین نوع این آجر می باشد و وزن کمتری نسبت به دیگر موارد دارد ارزانترین آجر لفتون در میان ابعاد مختلف آن است.

گرانترین آجر لفتون دارای چه مشخصاتی است؟

✅ قیمت گرانترین آجر ده سوراخ با توجه به نوع، کیفیت و رنگ آن مشخص می شود.

چه عواملی بر قیمت آجر سوراخ دار اثر گذار می باشند؟

✅ عوامل متعددی مانند نوع خاک، دستگاه و میزان گاز مصرفی، دستمزد نیروی کار و نحوه بسته بندی بر میزان قیمت آجر سوراخ دار اثرگذار هستند. آجر لفتون ۴ طرف نما قرمز و گلبهی گرانتر از ۳ طرف نما و سایر رنگ های آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!