جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
رنگ آمیزی دیوار آجری نما

آموزش صفر تا صد رنگ کردن آجر نما

آنچه در این مقاله می خوانید

معمولا رنگ کردن دیوار آجری برای نماها و دیوارهایی مناسب است که سالیان زیادی از عمر آنها گذشته است و کمی از نما افتاده اند. با رنگ کردن آجر نما می توان جانی دوباره به نمای آجری ساختمان داد. رنگ کردن نمای آجری کار سختی نمی باشد و می توانید به تنهایی این کار را در منزل انجام دهید. کافیه آموزش رنگ کردن آجر نما را که توسط آجر آنلاین در ادامه بیان شده است کامل دنبال کنید.

رنگ کردن آجر نما

رنگ کردن آجر نما کار سختی نیست و به راحتی می توانید با قدم به قدم پیش رفتن مراحلی که در ادامه به طور کامل بیان شده است، نمای آجری خود را رنگ کنید. البته توجه داشته باشید که این آموزش رنگ زدن دیوار آجری فقط برای طرح های ساده و بدون نقاشی است. اگر می خواهید روی نمای آجری خود طرح خاصی را پیاده سازی کنید یا نقاشی روی دیوار آجری انجام دهید باید از یک نقاش ماهر مشاوره بگیرید.

در این ویدئو می توانید تغییر یک نمای آجری را بعد از رنگ کردن مشاهده کنید:

 

ابزارهای مورد نیاز برای رنگ آمیزی آجر نما

قبل از شروع رنگ کردن آجر نما ابتدا باید ابزارهای مورد نیاز را تأمین و آماده بگذارید. لیستی کامل از ابزارهای رنگ آمیزی دیوار آجری در زیر بیان شده است که اگر آنهایی را که در دسترس ندارید بهتر است تهیه کنید:

  • روزنامه برای پوشاندن درب و پنجره ها
  • پلاستیک برای پوشاندن کف
  • کاردک و سمباده
  • اسفنج و پارچه و مواد شوینده
  • نوار نقاشی یا پوشاننده پلاستیکی برای دیوار
  • بتونه درزگیر
  • رنگ لاتکس برای اصلاح
  • غلطک نقاشی
  • قلم موی نقاشی ساختمان
  • رنگ نمای آجری
  • سیلر و پرایمر

رنگ کردن آجری نما

رنگ آمیزی دیوار آجری

قدم اول؛ پوشاندن کف، دیوار و درب و پنجره ها

همانطور که گفته شد رنگ کردن آجر نما زمانی انجام می شود که رنگ آجرها کدر شده و نیاز به بازسازی دارند. برای اینکه طرح رنگ آمیزی دیوار آجری تمیزتر در بیاید و دوام بیشتری داشته باشد نیاز است که قبل از رنگ زدن آجر اقدامات مهمی را انجام دهید.

برای شروع رنگ کردن آجر نما بهتر است که اسباب و اثاثیه های اطراف دیوار آجری را جا به جا کرده یا دیوارهای مجاور را با نوار نقاشی بپوشانید تا رنگی نشوند. اگر در دکوراسیون داخلی می خواهید نمای آجری خود را رنگ کنید می بایست کف را با پلاستیک بپوشانید.

قدم دوم؛ اصلاحیات دیوار آجری و درزهای بین آجرها

قبل از رنگ آمیزی آجر نمای قدیمی ابتدا بررسی کنید که روی سطح دیوار برآمدگی یا تو رفتگی وجود نداشته باشید. اگر برآمدگی هایی که روی دیوار است با کاردک آن را رفع کنید. بین درزهای آجر اگر تو رفتگی وجود دارد می توانید با پودر بندکشی آن را پر کنید.

اصلاحیات دیوار آجری برای رنگ آمیزی
رفع برآمدگی ها و اشکالات با کاردک قبل از رنگ کردن دیوار آجری

پودر بندکشی بهترین گزینه به جای سیمان برای پر کردن درزهای آجرها است که سطح صافی را ایجاد می کند. از آنجایی که پودر بندکشی رنگ های متنوعی دارد شما حتی می توانید بعد از رنگ کردن دیوار آجری نیز برای پر کردن بندهای آجر از آن استفاده کنید.


دسترسی به قیمت پودر بندکشی آجرنما در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


قدم سوم؛ پاک کردن آلودگی ها و تمیز کردن سطح دیوار آجری

برای اینکه رنگ دیوار آجری در حیاط و منزل شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و رنگ بهتر در آجر نفوذ کند ابتدا باید خرابی های آن را درست و تمیز کرد. اگر قسمتی از دیوار آجری کنده شده، ترک برداشته یا کپک زده، ابتدا باید این موارد را اصلاح و رفع کرد. بعد از انجام اصلاحیات باید دیوار آجری را تمیز کرد و گرد و غبار آن را از بین برد. در اینجا دو نکته وجود دارد:

  • اگر دیوار آجری قبلا رنگ نشده است باید شوره ها، کپک و گرد و غبارهای روی آجر را با فشار آب و صابون یا سند بلاست تمیز کرد.
  • اگر دیوار آجری قبلا یکبار رنگ شده است، ابتدا باید رنگ قبلی را با سمباده و کاردک و یا اسفنج و مواد شوینده دیوار را تمیز کرد.

قبل از رنگ کردن آجر نما اگر آن را با آب شستشو دادید و دیوار خیس است باید صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس شروع به رنگ آمیزی دیوار آجری کنید.

قدم چهارم؛ استفاده از سیلر و پرایمر قبل از رنگ کردن آجر نما

قبل از رنگ کردن دیوار آجری قدیمی اگر تا به حال رنگ نشده است ابتدا از سیلر استفاده کنید و صبر کنید دیوار خشک شود و پرایمر رنگ را روی دیوار آجری بزنید.

اگر دیوار آجری قبلا رنگ شده است یا آجر نما می باشد نیازی به استفاده از سیلر نیست و فقط کافیه پرایمر را با غلطک روی دیوار و لای درزهای دیوار را با فرچه بزنید. مثلا اگر دیوار آجری شما با آجر پلاک نما است، چون آجر پلاک سطح صافی دارد و دارای خلل و فرج نیست تنها استفاده از پرایمر برای آن اکتفا می کند.


مشاهده انواع آجر پلاک نما در ابعاد و رنگ های مختلف با کیفیت بالا


پرایمر قبل از رنگ کردن دیوار آجری

استفاده از پرایمر و سیلر قبل از رنگ آمیزی دیوار آجری

 

قدم پنجم؛ رنگ آمیزی آجر نما

بعد از انجام تمامی اقدامات قبل از رنگ کردن آجر نما می رسیم به مرحله نهایی کار که رنگ آمیزی دیوار آجری می باشد. در این مرحله کافیه که ابتدا با غلطک تمام سطح دیوار آجری را رنگ کنید و بعد از فرچه برای لای درزها و لایه دوم رنگ استفاده کنید.

بهترین رنگ برای رنگ کردن آجر رنگ آکریلیک می باشد. البته باید توجه داشته باشید که فرمولاسیون رنگ اصلی شما با پرایمر باید یکسان باشد.

نقاشی دیوار آجری

نقاشی دیوار آجری برای نماهایی که قدیمی شده اند بهترین گزینه می باشد. نقاشی آجر نما را می توانید روی دیوار حیاط، اتاق و یا دیوار بیرونی ساختمان داشته باشید.

ترند امروز نقاشی دیوار آجری، در رنگ سفید و طوسی بدون طرح است. اما شما با توجه به سلیقه خود می توانید طرح های متنوعی را روی دیوار آجری نقاشی کنید. البته توجه داشته باشید برای اینکه ماندگاری نقاشی دیوار آجری حیاط، اتاق و… بیشتر باشد و بتوان طرح خوبی را اجرا کرد باید تمامی مراحلی که برای رنگ کردن آجر نما ذکر شده است را رعایت کنید.

ایده دیگر برای نقاشی آجر نما این است که شما به جای طرح زدن کل دیوار آجری می توانید قسمت هایی از دیوار آجری که ترک خورده یا شکسته است را با کمی خلاقیت نقاشی کنید.

بهترین جایگزین رنگ کردن آجر نما

اگر سطح دیوار آجری شما سالم می باشد و هنوز رنگ آن نمایان است، نیازی به رنگ آمیزی آجر نما ندارید. وجود شوره، تیره شدن رنگ آجرها و تجمع گرد و خاک امری طبیعی است که با استفاده از روش های شستشو نمای آجری می توانید دوباره یک نمای آجری جذاب و نو داشته باشید.

روش های جایگزین رنگ کردن دیوار آجری
استفاده از محلول نانو، جایگزینی مناسب به جای رنگ کردن نمای آجری

البته پیشنهاد ما به شما برای اینکه نیازی به رنگ آمیزی دیوار آجری نداشته باشید این است که بعد از تمیز کردن نما حتما از محلول نانو استفاده کنید تا نمای شما عمر بیشتری داشته باشد.

با محلول نانو آجر، آب به درزهای آجر نفوذ نمی کند و باعث شوره، کپک، تجمع آلودگی و کثیفی نمی شود و تا مدت های طولانی که یک نمای آجری براقی خواهید داشت.


مشاهده قیمت محلول نانو  با کیفیت بالا


جمع بندی

رنگ کردن آجر نما کاری بسیار ساده و راحت است که با دسترس داشتن ابزارهای آن می توانید به تنهای نمای آجری خود را نو کنید. البته بهتر است که هنگام خرید آجر نما برای نمای خارجی یا داخلی ساختمان خود بهترین کیفیت آن را خریداری نمایید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد و نیازی به رنگ آمیزی دیوار آجری نداشته باشید.

برای خرید آجر نما با کیفیت و قیمت کارخانه، آجر آنلاین یکی از معتبرترین مراکز فروش آجر نما در سراسر کشور است که دارای تنوع زیادی از انواع آجر نما در رنگ های مختلف می باشد. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع آجر و محصولات جانبی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید: ۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!