جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نحوه مراقبت و نگهداری از آجر نما و نمای آجری ساختمان

روش های نگهداری از آجر| نحوه جلوگیری از شوره آجر

آنچه در این مقاله می خوانید

مراقبت و نگهداری از آجر نما کار سختی نیست و با رعایت نکاتی کوچک می توانید نمای آجری تمیز و سالمی داشته باشید. اما اگر نمای آجری شما با گذشت زمان بر اثر عواملی همچون بارندگی، بازسازی و تعمیرات ساختمان، آلودگی و… کثیف شده و این سوال برای شما پیش آمده که “چگونه آجر نما را تمیز کنیم؟” جای نگرانی ندارد. در ادامه روش های ساده ای معرفی شده که به کمک آن ها می توانید دوباره یک نمای آجری براق و جذاب داشته باشید.

راه های نگهداری از آجر نما
نگهداری از آجر نما با راه های ساده

روش های نگهداری از آجر نما

یکی از ساده ترین روش های نگهداری از آجر نما، شستشوی دوره ای نما است. برای اینکه نتیجه بهتری از شستشوی آجر نما بگیرید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله آموزش شستشو نمای آجری را مطالعه کنید و از ترفندهایی که در این مقاله گفته شده است، استفاده نمایید.

عواملی همچون شوره، دوده و چربی، لکه های قیر و… از رایج ترین دلایل کثیفی آجر نما هستند که برای هر کدام راه حل های مخصوصی جهت مراقبت از آجر نمای ساختمان وجود دارد که در ادامه مفصل توضیح داده شده است.

مراقبت از آجر نما در برابر شوره و نفوذ آب با نانو

از اصلی ترین دلایل شوره زدن آجر نما، وجود نمک در ملات آن است که پس از نصب آجر و خشک شدن آن، نمک موجود در ملات روی سطح آجر ظاهر می شود. برای نگهداری از آجر نما در برابر شوره بهترین راه استفاده از محلول نانو است. پس از نصب آجر و تمیز کردن نما بلافاصله روی آجر نما را نانو بزنید.

استفاده از نانو آجر نما باعث می شود تا ماندگاری نما افزایش یابد و از ورود آب و شوره زدن آن محافظت شود. بنابراین برای مراقبت از آجر نما استفاده از محلول را فراموش نکنید. برای خرید محلول نانو و مشاهده قیمت آن می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.


دسترسی به قیمت محلول نانو آجر در تاریخ روز و خرید آن تنها با کلیک روی دکمه:


نگهداری از آجر نما با محلول نانو
نگهداری از آجر نمای ساختمان در برابر آب و شوره زدن آجر

تمیز کردن دوده از نمای آجری با آب و صابون

دوده های روی نمای آجری ممکن است بر اثر عواملی همچون آلودگی هوا و… باشد. همچنین برخی از این دوده ها ممکن است چرب باشد که بهترین راه برای نگهداری از آجر نما و تمیز کردن آن شسشتو با آب و صابون است.

اگر دوده ها و چربی با این روش از بین نرفت می توانید با “گل مهل” یا “تالک” خمیر تهیه کنید و روی لکه ها بگذارید. باید بگذارید این خمیر خشک شود و پس از خشک شدن آن را با برس تمیز کنید.

پاک کردن لکه های قیر از نمای آجری با پارافین و خمیر

برای نگهداری از آجر نما زمانی که لکه های قیر روی آن قرار دارد، می توانید همانطور که بالاتر گفتیم خمیری از تالک درست کنید و آن را روی لکه قیر بگذارید. البته توجه داشته باشید که قبل از هر اقدامی باید لکه های قیر را با کاردک از روی آجرها بکنید.

یکی از دیگر روش های مراقبت از آجر نما در برابر لکه های قیر استفاده از پارافین است. بعد از اینکه با کاردک لکه ها را کندید پارافین را روی لکه بکشید و آن را پاک کنید.

نگهداری از آجر نما در برابر لکه ها با محلول شستشو!

اگر روی دیوار آجری شما هر نوع لکه ی دیگه ای غیر از موارد بالا وجود داشت، می توانید از محلول شستشوی آجر نما برای تمیز کردن آن استفاده کنید. محلول شستشوی آجر نما بهترین روش برای نگهداری از آجر نما است که می تواند هر نوع لکه و کثیفی را از روی نمای آجری پاک کند.

در آجر آنلاین محلول شستشوی آجر نما در حجم های مختلفی به فروش می رسد که می توانید با توجه به متراژ نمای آجری خود آن را به قیمتی مناسب خریداری کنید؛ برای این کار تنها کافی است روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مراقبت از آجر نما در برابر لکه
مراقبت از آجر نمای ساختمان در برابر لکه و سفیدک زدن آجر

۴ نکته مهم در نگهداری از نمای آجری!

برای نگهداری از آجر نما و نمای آجری خود باید یک سری نکاتی را رعایت کنید تا عمر و ماندگاری نمای آجری شما افزایش یابد. این نکات در لیست زیر ذکر شده است:

  1. هر پنج سال یکبار دوباره ملات کاری را انجام دهید تا عمر و ماندگاری نمای آجری افزایش یابد. یا اگر از بندکشی آجر استفاده کردید، پودر بندکشی آجر نما را تمدید کنید.
  2. چنانچه هنگام نصب آجر و بنایی روی سطح آجر ملات پاشیده و مانده است، حتما قبل از بهره برداری از ساختمان و برای نگهداری از آجر نمای ساختمان، آن را با محلول شستشو تمیز کنید.
  3. ممکن است بعد از نصب، آجر شوره و سفیدک بزند. بهتر است قبل از وقوع این امر سطح نمای آجری را محلول نانو بزنید یا اگر دیوار شما شوره زده است، برای مراقبت از آجر نمای ساختمان آن را با محلول شستشو تمیز کنید.
  4. بعد از ۳ الی ۴ چهار سال محلول نانوی روی آجر نما را تمدید کنید تا همیشه نمای آجری براق و تمیزی داشته باشید.

جمع بندی

اگر در نشیمن و نمای داخلی از آجر نما استفاده کردید، برای نگهداری از آجر نما کافیست هر چند وقت یکبار نمای آجری خود را با برس تمیز کنید تا گرد و غبار های روی آجر پاک شود و همواره یک نمای آجری تمیز داشته باشید. اگر نمای خارجی ساختمان شما آجری است، برای مراقبت از آجر نمای ساختمان بهتر است که به صورت دوره ای نما چک شود و با محلول شستشو یا فرچه تمیز شود.

اگر نمای آجری شما با قیر و دوده های چرب کثیف شده است، برای نگهداری از آجر نمای ساختمان حتما از روش های بالا استفاده کنید یا با متخصصین امر صحبت کنید تا بهترین راهکار را به شما ارائه بدهند.

سایت آجر آنلاین مرجعی برای خرید آجر نما به قیمت روز و درب کارخانه است که محصولات مراقبت از نمای آجری را از جمله محلول نانو، محلول شسشتو، پودر بندکشی و… را به قیمت کارخانه به فروش می رساند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آجر نما روی محصولات صفحه اول سایت کلیک کرده و قیمت ها را مشاهده کنید.

پرسشهای پر تکرار کاربران در خصوص نگهداری از آجر نما

از چه روش هایی می توان در خصوص نگهداری از آجر نما استفاده کرد؟

✔ روش هایی همچون استفاده از محلول نانو، محلول شستشوی آجر نما، آب و صابون و… وجود دارند که شما با کلیک روی لینک این صفحه می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.

چگونه می توان لکه های قیر را از نمای آجری پاک کرد؟

✔ یکی از دیگر روش های مراقبت از آجر نما در برابر لکه های قیر استفاده از پارافین است. روی لینک مقاله کلیک کنید تا به طور کامل با این روش آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!