جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شستشو آجر نما

آموزش شستشوی آجر نما با ۷ روش مختلف

آنچه در این مقاله می خوانید

شستشوی آجر نما در چه مواقعی الزامی است؟ چگونه آجر نما را تمیز کنیم؟ آجر یا هر مصالح دیگری در بهترین کیفیت هم که باشند، به مرور زمان و به دلایل مختلفی مثل جذب گرد و غبار، رشد کردن جلبک ها و… کثیف می شوند. اما جای نگرانی نیست! امروزه روش تمیز کردن آجر نما با توجه به پیشرفت علم بسیار ساده شده است. بنابراین اگر به دنبال روش های موثری برای تمیز کردن آجر نمای ساختمانتان هستید در ادامه با ما همراه باشید.

در این ویدئو با ویژگی های محلول شستشوی آجر آشنا شوید:

 

جهت اطلاع از قیمت محلول شستشوی آجر، دکمه زیر را لمس کنید:

علت های کثیف شدن نمای آجری

مصالحی چون آجر نما و سنگ، در هر کیفیت و استانداردی که ساخته شده باشند، پس از مدت طولانی کثیف شده و به زیبایی روز اول خود به نظر نمی رسند. علل کثیف شدن نمای آجری می تواند موارد زیر باشد:

  1. جذب گرد و غبار و خاک به علت آلودگی هوا
  2. رشد جلبک یا کپک بر اثر بارندگی های متعدد
  3. رنگ کاری
شستن نمای آجری کثیف
آموزش روش تميز كردن آجر نمای کثیف شده

در این مواقع کثیفی ها و جرم ها، جلوه و جلای اولیه نما را از بین می برند و تمیز کردن آجر نما الزامی می شود. از این رو  افراد جهت رفع این مشکل به سراغ محلول شستشوی  نما می روند، اما این تنها روش شستشوی آجر نما نیست. در ادامه ترفندهای مختلف شستشوی نمای آجری را به شما آموزش خواهیم داد. 

تمیز کردن آجر نما 🎥


فیلم آموزشی نحوه شستشو نما آجری:

اگر سوال شما هم این است که چگونه آجر نما را تمیز کنیم؟ پیشنهاد می شود ۷ ترفندی که جهت شستشوی آجر نما در این ویدیوی ۲ دقیقه ای گفته شده را از دست ندهید.


 

آموزش شستشوی آجر نما با ۷ روش

در لیست زیر ۷ روش تميز كردن اجر نما و بهترین مواد شوینده آجر نما را مشاهده می کنید که با آن می توانید جهت پاک کردن سیمان روی آجر، کپک ها، لکه ها و… استفاده کنید. در ادامه هم هر کدام به طور مفصل شرح داده شده است:

  1. استفاده از محلول شستشو آجر نما
  2. شستشو نما آجری با آب و بخار آب
  3. تمیز کردن آجر نما با روش سند‌بلاست
  4. دستگاه واترجت
  5. استفاده از سنباده آجر بدون نیاز به مواد شوینده
  6. شستن آجر نما با جوهر نمک
  7. شستشو دیوار آجری با محلول کلر
تمیز کردن نمای آجری با فرچه
پاك كردن سيمان روی آجر با فرچه، از روش های تمیز کردن آجرنما

۱- استفاده محلول شستشوی آجر نما

یکی از بهترین و سریعترین روش های پاک کردن سیمان روی آجر، لکه ها، گرد و غبار و کثیفی های نمای آجری استفاده از محلول شستشوی آجر نما است.

وسایل مورد نیاز در این روش عبارتند از:

  • محلول شستشوی آجرنما
  • سطل آب
  • فرچه بزرگ
  • شلنگ و سری تنظیم کننده فشار آب

ابتدا آب و مایع سفید کننده را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید تا محلول شستشو ساخته شود، سپس دیوار آجری را با فرچه شسته و آب را با فشار خیلی زیاد روی آن بپاشید.


جهت خرید و مشاهده قیمت انواع محلول شستشوی آجر نما روی دکمه زیر کلیک کنید:


 

نکته: شما همراهان گرامی می توانید انواع محلول شستشوی آجر نما را در بسته بندی های ۱۰ لیتر، ۲۰ لیتر و… از فروشگاه آجر آنلاین خریداری کنید. محلول شستشوی آجر با کیفیت ضمانت شده و قیمت درب کارخانه به سراسر نقاط ایران نیز ارسال می شودف برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

۲- استفاده از سنباده آجر برای تمیز کردن آجر

تمیز کردن آجر نما با سنباده
تمیز کردن نمای آجری با استفاده از سنباده آجر

برای از بین بردن جرم های روی سطح آجر، ابتدا سطح آجر را با آب بشویید و بعد با استفاده از سمباده آجر (غیر سیمی) جرم ها را کنده و دوباره روی سطح آب بریزید. سابیدن آجر نما با سنباده از روش های سخت اما کم هزینه شستشوی آجر نمای ساختمان محسوب می شود.

۳- شستشوی آجر نما با آب و بخار آب

یکی از بهترین محلول های شستشو، خود آب می باشد. این روش توسط بسیاری از متخصصان نماشویی نیز توصیه می شود و در رفع شوره آجر نما هم تاثیر دارد. البته نحوه استفاده از راهکار شستشوی دیوار آجری با فشار آب برای از بین بردن شوره آجر کمی فرق دارد.

در این روش تاکید متخصصان بر استفاده از آب خالی می باشد؛ زیرا مواد شوینده مثل: پودر لباسشویی، محلول های اسیدی، سرکه و… باعث تخریب و از بین رفتن بافت آجرها می شوند.

شستشو آجر نما با آب یا بخار اب
شستشوی آجر نما با استفاده از آب و بخار آب بسیار ساده می باشد

روش شستشو آجر نما با بخار آب نیز بسیار ساده بوده و به شکل پاشش بخار آب روی دیوار آجری، توسط دستگاه مخصوص انجام می شود. در صورتی که نمای شما چربی گرفته، بهتر است بخار آب و آب گرم را با هم ترکیب کرده و ۳ بار روی نما بریزید، تا کاملاً تاثیر خود را بگذارد.

۴- شستشوی آجر نما سند‌بلاست 

از سند بلاست برای صیقلی کردن و جلا دادن به سطح نما استفاده می شود. فرآیند شستشوی آجر نما توسط سندبلاست به این صورت است که دانه های شن (یا سیلیس)، با فشار زیاد هوا و آب به سطح آجرنما پاشیده شده و باعث تمیز شدن سطح آجر می شوند.

روش شستشو با آب و بخار آب، روشی است که روی تمامی انواع آجر نما (آجر نسوز انگلیسی، آجر سنتی، آجر نما قزاقی و…) قابل پیاده سازی است؛ اما از روش سند بلاست می توان برای آجرهای بافت داری مثل آجر نما انگلیسی و آجر نمای نسوز طرح سمیرم استفاده کرد، از این رو هرگز نگران براق کردن آجر نسوز انگلیسی نباشید.


دسترسی به لیست قیمت آجر انگلیسی به تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه زیر:


 

۵- شستشوی آجر نما با دستگاه واترجت

در این روش، نمای شما از روز اول هم تمیز تر می شود، ترکیب سیلیس و آب، با فشار بسیار قوی از دستگاه بیرون آماده و روی سطح آجر پاشیده می شود. این روش، از روش های متداولی است که متخصصان نماشویی آجر استفاده می کنند و در آن مواد شوینده آجر نما با استفاده دستگاه مصرف می شوند.

تمیز کردن آجر نما با دستگاه واتر جت
تصویر قبل و بعد شستشوی آجرنما با دستگاه واترجت

۶- شستن آجر نما با جوهر نمک

جوهر نمک از معروف ترین مواد شوینده آجر نما محسوب می شود. شستشوی آجر نما با جوهر نمک در مواقعی کاربرد دارد که لکه های ملات، بعد از تکمیل نما، روی سطح آجر باقی می مانند. بنابراین اگر به دنبال روشی ساده برای پاک کردن سیمان روی آجر هستید حتما این روش را امتحان کنید.

در این روش ابتدا جوهر نمک را به آرامی به آب اضافه کنید و بعد روی سطح آجر اعمال کنید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کرده و نمای آجری را با آب شستشو دهید.

۷- شستشوی آجر نما با محلول کلر 

اگر نمای آجر سه سانتی شما دچار کپک و جلبک شده است، یکی از ساده ترین روش های شستشوی آجر سه سانتی استفاده از محلول کلر است. روش استفاده از این محلول به این گونه است که به مقدار مساوی کلر و آب را درون سطلی باهم مخلوط می کنیم و سپس آن را درون سمپاش می ریزیم و روی نمای آجر اسپری می کنیم.

محلول شستشو آجر نما با ترکیب کلر
شسشتوی آجر نما با استفاده از کلر

باید توجه داشته باشید که پس از اسپری کردن این محلول روی نمای آجری، قبل از خشک شدن باید آن را آبکشی نمایید.

پوشش نانو آجر؛ داشتن نمای آجری تمیز و بدون شوره

آجر نما به دلیل نوع بافتی که دارد بعد از مدتی ممکن است زود کثیف شود. کثیف شدن نمای آجری آن را از جلوه و شکوهی دارد که کم می کنید و باعث می شود نمای ما زشت تر از سایرین باشد. یکی از روش هایی که نیاز به شستشوی آجر نما در مدت زمان های کوتاه ندارد، استفاده از نانو آجر نما است.

برای تمیزی بهتر و دوام بیشتر نما، بعد از شستشوی آجر نما به شما پیشنهاد می کنیم که از نانو آجر استفاده کنید. پوشش نانو نه تنها از آجر در برابر رطوبت و جرم ها به خوبی محافظت می کند، بلکه باعث تغییر رنگ آجر نمی شود. نانو به عنوان قویترین محلول ضد رطوبت است که مانعی قوی در برابر نفوذ آب است. این امر باعث می شود نمای آجری شما شوره نزند.

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم که روی لینک مراقبت از نمای آجری کلیک کرده و به طور کامل با شیوه های نگهداری از نمای آجری آشنا شوید.

سوالات متداول مشتریان از شستشوی آجر نما

آیا روش تميز كردن اجر نما با آب مناسب است؟

✅ بله. هم با استفاده از آب تنها و هم آب و محلول سفید کننده می تواند به شستشوی آجر سه سانتی، نسوز و… پرداخت. شستشوی آجر نما با ابزارها و مواد دیگری هم قابل انجام است که می توانید با مطالعه این صفحه با آن ها آشنا شوید.

🧱 چه عواملی باعث کثیف شدن نمای آجری می شود؟

✅ جذب گرد و خاک به علت آلودگی هوا و همچنین رشد جلبک و کپک به دلیل بارندگی از مهمترین عوامل کثیف شدن نمای آجری محسوب می شوند.

روش تمیز کردن آجر نما با استفاده از سنباده آجر چگونه است؟

✅ جهت از بین بردن جرم های روی سطح آجر می توانید ابتدا آن را با آب شسته و سپس از سنباده آجر برای سابیدن آجر نما استفاده کنید.

ساده ترین روش شستشوی نمای آجری برای پاک کردن سیمان روی آجر چیست؟

✅ استفاده از محلول شستشوی آجر نما راحتترین روشی است که نه تنها سیمان را از روی آجر پاک می کند بلکه برای پاک کردن لکه ها، شوره، رنگ و… نیز کاربرد دارد.

2 Comments

  1. بنظرم روی اجر موادی بزنیم که دیر کثیف بشه خیلی خوبه. روی پیچ و رولپلاک نماهم این ماده رو میزنن.

    با تشکر جهان فرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!