جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ساختمان آجری ترمه در همدان

معرفی ساختمان ترمه؛ مدرن ترین نمای آجری ایران!

آنچه در این مقاله می خوانید

ساختمان ترمه همدان یکی از زیباترین نماهای آجری در ایران است که اجرای آن کلی سر و صدا به پا کرد و بسیاری از طراحان آن را مورد بررسی قرار داده اند. ساختمان اداری تجاری ترمه در شهر همدان قرار دارد که اصلی ترین متریال آن تماما آجر است و نمای مدرنی دارد.

ساختمان آجری ترمه همدان
ساختمان اداری تجاری ترمه همدان با نمای تماما آجری

تیم آجر آنلاین (مرکز خرید انواع آجر نما به قیمت درب کارخانه) در ادامه ساختمان آجری ترمه همدان را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار داده است تا شما علاقمندان به معماری های خاص و جذاب بهتر بتوانید با تمامی اجزای ساختمان آجری دفتر ترمه در همدان آشنا شوید.

پیشینه و تاریخچه ساختمان ترمه

ساختمان عجیب در همدان که در واقع همان ساختمان ترمه است در سال ۱۳۹۱ طراحی و در سال ۱۳۹۴ اجرا شد. این ساختمان در شهر تاریخی همدان قرار دارد که بافتی سنتی در این شهر حاکم است.

ساختمان ترمه همدان توسط ۲ معمار توانمند ایرانی به نام های فرشاد مهدی زاده و احمد بطحائی طراحی شده است. ساختمان اداری تجاری ترمه دارای مساحت ۶۰۰ متر مربع می باشد که با هدف عملکردی تجاری ساخته شده است.


روی دکمه زیر کلیک کنید تا با سایر بناهای آجری معروف جهان نیز آشنا شوید:


بررسی ساختمان آجری ترمه

ساختمان ترمه دارای دو طبقه و سه بخش مختلف است. طراحی آن به گونه ای است که دو روش دسترسی مختلف به پلان ساختمان اداری ترمه وجود دارد.

بخش های ساختمان ترمه آجری
نقشه طبقات و پلان ساختمان اداری ترمه همدان
  • روش اول آن پله های قوسی آجری است که مستقیم به طبق اول تجاری آن وصل می شود.
  • روش دوم دسترسی از طریق پارکینگ است که علاوه بر پارک ماشین ها، می توان به طبقات مختلف ساختمان آجری ترمه از جمله بام آن دسترسی داشت.

بخش های مختلف ساختمان ترمه همدان

همانطور که گفته شد ساختمان ترمه همدان دارای دو طبقه و با سه بخش مختلف است. بخش اول این ساختمان طبقه همکف آن می باشد که برای خرده فروشی و فروش محصول است و فضایی عمومی دارد.

طبقه اول این ساختمان زیبا در همدان، کاربردی اداری و تجاری دارد و دفتر خصوصی تجاری است. بخش بعدی ساختمان، بام آن است که فضای باز آن با دیوارهای ۲٫۵ متری از آجر احاطه شده است. بام ساختمان اداری تجاری ترمه از جذاب ترین بخش های آن است که یک روف گاردن جذاب و دل باز است و محلی برای استراحت کارکنان بخش اداری ساختمان می باشد. دسترسی به این بخش از ساختمان فقط برای افراد طبق اول (دفتر تجاری) امکان پذیر است.

ساختمان آجری ترمه
ساختمان اداری ترمه در همدان

موج هایی با کاربری راه پله و دیوار

دسترسی های مختلف ساختمان ترمه از چالشی ترین و جذاب ترین بخش های این ساختمان است. دیوار موج دار ساختمان ترمه، به شکلی طراحی شده است که بخش اداری را به طور مستقیم به پیاده روی جلوی ساختمان متصل می کند و این پله های موجی مکانی مناسب برای عکاسی به شمار می روند.

متریال به کار رفته در ساختمان آجری ترمه

از آنجایی که شهر همدان و موقعیت جغرافیایی این ساختمان بافتی سنتی دارد، معماران این ساختمان، نمای ساختمان ترمه همدان را تماما با آجر طراحی کرده اند تا با بافت این شهر هماهنگ باشد، اما سبک طراحی آن مدرن است که بسیار مناسب با کاربرد ساختمان اداری ترمه می باشد.

نمای ساختمان ترمه با آجر سنتی
نمای آجر سنتی ساختمان آجري دفتر ترمه در همدان

نوع آجری که در ساختمان آجری ترمه به کار رفته است، آجر سنتی زرد است. انتخاب این نوع آجر همانطور که گفته شد هماهنگ با بافت سنتی شهر است. در لینک زیر می توانید نمونه آجر به کار رفته در ساختمان ترمه را به همراه قیمت آن مشاهده کنید.


برای دیدن لیست قیمت آجر سنتی به کار رفته در ساختمان آجری ترمه، کلیک کنید:


جمع بندی

تناسب متریال نمای ساختمان ترمه با بافت شهر همدان و سبک طراحی آن باعث شده است تا توجه بسیاری از افراد به خصوص طراحان به آن جلب شود و ایده های زیادی از این ساختمان بگیرند.

ساختمان آجری ترمه همدان یکی از عجیب ترین و زیباترین ساختمان های اداری تجاری در ایران است و به عنوان معروفترین نمای آجری در همدان شناخته می شود.

اگر شما هم می خواهید نمای ساختمان تان همانند ساختمان اداری تجاری ترمه خاص و جذاب باشد، از آجر در نما استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین از معتبرترین سایت های خرید آجر به صورت آنلاین از هر جای ایران می باشد. از طریق آجر آنلاین می توانید تنوع زیادی از انواع آجر نما در مدل ها، رنگ ها، طرح ها و ابعاد مختلف مشاهده کنید و مناسب ترین آجر مد نظرتان را به قیمت درب کارخانه بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!