جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

آنچه در این مقاله می خوانید

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟ سنگ و آجر به عنوان محبوب ترین متریال های نمای ساختمان، همواره توسط افراد برای خرید مورد مقایسه قرار می گیرند. یکی از بهترین روش های انتخاب بهترین متریال از میان این دو مصالح، بررسی مزایا و معایب آنها در نمای ساختمان است.

برای اطلاع از قیمت روز آجر نما، دکمه زیر را لمس کنید:

آجر آنلاین که یکی از تخصصی ترین مراجع فروش انواع آجر نما و بنا به قیمت درب کارخانه می باشد، با توجه به تخصص خود در زمینه انواع آجر و تحقیق در مورد سنگ ها، اطلاعات مفیدی در خصوص این دو متریال در ادامه قرار داده است. این اطلاعات می تواند راهنمای خوبی برای پاسخ به سوال “برای نمای ساختمان سنگ بهتر است یا آجر؟” باشد.

نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

نما به عنوان پوششی در ساختمان از مهم ترین عوامل در تعیین هویت یک ساختمان می باشد. امروزه استفاده از آجر را در نمای بسیاری از ساختمان ها مشاهده می کنیم که به یکی از اصلی ترین رقبای نمای سنگی تبدیل شده است.

در همین راستا افراد برای اجرای نمای ساختمان آجر و سنگ از یک سو تعریف هایی از نمای آجری (سنتی، نسوز، قزاقی و…) می شنوند و از سوی دیگر تعریف هایی از نمای سنگی در ساختمان؛ بنابراین بسیار طبیعی می باشد که با خود بگوید بلاخره نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

نمای آجری یا نمای سنگ؟
نمای ساختمان آجر و سنگ بهتر است یا هر کدام از آنها تک به تک

تفاوت نمای سنگ با نمای آجر در برخی از عوامل بسیار فاحش است که در ادامه چندین مورد از آنها، مورد بررسی قرار گرفته است.

قیمت نمای سنگ بیشتر است یا آجر؟

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم قیمت نمای سنگ بهتر است یا آجر، به جرات می توان گفت نمای آجری قیمت بسیار مناسبی دارد. سنگ های ساختمانی مدل ها و کیفیت های متفاوتی دارند که در هر صورت، استفاده از آن ها در نمای ساختمان بسیار گران می باشد.

افرادی که به دنبال متریالی قیمت مناسب برای نمای ساختمان هستند، آجر نما بهترین گزینه برای آنها می باشد. نمای آجری با به کار بردن کمی خلاقیت و کمک گرفتن از طراحان ماهر می تواند بسیار جذاب تر و حتی شیک تر از نمای سنگی مانند نمای رومی شود. در همین راستا می توانید نمایی بسیار زیبا را با مناسب ترین قیمت از آن خود کنید.

نمای سنگ ازانتر است یا آجر
نمای ساختمان آجر و سنگ کدام قیمت مناسب تری دارد؟

در بلاگ انواع نمای ساختمانی می توانید با نماهای بیشتری برای ساختمان خود آشنا شوید که به تفکیک هر کدام مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب آنها نیز ذکر شده است.


برای مطالعه بیشتر در خصوص انواع نمای ساختمان جدید و مدرن روی دکمه زیر کلیک کنید:


ذخیره انرژی نمای سنگ بهتر است یا نمای آجری؟

عایق سرما و گرما و حفظ انرژی داخل ساختمان ها یکی از مهم ترین عواملی است که باعث می شود در خرید سنگ یا آجر نما حساسیت بالایی وجود داشته باشد.

یکی از اصلی ترین تفاوت نمای سنگ با نمای آجر در این خصوص است. آجر نما به خصوص آجر نسوز یکی از بهترین متریال های حافظ انرژی است و عایق خوبی نیز در برابر گرما و سرما محسوب می شود. اما سنگ ساختمانی این ویژگی را نداشته و هدر رفت انرژی دارد.

تفاوت نمای سنگ با آجر نسوز با توجه به دوام آن ها

دوام متریال مورد نظر در ساختمان یکی از مهم ترین عواملی است که خریداران برای خرید آجر نسوز نما یا سنگ، باید آن را مورد بررسی قرار دهند؛ زیرا تعویض نما و یا بازسازی نمای ساختمان یکی از دشوار ترین و پر هزینه ترین کارهای ساختمانی می باشد.

دوام نمای آجری بهتر است یا سنگ
دوام و ماندگاری نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم دوام نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز، باید پاسخ داد که آجر نما نسوز دوام بالاتری نسبت به سنگ دارد. امروزه با توجه به اینکه کیفیت آجر نما نسوز بیشتر شده است، در برابر تغییرات دمایی هوا، باران های اسیدی و… بسیار مقاوم هستند.


دسترسی به قیمت آجر نسوز نما در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


علاوه بر مورد ذکر شده، از آجر نسوز می توان در هر نوع اقلیم آب و هوایی استفاده کرد و نگران ترک خوردن یا شکستن آن نباشیم. اما سنگ ها در هر نوع آب و هوایی سازگار نیستند و با تغییرات یهویی دما نیز امکان ترک و شکستگی در آنها وجود دارد.

مقایسه نمای سنگ با آجر در ایمن بودن

امتیاز بالای ایمن بودن نمای آجری یا سنگ از نظر سقوط کردن متریال ها و کنده شدن آنها از ساختمان مسلما به آجر داده می شود. معمولا بسیاری از ما افتادن سنگ ساختمانی را مشاهده کرده یا شنیده ایم. این امر گاهی خسارت های جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

تفاوت نمای سنگی و نمای آجری
نمای آجر بهتر است یا نمای سنگ؟

گاهی استفاده از سنگ های ساختمانی خیلی سنگین، باعث می شود تا به خوبی به ساختمان نچسبند و سقوط کنند. اما از آنجایی که آجر نما وزن بسیار سبکی دارد به راحتی به ساختمان می چسبد و سقوط نمی کند. بنابراین در این خصوص اگر بخواهیم بگوییم نمای سنگ بهتر است یا آجر، مسلما پاسخ آجر است.

مقایسه آجر با سنگ در میزان جذب رطوبت

مسلما در این مقایسه اولین جوابی که به ذهن همه ما می آید این است که خب میزان جذب رطوبت آجر نسبت به سنگ بیشتر است. در مقایسه با آجرهای قدیم این نتیجه گیری درست است، اما امروزه با پیشرفت علم و بهتر شدن مواد اولیه آجرها، این مقایسه کردن کمی دشوار می شود.

یکی از بارزترین ویژگی های آجر نما مانند آجر نسوز، آجر قزاقی، پلاک و… که باعث محبوبیت آنها شده است این است که میزان درصد رطوبت ناچیزی را نسبت به قدیم دارند. چه بسا که در میان این دو متریال می توان گفت که اگر سنگ دارای ترک باشد و از کیفیت برخوردار نباشد، رطوبت جذب می کند و باعث ترک خوردن می شود.

بیشتر بدانید: نمای آجر بهتر است یا نمای سرامیکی

مزایا و معایب نمای سنگی

بررسی مزایا و معایب متریال های آجر و سنگ در تشخیص نمای سنگ بهتر است یا آجر بسیار کمک کننده می باشد. بنابراین در ادامه مزایای نمای سنگ را خواهیم داشت:

  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • زیبایی بی همتا در نمای ساختمان

اما از معایبی که برای نما سنگی می توان بیان کرد موارد زیر است:

  • گران قیمت
  • وزن زیاد
  • آسان نبودن نصب آن
  • پر خطر در برابر حوادثی همچون زلزله

گران بودن نمای سنگ

گران بودن قیمت نمای سنگ نسبت به نمای آجر

انتخاب بهترین نوع سنگ برای نما ساختمان

نمای سنگی یکی از رایج ترین نماها شهری است که امروزه در سطح شهر بسیار مشاهده می کنیم. استفاده از نمای سنگ، سبکی مدرن در ساختمان ایجاد می کند، به همین دلیل برای داشتن نمایی مدرن افراد از سنگ استفاده می کنند.

بسیار مهم است که نوع سنگ نمای ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مناسب نمای ساختمان تا از بروز اتفاقات جلوگیری و عمر نمای ساختمان افزایش یابد.

از بهترین سنگ هایی که می توان برای نمای ساختمان استفاده کرد موارد زیر می باشد:

  • سنگ های آهکی
  • سنگ گرانیت
  • سنگ های آذرین

مزایا و معایب نمای آجری

بررسی مزایا و معایب آجر در مشخص شدن تفاوت نمای سنگ با نمای آجر بسیار کمک کننده می باشد و باعث می شود تا با توجه به نیازها و امکانات خود از میان این دو مصالح بهترین آن را انتخاب نمایید.

مزایایی که استفاده از آجر در نمای ساختمان ها دارد موارد زیر است:

  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر تغییرات دمایی
  • استحکام و دوام بالا
  • مقاوم در برابر باران های اسیدی و اشعه های خورشید
  • مقرون به صرفه
  • نصب آسان
  • دسترسی راحت

نمای آجری با توجه به مزایای بسیار و وسوسه انگیزی که دارد، دارای چندین عیب کوچک نیز می باشد که در لیست زیر بیان شده است:

  • امکان شوره زدگی در صورت بی کیفیت بودن آجر به وسیله ملات های آن
  • بالا بردن وزن ساختمان
  • امکان رشد قارچ و کپک در میان بافت های آجر

مزایای نمای آجری

بهترین نوع آجر برای نمای ساختمان چیست؟

مهم ترین سوال اینجاست که از چه آجری استفاده کنیم تا دوام و ماندگاری بالایی داشته و خیلی شوره نزند؟ از آنجایی که سایت آجر آنلاین یکی از تخصصی ترین مراکز خرید آجر نما و بنا هست در ادامه لیستی از با کیفیت ترین و بهترین آجر برای نمای ساختمان را ذکر کرده است:

  • آجر نسوز
  • آجر قزاقی
  • آجر رستیک
  • آجر هلندی
  • آجر شیل

آجر نما قزاقی از جمله آجرهای مطرح در خصوص طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان، دکوراسیون رستوران و… می باشد که بسیار جذاب و خاص بوده و امروزه از آن استفاده های متعددی می شود.


مشاهده لیست قیمت آجر قزاقی به درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:


امروزه عمارت های آجری یا نمای ساختمان با آجر را در نقاط مختلف شهر می بینیم که هرکدام طرح های مختلفی دارد و زیبایی خاصی را به شهر بخشیده اند. با وجود چنین نماهای جذابی ما هم ترغیب می شویم تا از آجر برای نمای ساختمان خود استفاده کنیم. بنابراین اگر قصد استفاده از آجر نما را دارید می توانید در سایت آجر آنلاین با انواع آجر مانند آجر قزاقی سنتی، آجر نسوز، آجر پلاک و… آشنا شده و خرید خود را به قیمت درب کارخانه ثبت کنید.

جمع بندی 

به طور کلی برای پاسخ به پرسش “برای نمای ساختمان سنگ بهتر است یا آجر؟” می توان گفت که استفاده هر یک از این متریال ها بستگی به میزان بودجه، نوع طراحی نمای ساختمان و سلیقه شما دارد. بنابراین به طور قطعی نمی شود اعلام کرد که نمای سنگ بهتر است یا آجر.

امیدواریم این بررسی ها و اطلاعات شما را در انتخاب مناسب ترین متریال موردنظرتان کمک کرده باشد. در قسمت کامنت ها می توانید سوالات خود را در خصوص این مقاله بپرسید؛ و یا اگر به دنبال موضوعاتی در خصوص آجر و نما هستید حتما این موضوع را در کامنت برایمان قرار دهید.

سوالات متداول از نمای سنگ و آجر ساختمان

برای داشتن نمایی جذاب و مقرون به صرفه، قیمت نمای سنگ بهتر است یا آجر؟

✅ مسلما قیمت آجر برای نمای ساختمان بسیار مقرون به صرفه تر است؛ زیرا نسبت به سنگ تولید انبوه تری دارد و به آسانی قابل دستیابی است.

از نظر ماندگاری و دوام برای نمای ساختمان سنگ بهتر است يا آجر؟

✅ در مقایسه نمای آجر با سنگ می توان گفت که ماندگاری و دوام آجر به خصوص آجر نسوز بیشتر است؛ زیرا در برابر تغییرات دمایی و باران های اسیدی و… بسیار مقاوم هستند.

چه نوع آجری برای نمای ساختمان خوب است؟

✅ در میان انواع آجرها برای نمای ساختمان، آجر نسوز یکی از بهترین متریال ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!