جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمای ترکیبی سنگ و آجر

نمای ترکیبی سنگ و آجر

آنچه در این مقاله می خوانید

در طراحی نمای خارجی یک ساختمان، نمای ترکیبی سنگ و آجر نما به عنوان یکی از ترکیبات فوق العاده جذاب و خیره کننده شناخته می شود.

آجر نما در سال های اخیر بسیار مورد توجه سازندگان ساختمان‌ها قرار گرفته است، از آن رو که رنگ ها و طرح های متنوعی در آن وجود دارد. سنگ مرمر، تراورتن و… نیز مدت هاست که برای ساخت نمای خارجی ساختمان ها به کار می رود و نمایی یکدست و البته ماندگار و مقاوم به ما می دهد. در ادامه نمونه هایی از نمای آجر و سنگ تراورتن، نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز و… را در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

نمونه نمای ترکیبی سنگ و آجر مدرن

در این بخش جدیدترین نمونه هایی که در سال ۱۴۰۲ برای نمای ترکیبی آجر و سنگ ویلایی، مسکونی، ساختمانی و… طراحی شده، جمع آوری شده است. با ترکیبی از ایده های خود بدون شک می توانید منحصر به فردترین نما سنگ و آجر را خلق کنید.

نمای سنگ و آجر قرمز
رومی نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز
نمای سنگ و آجر یک طبقه
نمای ترکیبی سنگ و آجر نما در چند طبقه
نمای سنگ و آجر
رومی نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز
نمای سنگ و آجر ویلایی
نمای ترکیبی سنگ و آجر نما در چند طبقه
نمای ساختمان آجر نسوز و سنگ
رومی نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز
طراحی نمای ساختمان چند طبقه با سنگ و آجر
نمای ترکیبی سنگ و آجر نما در چند طبقه
نما سنگ و آجر
نمای سنگ و آجر ساختمان دو طبقه
نمای سنگ و آجر نسوز مناسب برای انواع ساختمان های یک طبقه
نمای ترکیبی آجر و سنگ دو طبقه
ترکیب نمای آجر قرمز و سنگ
نمای آجر قرمز و سنگ
نمای کلاسیک نمای ترکیبی آجر و سنگ
عکس نما سنگ و آجر
نمای سنگ و آجر ساختمان
نمای آجر و سنگ تراورتن
ترکیب سنگ تراورتن و آجر در نمای ساختمان ویلایی
ترکیب نمای سنگ و آجر یک طبقه ویلایی
مدل نمای ترکیبی سنگ و آجر نما
نما سنگ و آجر مدرن
نمای ترکیبی سنگ و آجر
نما سنگ و آجر

انواع نمای ترکیبی سنگ و آجر در ساختمانطراحان و معماران خلاق توانسته اند بیش از ۱۰۰ ها طرح مختلف را با ترکیب سنگ و آجر در نما پدید آورند. در این بخش جدید ترین طرح ها و ترندهای ۲۰۲۳نمای ترکیبی سنگ و آجر نما را به شما معرفی می کنیم.

نمای کلاسیک؛ نمای رومی با آجر و سنگ

نمای سنگ و آجرنمای ترکیبی رومی سنگ و آجر نسوز این مدل از نمای آجر و سنگ، مدرن ترین سبک برای اجرای نمای ساختمان های لوکس و چند طبقه می باشد. نمای رومی معمولا با سنگ اجرا می شود و ترکیب آن با آجر نما نسوز، اصالت و زیبایی نما را چند برابر می کند.

نمای رومی ساختمان با آجر نسوز و سنگ می تواند به اشکال مختلف در آپارتمان های چند طبقه یا ساختمان های ویلایی و باغ ویلاها به کار رود. در تصویر فوق از نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز که مشاهده می کنید، از کنتراست رنگی قرمز و قهوه ای به شکل خلاقانه ای در طراحی نمای ترکیبی سنگ و آجر نما استفاده شده است.

آیا می دانستید نمای ترکیبی سنگ و آجر یک طبقه هزینه تمام شده بسیار به صرفه و کمی دارد؟ توصیه ما به شما برای اجرای نمای یک ساختمان یک طبقه کم هزینه و شیک، استفاده از این ۲ متریال در کنار هم می باشد.

دسترسی به قیمت انواع آجر نما نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:

نمای کلاسیک نمای ترکیبی آجر و سنگ

نمای ساختمان ترکیبی سنگ و آجر نسوز توجه: وب سایت آجر آنلاین، یک مرجع تخصصی در حوزه فروش انواع آجر نما و کف می باشد و هیچ گونه فعالیتی در خصوص فروش سنگ ندارد. برای اطلاع از مدل های ما کافیست به صفحه محصولات سایت مراجعه نمایید و نمونه کارها را مشاهده کنید. همچنین برای استعلام قیمت انواع آجر یا آجر نمای دلخواه خود، کافیست با کارشناسان فروش مجموعه ما تماس حاصل نمایید: ۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱

نمای آجر و سنگ تراورتن

رومی نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز

طرح نمای آجر و سنگ تراورتن در آپارتمان چند طبقه در بین متریال های مختلف نمای ترکیبی سنگ و آجر نما، همانطور که مشخص بود، آجر نما نسوز از میان انواع آجر نما و سنگ تراورتن از میان انواع سنگ نما از محبوبیت خاصی بر خوردار هستند. اما متریال های متنوع بسیار دیگری وجود دارد که با ترکیب هوشمندانه آنها با آجر می توانید نمای ساختمان جدید و منحصری خلق کنید.

به طور کلی انواع نمای آجری چه به تنهایی و چه با ترکیب سنگ، چوب، سیمان و… همیشه طرفداران خاص خود را داشته است که جمعیت کمی را در بر نمی گیرد. با کلیک روی لینک می توانید در این خصوص بیشتر مطالعه کنید.

  بیشتر بدانید: نمای سنگ بهتر است یا آجر؟   

انواع سنگ های مناسب برای نمای ساختمان سنگ و آجر

نمای ساختمان ترکیبی سنگ و آجر نسوز امروزه از جدیدترین سبک های طراحی است که به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد؛ زیرا ترکیب این دو متریال علاوه بر زیبا تر شدن ساختمان، بسیار مقرون به صرفه هم می باشد.در نمای سنگ و آجر ویلایی، ساختمان و… از سنگ های مختلفی می توان استفاده کرد که رایج ترین و بهترین آنها موارد زیر می باشد:

  • سنگ تراورتن
  • سنگ مرمر
  • سنگ مرمریت
  • سنگ گرانیت
  • سنگ لایم استون
  • سنگ چینی

بیشتر بدانید: نمای آجر و سیمان

انواع آجرهای نما برای طراحی نما ترکیبی سنگ و آجر

همانطور که در پاراگراف بالا انواع سنگ مناسب برای نمای آجر و سنگ معرفی کردیم در اینجا بهترین آجرها و رنگ های آن را برای طراحی نمای ساختمان با سنگ و آجر معرفی می کنیم:

  • آجر مشکی
  • آجر طوسی
  • آجر قرمز
  • آجر زرد
  • آجر نسوز
  • آجر نمای سنتی
  • آجر دکوراتیو

شما می توانید هر یک از انواع آجر نما در رنگ های مختلف را با نوع سنگی که مدنظر شما می باشد ترکیب نمایید. از بین تمام انواع آجر، آجر نما سنتی، از بهترین و زیباترین متریال هایی است که می تواند در کنار سنگ قرار گرفته و زیبایی نما را دو چندان کند.

مشاهده انواع آجرنما سنتی و خرید به قیمت درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:

ترفندهای اجرای نمای سنگ و آجر یک طبقه و چند طبقهتنوع مدل های سنگ و آجر این امکان را می دهد که برای اجرای نمای ترکیبی آجر و سنگ ویلایی، ساختمان دو طبقه و… می توان بی نهایت ایده را طراحی کرد.در ادامه ترفندها و تکنیک هایی وجود دارد که می توانید با توجه به آنها نمای کلاسیک نمای ترکیبی آجر و سنگ یا حتی نمای سنگ و آجر مدرن را به زیبایی طراحی و اجرا کنید:

  • استفاده از تکنیک های آجر چینی: آجر چینی مدل های متنوعی دارد که می توانید با کمی گشت و گذار و با توجه به طرح خود از مناسب ترین مدل آجر چینی بهره ببرید. مدل های آجر چینی شامل: مشبک، رگ چینی، آبشاری، جناغی و… است.
  • استفاده از آجر و سنگ در برجستگی ها و فرو رفتگی ها: توجه به برجستگی ها و فرو رفتگی های نمای ساختمان و به کاربردن آجر یا سنگ یا حتی ترکیبی از این دو تا می تواند ساختمان را از یکدست بودن و بی حالت بودن در آورد.
  • توجه به قاب پنجره: چنانچه قصد دارید نمای ساختمان خود را به طور یکدست آجر یا سنگ کنید برای ایجاد یک تضاد جذاب در نمای ساختمان توجه به قاب پنجره ها است. قاب پنجره ها را می بایست با مصالح مخالف آن طراحی کرد. مثلا اگر کل نمای شما آجر است، قاب پنجره خود را با سنگ کار کنید.

مزایای نمای ترکیبی سنگ و آجر

رومی نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز

ویژگی های نمای ترکیبی سنگ و آجر نما ترکیب مصالح مختلف در طراحی نمای خارجی یک ساختمان به شدت به زیبایی آن می افزاید و از حالت یکدستی و یک رنگی کل نمای ساختمان خارج می کند. نمای ترکیبی سنگ و آجر نما از جمله آن هاست اما اینکه محبوبیت نمای ترکیبی سنگ و آجر به چه دلایلی است و چه ویژگی های به لحاظ زیبایی شناسی به نمای ساختمان اضافه می شود را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

۱- کنتراست در نمای ترکیبی سنگ و آجر

نما سنگ و آجر مدرن

ترکیب نما سنگ و آجر مدرن در ساختمان چند طبقه نمای ترکیبی سنگ و آجر نما از چند جهت می‌تواند باعث زیبایی نمای ساختمان شود. کنتراستی که می‌توان در نمای سنگ و آجرساختمان دو طبقه و یک طبقه به دست آورد از جمله این عوامل زیبایی است. به طور مثال:

  • کنتراست یا تضاد رنگی که سنگ‌های سفید و استخوانی رنگ با انواع آجرها مخصوصا در نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز مشکی یا آجر نسوز قهوه ای سوخته می‌دهد؛
  • یا کنتراست رنگی که آجرهای کرم روشن با سنگ های مرمر سیاه و تیره می دهد دورنمای ساختمان را شکیل می‌کند.

 

۲- تنوع طرح در نما ترکیبی سنگ و آجر

نمای کلاسیک نمای ترکیبی آجر و سنگ

طراحی نما با ترکیب آجر و سنگ

از آنجا که آجر نما را می‌توان به اشکال مختلفی روی دیوار چید، اشکال مختلف چینش و ترکیب سنگ و آجر در نما جلوه خاص و ترکیبی از سنت و مدرنیته در نمای ساختمان را به شما می‌دهد. همین اشکال مختلف آجرچینی در نمای ترکیبی سنگ و آجر، آزادی عمل طراح نمای ساختمان را بیشتر می‌کند.

⛔ موارد ممنوع در نمای ترکیبی سنگ و آجر نما

این ترکیب اما باید ضوابط و حد و مرزی داشته باشد در غیر اینصورت از زیبایی آن کاسته می شود و حتی ممکن است ترکیب سنگ و آجر در نمای ساختمان موجب نقض غرض و زشتی آن شود. برای مثال در نمای ترکیبی سنگ و آجر نباید هر نوع سنگ و هر نوع آجر را با هر نوع طرح و رنگی انتخاب کنیم. انتخاب رنگ این دو مصالح باید متناسب با یکدیگر و از نظر بصری و زیبایی شناسی هماهنگ باشد.از دیگر نکاتی که در طراحی نمای ترکیبی سنگ و آجر نما باید رعایت شود می توان گفت:

  • استفاده نکردن از فرم های ناهمگون
  • عدم زیاده روی در بکارگیری مصالح مختلف و متنوع در نمای سنگ و آجر
  • استفاده نکردن از مصالح شکننده و برنده در طبقات اول یا همکف

 ترکیب سنگ و آجر در نما

طرح و رنگ نما سنگ و آجر قرمز وبسایت آجر آنلاین به عنوان یکی از مراجع آنلاین فروش بدون واسطه انواع آجر نما، می تواند الهام بخش شما در زمینه انتخاب بهترین نوع، طرح و رنگ آجر باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحات مختلف محصول ما از جمله آجر نسوز، قزاقی، دکوراتیو و… ، جدید ترین ایده ها و طرح های ساختمانی را مشاهده کرده و الگو بگیرید، همچنین برای اطلاع از قیمت روز انواع اجر نما تماس بگیرید: 

 

سوالات متداول در نمای ترکیبی سنگ و آجر

در اجرای نمای ترکیبی سنگ و آجر، کدام نوع سنگ و آجر مناسب تر هستند؟

 ✅ در میان انواع آجر نما، نمای ترکیبی سنگ و آجر نسوز بیشتر از سایر انواع آجرها توصیه می شود. در میان انواع سنگ نما نیز نمای آجر و سنگ تراورتن معمولا تقاضای بیشتری داشته است. این دو متریال از لحاظ کیفیت و همچنین از لحاظ زیبایی تضمین می شوند.

 آیا نمای سنگ و آجر برای مناطق سردسیر هم مناسب است؟

 ✅ بله؛ سنگ ذاتاً متریال مقاوم و مستحکمی می باشد. در میان آجرها نیز آجر نسوز مقاومت زیادی در مناطق سردسیر دارد، اما برای دوام بیشتر نمای ساختمان سنگ و آجر می توانید روی سطح آجر نانو بزنید. 

نما ترکیبی سنگ و آجر برای چه ساختمان هایی مناسب است؟

 ✅ نمای سنگ و آجر ساختمان سه طبقه، دو طبقه، یک طبقه و ویلایی از انواع رایج ترکیب سنگ و آجر در نما می باشند. همچنین از ترکیب این دو مصالح می توان در طراحی و اجرای ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه نیز استفاده کرد. 

با سنگ های مرمر سیاه از چه رنگ آجری استفاده کنیم تا ساختمانی مدرن داشته باشیم؟

 ✅ ترکیب آجرهای کرم روشن نسوز با سنگ های مرمر سیاه و تیره که باعث ایجاد تضاد رنگی در ساختمان می شود دور نمای ساختمان را شکیل و مدرن می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!