جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
طراحی نما آجری

بررسی طراحی نمای آجری + ارائه ۶ تکنیک منحصر به فرد

آنچه در این مقاله می خوانید

طراحی نمای آجری در سال ۲۰۲۴ جزء پر طرفدار ترین سبک های طراحی نما ساختمان بوده است. با توجه به استقبال زیاد مشتریان و معماران از نمای آجری ساختمان، سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگ ترین مرکز فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران، تصمیم گرفته است تا شما را با صفر تا صد انواع نمای آجری به طور کامل آشنا کند. همچنین جدید ترین تصاویر پروژه های اجرایی در این خصوص در ادامه به اشتراک گذاشته شده است؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر نما، دکمه زیر را لمس کنید:

 

نمای مدرن ساختمان با آجر
طراحی نمای آجری ساختمان

چرا طراحی نمای آجری تا این اندازه محبوب شده است؟

طراحی نمای آجری ساختمان به دلیل ویژگی هایی همچون قیمت مناسب، تولید فراوان در کشور، مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و… این روزها بسیار مورد استقبال بوده و منجر به گرایش بسیار مردم به نمای آجری ساختمان شده است. البته دلیل دیگر این استقبال بی نظیر تنوع بسیار بالای متریال آجر در طرح و رنگ و همچنین توان بالای آن در ترکیب با دیگر مصالح از جمله سرامیک، چوب، سنگ، سیمان، کامپوزیت و… است.

در ادامه محتوا تمامی نکات مورد نیاز شما جهت طراحی و اجرای نمای آجری را به طور کامل شرح داده ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه بوده و جدیدترین و کامل ترین اطلاعات جهت طراحی نمای آجری ساختمان را بدست آورید.

 

پیشنهاد:   آموزش نصب آجر نما

طراحی نمای آجری با استفاده از ۶ تکنیک چیدمان آجر

آجر چینی برای طراحی نما را با الگوهای متعددی می توان انجام داد. در ادامه تمام الگوها جهت طراحی نمای آجری را برای شما شرح داده ایم تا با توجه به سلیقه و سبک کاری خود بتوانید از آنها الگو بگیرید:

۱_ آجر چینی با طرح استاندارد: در این روش آجرها را به شکل افقی چیدمان کرده و بندکشی مناسبی نیز بین آنها ایجاد می کنیم، در ادامه در ردیف بعدی آجرها روی نصفه رج آجر پایینی قرار می گیرند. این روش متداول ترین روش آجر چینی محسوب می شود.

۲_ آجر چینی افقی عمودی: در این روش آجرها به شکل طولی و عرضی کنار هم قرار می گیرند.

۳_ آجر چینی طرح مختلط: در این روش آجرها با ابعاد متغیر و اشکال مربع یا مستطیل در کنار هم قرار می گیرند.

۴_ آجر چینی طرح کرکره ای: طراحی نمای آجری به این سبک با دو روش چیدمان آجرها کنار هم با بندکشی یا بدون بندکشی و همچنین چیدمان آجرها با فاصله و به صورت جلو و عقب صورت می گیرد.

۵_ آجر چینی زیگزاگی: در این روش آجرها به شکل زیگزاگی روی یکدیگر قرار می گیرند.

۶_ آجر چینی موج دار: می توان اظهار داشت که به روزترین طراحی نمای آجری با روش آجر چینی موج دار صورت می گیرد. در این روش آجرها به سبکی روی هم چیده و سوار شده اند که انگار روی هم چرخیده و موج می زنند.

آجر چینی مشبک: در این روش از چیدمان، بین آجرها فاصله ایجاد کرده و شبکه هایی را به وجود می آورند. این سبک از چیدمان باعث می شود تا طراحی نمای آجری شما شکل یکنواختی به خود نگیرد.

به شما توصیه می کنیم تا حتما از پودر بندکشی برای جلوه و زیبایی بیشتر نمای آجری خود استفاده نمایید.

طراحی انواع نمای آجری
طراحی انواع نمای آجری به سبک های مختلف

چه روش هایی جهت اجرای نمای آجری وجود دارد؟

جهت اجرای انواع نمای آجری روش های متعددی وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما ذکر کرده ایم:

اجرای آجر نما با ملات ماسه و سیمان: پیوند بین نما آجری و بدنه به وسیله سیمان بسیار محکم شکل می گیرد.

اجرای نمای آجری با چسب مخصوص: در ابتدا کار برای استفاده از چسب باید یک لایه پلاستر پهن کنیم، سپس پشت قطعه را به ضخامت ۳ تا ۷ میلی متر چسب بزنیم؛ در ادامه برای جلوگیری از نفوذ آب، درزهای بین آجرها را بهتر است بندکشی کنیم. شما می توانید چسب آجر را با مناسب ترین قیمت از سایت آجر آنلاین خریداری نمایید.

اجرای آجر نما به صورت خشک: در این روش جهت طراحی نمای آجری و در ادامه اجرای آن، از تجهیزاتی همچون چهارچوب نگهدارنده، اتصالات مربوطه آن، عایق حرارتی و… استفاده می شود و مصالحی همچون ملات و سیمان کاربردی ندارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله “نمای خشک آجری چیست؟” مراجعه کنید.

اجرای نمای آجری
روش های مختلف در اجرای نمای آجری

طراحی نمای آجری چه انواعی دارد؟

انواع نمای آجری در خیابان ها و شهرهای مختلف را می توان به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم کرد:

جهت کسب اطلاعات کامل تر در خصوص انواع نمای آجری اینجا کلیک کنید.

طراحی نمای آجری، ارمغان سادگی و خاص بودن!

طراحی نما مدرن با آجر
نمای آجری ساختمان، زیبا و بروز

نمای آجری بروز، بیشتر از سایر انواع طراحی نماهای آجری با دیگر متریال ها ترکیب می شود. به عنوان مثال ترکیب چوب و آجر و یا طراحی نمای آجری بروز به همراه کامپوزیت طراحی جدید محسوب می شود. از این رو چنانچه سادگی بودن را دوست دارید، پیشنهاد می کنیم تا حتما تصاویر ترکیب نمای آجری با دیگر متریال ها را به دقت بررسی کرده و الگو بگیرید.

همچنین لازم به ذکر است که نما آجری بروز بیشتر از همه با آجر نسوز طراحی می شود. شما می توانید جهت مشاهده پروژه های اجرایی بیشتر روی لینک نمای ساختمان با آجر نسوز کلیک کنید.

شیک بودن ساختمان با طراحی نمای آجری کلاسیک

طراحی نمای آجری خانه
نمای آجری ساختمان و خانه به سبک کلاسیک

طراحی نمای آجری به سبک کلاسیک بیشتر همراه با متریال سنگ همراه می شود. سبک کلاسیک در طراحی های نمای رومی و یونانی ظهور و بروز فراوانی پیدا کرده است.

اگر طرفدار نمای ساختمان به سبک کلاسیک هستید حتما سنگ و آجر را با هم ترکیب کرده و با الگو گرفتن از طرح های رومی و یونانی، نمای تجملی و پر جلوه و شیک بسازید.

طراحی نمای آجری سنتی، خاطره انگیز و دوست داشتنی!

نمای آجری قدیمی
طراحی نمای آجری سنتی

طراحی نمای آجری سنتی بیشتر از هر نوع طرح دیگری به بنای شما اصالت می دهد. از طراحی نمای سنتی با آجر بیشتر در رستوران، فرهنگسرا، کافه، کتابخانه، سنتی سرا، ساخت مساجد و… استفاده می شود.

طراحی نمای آجری سنتی با طاق ها و گره چینی های فراوانی که دارد، آنچنان جذاب و دوست داشتنی است که توجه تمام عابران را می تواند به خود جلب کند؛ به خصوص اگر از رنگ های متنوعی در طراحی نما استفاده شده و المان های سنتی دیگر مانند حوض و یا تابلوهایی با طرح های سنتی در کنار آن حضور داشته باشند.

روی لینک آجر قزاقی سنتی کلیک کرده و عکس های پروژه های اجرایی با آجر نما قزاقی را مشاهده کنید.

در این مقاله از سایت آجر آنلاین تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما با دید بازتر و جدید تری به طراحی نمای آجری فکر کنید. همچنین لازم به ذکر است با توجه به اینکه سایت ما بزرگترین سایت فروشگاه اینترنتی آجر در سراسر ایران محسوب می شود، تمام انواع آجر نما در ابعاد و رنگ های مختلف را دارا بوده و تصاویر صدها پروژه اجرایی از نمای آجری را برای شما فراهم کرده است. با گشت و گذار در صفحات مختلف سایت می توانید آنها را مشاهده کنید.

سایت ajoronline.com همچنین دارای لیستی از بازه قیمت آجر های مختلف در صفحات انواع آجر است که کمک فراوانی به شما جهت خریدی مناسب می کند؛ پس حتما به صفحات انواع آجرهای ما سر بزنید.

سوالات پر تکرار کاربران در خصوص طراحی نما آجری

چه تکنیک هایی جهت طراحی آجر نما وجود دارد؟

✅ شما می توانید طراحی آجر نمای ساختمان را به سبک طرح استاندارد، افقی عمودی، مختلط، کرکره ای، زیگزاگی، موج دار و مشبک انجام دهید.

انواع طراحی نما آجری به چه صورت است؟

✅ طراحی آجر نمای ساختمان را می توان به شیوه های بروز، کلاسیک و سنتی انجام داد. جهت آشنایی با هر کدام از این سبک ها می توانید این مقاله از سایت آجر آنلاین را مطالعه نمایید.

چرا نمای آجر سنتی تا این اندازه محبوب است؟

✅ شما با طراحی نمای سنتی آجری می توانید علاوه بر ایجاد حس نوستالژیک، زیبایی را نیز به ارمغان آورید، از این رو این طراحی نما آجری سنتی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!