جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع آجر نما بدون بند

آجر نما بدون بند

آنچه در این مقاله می خوانید

آجر نما بدون بند یکی از زوشهای اجرای نمای ساختمان است که به معماران و طراحان ساختمانی این فرصت را می دهد تا طراحی خلاقانه و جذابی برای نمای ساختمان داشته باشند. این نوع نمای ساختمان، باعث جلب نظر بیننده به ساختمان می‌شود. اجرهایی که برای این نما استفاده می شوند دارای دوام و ماندگاری بالایی هستند که در ادامه به معرفی آنها و همچنین مزایا و معایب نمای بدون بند پرداخته ایم.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر نما بدون بند، دکمه زیر را لمس کنید:

آجر نما بدون بند چیست؟

آجر نما بدون بند نوعی آجرکاری است که در آن، آجرها بدون استفاده از ملات یا بندکشی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این نوع نما به دلیل ایجاد سطحی صاف و یکدست، ظاهری مدرن و مینیمال به نمای ساختمان می‌بخشد.

اجرای آجر نما بدون بند به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. زیرا در این روش، باید آجرها با دقت برش داده شوند و در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا سطحی صاف و یکدست ایجاد کنند. همچنین، از چسب‌های مخصوص آجر برای اتصال آجرها به یکدیگر استفاده می‌شود.

آجر نما بدون بند را می‌توان در نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و … استفاده کرد. آجری که برای این نما استفاده می شود باید سطحی یکپارچه و یکنواختی را به وجود آورد که در ادامه آجر هایی که معمولا برای این نما استفاده می شوند، معرفی می کنیم.

نمای بدون بند با آجر نسوز

آجر نسوز به دلیل تنوع گسترده ای که در رنگ و مدل دارد کاربردهای وسیعی نیز در نمای باغ و ویلا پیدا کرده است، که با هر سلیقه و سبکی از طراحی چه مدرن و امروزی و چه سنتی و کلاسیک هم نشینی زیبایی ایجاد می کند. طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز می تواند بهترین گزینه هم از نظر جذابیت و هم از نظر هزینه باشد.

یکی از دلایلی که باعث می شود طراحی نمای ساختمان با آجر نسوز را بتوان تضمین کرد، دوام بالا و تنوع رنگی بسیار جذاب آن است. آجر نما نسوز همواره در شکل و قالب های بسیار متنوعی تولید می شود که این موضوع باعث شده نما ساختمان با آجر نسوز بسیار جذاب و ماندگار شود.

وجود ساختمان هایی اصیل و زیبا نمای شهر را چشم نواز و خاص می کند که نه تنها این موضوع را در ساختمان ها بلکه در کافی شاپ ها و رستوران ها نیز می توان مشاهده کرد. آجر نسوز به دلیل تنوع بالا در رنگ و مدل، انعطاف پذیری خوبی در هماهنگی با هر نوع متریال نما و رنگ های دیگر دارد.

آجر نسوز در هر نوع آب و هوایی از مناطق گرمسیر تا مناطق سردسیر استفاده می شود. آجر شاموتی و آجر سمیرم دو نوع از پرکابردترین آجرهای نسوز هستند که به دلیل طیف رنگی که دارند متقاضی زیادی دارند. آجر شاموتی در رنگ های کرم، خردلی، پرتقالی و طلایی و آجر سمیرم در رنگ های تیره تر مثل قرمز، قهوه ای روشن و تیره و…موجود می باشد.

آجر نسوز

نمای بدون بند با آجر لعابی

به طور کلی از آجر لعابی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد آجر لعابی برای نما، کاشی‌کاری و…استفاده می شوند. امروزه نیز آجر نما لعابدار را همراه با آجر پلاک نما ( آجر نما سفال) در طراحی نماهای سنتی به کار می روند. آجرهای لعابدار علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که به نمای ساختمان می بخشند، مزایای دیگری نیز برای ساختمان به ارمغان می آورند. در لیست زیر این مزیت های این آجر ذکر شده است:

  • بالا بردن مقاومت ساختمان
  • جلوگیری از نفوذ آب
  • مقاوم در برابر یخ زدگی
  • مقاوم در برابر سایش نما در گذر زمان
  • مقاوم در برابر لکه ها و کثیفی ها

آجرهای لعابی دارای پوششی رنگی و براق از جنس لعاب هستند. این آجرها مانند آجرهای معمولی تولید می شود، اما در نهایت سطح آن را با لعاب کاشی می پوشانند. این پوشش نه تنها باعث زیبایی و جلوه خاص روی سطح آجر می شود بلکه دوام آجر را در برابر آب و باران و سایش بیشتر می کند. آجر های لعاب دار در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. آجر لعابی فیروزه ای، لاجوردی و… از گذشته تا به امروز در معماری اصیل ایرانی کاربرد داشته اند.

آجر لعاب دار علاوه بر زیباسازی نما، در استحکام و مقاومت بنا نیز تاثیر دارند. آجر آنلاین با هدف حذف هزینه های واسطه گری، فروش مستقیم انواع آجر لعابدار فیروزه ای، لاجوردی، یشمی و… را از درب کارخانه میسر کرده است. برای مشاهده انواع آجرهای لعابدار و قیمت آن کلیک کنید.

آجر لعابی پلاک | آجر پلاک لعابی

مزایای آجر نما بدون بند

  •  سطح صاف و یکدست این نوع نما، زیبایی و ظرافت خاصی به نمای ساختمان می‌بخشد.
  •  آجر نما بدون بند، نمایی مدرن و امروزی به ساختمان می‌دهد.
  • چسبندگی بین آجرها در این نوع نما، مقاومت آن را در برابر عوامل جوی و زلزله افزایش می‌دهد.
  • عدم وجود بندکشی، نفوذ آب به داخل نما را کاهش می‌دهد.
  • سطح صاف و یکدست این نوع نما، نظافت آن را آسان می‌کند.
  • اجرای نما سریعتر انجام می شود چون مرحله ریختن ملات و بندکشی از آن حذف می شود.

معایب آجر نما بدون بند

برای اجرای این نوع نما، فقط می‌توان از نوع خاصی از آجرها مثل آجر نما نسوز استفاده کرد و همچنین برای ساختمان های مرتفع نمی توان از این نوع نما استفاده کرد و نیاز به سازه فلزی دارد تا آجر را روی آن وصل کرد که به خشکه چینی می گویند.

نکاتی در مورد آجر نما بدون بند

  • قبل از اجرای آجر نما بدون بند، باید از صاف و هموار بودن سطح زیر کار اطمینان حاصل کرد.
  • برای اجرای این نوع نما، باید از آجرهای با کیفیت و مرغوب استفاده کرد.
  • اجرای آجر نما بدون بند باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود.

جمع بندی

در نهایت، انتخاب آجر نما بدون بند به سلیقه‌ی شما و نوع ساختمانتان بستگی دارد. اگر به دنبال نمایی مدرن و مینیمال هستید و هزینه کمتری برای اجرای آن بپردازید، آجر نما بدون بند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!