جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین آجر نما

انتخاب بهترین آجر نما برای نمای مدرن و کلاسیک

آنچه در این مقاله می خوانید

انتخاب بهترین آجر نما برای ساختمان می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی زیبایی و استحکام ساختمان داشته باشد. از آنجایی که نمای ساختمان به‌ صورت مستقیم در معرض عوامل محیطی، آلودگی‌های شیمیایی و رطوبت قرار دارد. طول عمر آن نیز مهم است.

فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین آجر نما وجود دارد که هنگام خرید آجر نما باید آن را در نظر  گرفت که در ادامه مقاله به این فاکتورها اشاره می کنیم و سعی می کنیم شما را در انتخاب بهترین آجر نما راهنمایی کنیم.

بهترین آجر نما چه ویژگی دارد؟

  • آجر نما باید توانایی مقاومت در برابر حرارت بالا را داشته باشد. این ویژگی به آن کمک می‌کند که اگر در معرض دمای بالا و حریق قرار گرفت، ساختمان را محافظت کند و از گسترش حرارت و انتشار آتش جلوگیری کند.
  • آجر نما باید مقاومت کافی در برابر رطوبت و نفوذ آب را داشته باشد.  ورود رطوبت به آجرها می‌تواند منجر به خرابی و تغییر شکل آنها شود. بنابراین، آجر نما باید در برابر نفوذ آب مقاومت مناسبی داشته باشد.
  • آجر نما باید دارای مقاومت مکانیکی مناسبی باشد تا بتواند نیروها و فشارهای مختلف را تحمل کند. این شامل مقاومت در برابر فشار، خمش، ترکیدگی و ضربه می‌شود.
  • آجر نما باید دارای ثبات رنگ باشد تا در طول زمان از زیبایی و جذابیت خود از دست ندهد. این به معنای مقاومت در برابر اثرات نور خورشید، تغییرات جوی و عوامل زیستی است.
  • خصوصیات ظاهری و طراحی آجر نما نیز مهم است. انتخاب آجری با طرح، رنگ و ابعاد مناسب به سبک معماری ساختمان و منطقه اطراف می‌تواند جلوه زیبایی به نمای ساختمان ببخشد.
  • آجر نما باید دارای عمر مفید طولانی باشد و در طول زمان کاهش کیفیت و عملکرد خود را تجربه نکند. آجر نما با عمر مفید بالا، به عنوان یک جزء مهم از سیستم نمای ساختمان، استحکام و پایداری ساختمان را تضمین می‌کند.

بهترین آجر نما را چطور انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین آجر نما معمولا به نوع نما از لحاظ طراحی، شرایط آب و هوایی، مقدار بودجه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

از لحاظ نوع طراحی نما، آجری که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود مثلا برای نماهای کلاسیک از آجر قزاقی و لعابی، نماهای مدرن آجر نسوز در رنگ ها و ابعاد مختلف و برای نماهای روستیک از آجرهای روستیک با رنگهای طبیعی استفاده می شود.

هنگام انتخاب آجرنما، شرایط آب و هوایی منطقه ای که زندگی می کنید را در نظر بگیرد مثلا آجرهای نما با رنگ‌های روشن و جذب آب کم معمولا برای مناطق گرم وخشک مناسب هستند و آجرهای نما با مقاومت بالا در برابر یخ زدگی و جذب آب کم برای مناطق سرد و مرطوب.

مورد بعدی که می تواند مهم ترین عامل در انتخاب نوع آجر باشد، بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید در بین اجر های نما، آجرهای قزاقی و پلاک رسی نما معمولا قیمت پایین تری دارند و همچنین آجر های نسوز و لعابدار بودجه بالاتری نیاز دارند.

ابعاد و رنگ آجر نیز در انتخاب آن بسیار موثر است. رنگ آجر نما باید با رنگ سایر اجزای نما مانند سنگ، سیمان و … همخوانی داشته باشد همچنین ابعاد آجر نیز باید با ابعاد نما متناسب باشد.

معرفی انواع آجر نما

انواع مختلفی از آجر نما وجود دارند که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیت خاص خود را دارند. در این قسمت ۴ نوع مختلف از آجر های نما را به شما معرفی می کنیم:

آجر قزاقی

کاربرد آجر قزاقی در طراحی نما

آجر نما قزاقی دارای ظاهری زیبا و منحصر به فرد است و می‌تواند به نمای ساختمان جلوه‌ای خاص و سنتی ببخشد. آجر قزاقی امروزه با وجود تنوع در رنگ ها و مدل های مختلف در بسیاری از نماهای خارجی و داخلی ساختمان استفاده می شود که می‌تواند با سلیقه‌های مختلف سازگار باشد، از جمله رنگ های آن قرمز، ابلق، زرد و گلبهی است.

این آجر در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود، اما رایج‌ترین نوع آن به ابعاد ۵٫۵ در ۲۰ سانتی‌متر و ضخامت ۳ سانتی‌متر است. آجر قزاقی از مقاومت فشاری و خمشی بالایی برخوردار است و در برابر وزن زیاد و شرایط آب و هوایی نامناسب می تواند مقاوم باشد همچنین عایق حرارتی و صوتی مناسبی محسوب می شود و می‌تواند به حفظ دمای داخل ساختمان و کاهش صداهای مزاحم کمک کند.

برای مشاهده انواع آجر نما قزاقی و قیمت آن کلیک نمایید.

آجر نسوز

آجر شاموتی نما نسوز
آجرنما نسوز شاموتی رندوم در نمای بیرونی ساختمان

آجر نما نسوز به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد بیشترین کاربرد را در نمای خارجی ساختمان ها پیدا کرده است. اما از آن در نمای داخلی نیز استفاده می شود. آجر نسوز طیف رنگی گسترده و جذابی دارد که می‌تواند با سلیقه‌های مختلف سازگار باشد. از جمله؛ پرتقالی، خردلی، گلبهی، زرشکی، قرمز، و قهوه ای.

آجر نسوز از مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربه برخوردار است و می‌تواند در برابر تردد زیاد و شرایط سخت محیطی، بدون فرسایش و شکستگی، عمر طولانی داشته باشد و مهمترین ویژگی آن، مقاومت حرارتی بالای آن است.

آجر نما نسوز به دلیل ساختار متراکم و فشرده، عایق حرارتی مناسبی است و می‌تواند به حفظ دمای محیط و جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما کمک کند. این آجر در نما مدرن و کلاسیک کاربرد دارد و دو نوع پرفروش آن آجر سمیرم و شاموتی است.

برای مشاهده انواع آجر نما نسوز و قیمت آن کلیک نمایید.

 

آجر لعابی

آجر لعابدار فیروزه ای در نما

تفاوت آجر لعابی با سایر آجر ها در این است که از یک روکش لعابی پوشیده شده است که ظاهری زیبا و منحصر به فرد به آن می‌بخشد. آجر لعابی نیز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که انتخاب رنگ و طرح آن باید متناسب با نمای ساختمان شما باشد.

این آجر به دلیل پوشش لعاب، از مقاومت بالایی در برابر سایش، ضربه، رطوبت و یخ زدگی برخوردار است و همچنین این پوشش باعث سهولت در تمیز کردن آن می شود. در انتخاب آجر لعابی باید به نوع کاربرد، رنگ و طرح، ابعاد و کیفیت ان توجه کرد.

برای مشاهده انواع آجر نما لعابی و قیمت آن کلیک نمایید.

 

آجر رسی

نمای خارجی ساختمان با آجر زرد
استفاده از آجر نمای زرد در نمای خارجی ساختمان

آجر رسی نما از خاک رس مرغوب و بدون ناخالصی تهیه می‌شود و به دلیل پخت در دمای بالا، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. این نوع آجر در برابر رطوبت، یخ زدگی، سایش و ضربه مقاوم است اما نسبت به آجر نسوز مقاومت آن کمتر است. رنگ های آن شامل گلبهی، زرد و قرمز است.

ابعاد ۴×۲۰ با ضخامت ۲٫۲، معمولا برای نما استفاده می شود. عایق حرارتی و صوتی بودن، از دیگر مزایای این آجر است که به حفظ دمای داخل ساختمان و جلوگیری از هدر رفتن گرما و سرما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند صداهای مزاحم را تا حدی کاهش دهد، این آجر در نماهای کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای مشاهده انواع آجر نما رسی و قیمت آن کلیک نمایید.

جمع بندی

در نهایت، انتخاب آجر نما باید با توجه به نیازها و سلیقه شخصی شما صورت بگیرد. مطالعه، مشاهده نمونه‌ها و مقایسه گزینه‌های مختلف می‌تواند به شما در این فرآیند کمک کند تا بهترین آجر نما را برای ساختمان خود انتخاب کنید.
همچنین، مشاوره با کارشناسان آجر آنلاین نیز می‌تواند به شما در انتخاب آجر نما مناسب کمک کند. کارشناسان ما می‌توانند با توجه به شرایط خاص ساختمان و نیازهای شما، راهنمایی لازم را بدهند، برای ارتباط با شماره ۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱ تماس بگیرید.

قبل از انتخاب آجر نما، مهم است توجه کنید که آجرها به طور مناسب با سبک معماری ساختمان، محیط اطراف و سلیقه شما ترکیب شوند. همچنین، در نظر داشته باشید که کیفیت آجر، مقاومت در برابر عوامل جوی، نگهداری و نحوه نصب آجرها نیز عوامل مهمی هستند که در انتخاب آجر نما باید در نظر گرفته شوند. در نهایت، بهترین آجر نما برای شما، آجری است که با سلیقه و نیازهای شما هماهنگی داشته باشد و به طور کلی با کیفیت و استحکام مناسبی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!