جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بررسی تفاوت آجر سمیرم و شاموتی

با ۴ تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی آشنا شوید!

آنچه در این مقاله می خوانید

آجر نسوز یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین نوع آجر در میان متریال های مختلف می باشد. از آنجایی که آجر نمای نسوز تنوع رنگی بسیار بالایی دارد شاید برای بسیاری از ما انتخاب از میان انواع آن سخت باشد. تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی که پر استفاده ترین رنگ های آجر نسوز هستند کمک شایانی در انتخاب بهترین آن با توجه به نیاز، طراحی نما و میزان بودجه ما می کند.

 

تفاوت آجر شاموتی و آجر سمیرم

اگر قصد خرید آجر نسوز برای کوره، نمای ساختمان و… دارید و نمی دانید که آجر سمیرم نسوز بهتر است یا آجر شاموتی حتما ادامه مطلب را در خصوص مقایسه آجر سمیرم و شاموتی را مطالعه کنید. همچنین شما می توانید روی لینک مقایسه انواع آجر نما کلیک کرده و با تفاوت سایر آجرها باهم از جمله آجر نسوز و شاموتی و… نیز آشنا شوید.

تفاوت آجر انگلیسی و شاموتی چیست؟

آجر شاموتی و سمیرم از انواع آجر نسوز می باشند که با توجه به قیمت مناسب و مزایایی که نسبت به سایر مصالح دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. شاید برایتان سوال باشد که آجر شاموتی و انگلیسی (سمیرم) که هر دو آجر نسوز می باشند چه تفاوت هایی باهم دارند؟

آجر انگلیسی و شاموتی نسوز تفاوت های قابل توجهی دارند که توجه به تفاوت آجر سمیرم و شاموتی در طراحی بهترین نمای ساختمان و یا کاربردی ترین آن در مصرف مورد نیازمان بسیار کمک کننده می باشد.

مقایسه کاربرد آجر سمیرم و شاموتی

به طور کلی تفاوت آجر شاموتی و سمیرم از نظر کاربرد هیچ است؛ زیرا از هر دو این آجرها می توان در نمای ساختمان، شومینه، نمای داخلی، باربیکیو، کوره و… استفاده کرد.


با کلیک روی دکمه زیر نمونه تصاویر پروژه های اجرایی و قیمت روز آجر نما انگلیسی نسوز را مشاهده کنید


اما با توجه به اینکه مقاومت حرارتی آجر شاموتی بسیار بیشتر از آجر انگلیسی (سمیرم) است اصلی ترین کاربرد این آجر در کوره می باشد. علاوه بر آن به دلیل زیبایی های ظاهری و طیف رنگی مختلف از آن در نما نیز استفاده می کنند.

برای ساخت باربیکیو، آجر سمیرم به صورت رندوم یا سفارشی، طرفداران بیشتری نسبت به آجر شاموتی دارد. از این رو هنگام خرید توجه به تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

تفاوت آجر شاموتی و آجر نسوز سمیرم در مواد اولیه آنها

آجر شاموتی نسوز از خاک شاموت تولید می شود که این نوع خاک را می توان در معادن طبس یافت. خاک شاموت معادن طبس از با کیفیت ترین و بهترین نوع خاک ها برای تولید آجر نسوز محسوب می شود.

آجر سمیرم (انگلیسی) از نوعی خاک به اسم سمیرم تولید می شود که بیس رنگی آن قرمز می باشد و استفاده از آن در نمای ساختمان نمایی انگلیسی به آن می دهد.

تولید آجر شاموتی در کوره به گونه ای می باشد که می تواند درجه حرارت ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ را تحمل کنند. اما درجه حرارتی که آجرهای سمیرم تحمل دارند از ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه می باشد. بنابراین از تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی می توان نتیجه گرفت که آجر شاموتی مقاومت بالایی در برابر حرارت نسبت به آجر انگلیسی دارد.

 

 

آجر انگلیسی ارزانتر است یا آجر شاموتی؟

در خصوص تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی از نظر قیمت می توان گفت که آجر شاموتی از خاک معادن طبس تولید می شود که با کیفیت ترین خاک ها را در اختیار دارد. اما خاک آجر انگلیسی نسوز (سمیرم) از معادن سمیرم است. بر همین اساس قیمت آجر شاموتی نسبت به آجر انگلیسی بیشتر می باشد.

 

آجر سمیرم یا آجرشاموتی؟

دسترسی به جدیدترین قیمت آجر شاموتی و تصاویر نمونه پروژه های اجرایی با کلیک روی دکمه زیر:


اگر به دنبال آجری مقرون به صرفه اما با کیفیت هستید خرید هریک از این آجرها می تواند بهترین انتخاب شما باشد؛ زیرا علاوه بر کیفیت بالایی که دارند در نمای ساختمان شما به طور ویژه ای جلوه می کنند.

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی در طیف رنگی آنها

بارزترین تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی طیف رنگی آنها است. بیس رنگی آجر نما شاموتی زرد است که در رنگ های زرد، کرم، خردلی و پرتقالی تولید می شوند. اما آجر سمیرم در طیف رنگی قرمز روشن تا قرمز تیره، جیگری، زرشکی و… می باشد.

 

تفاوت آجر سمیرم و شاموتی

 

برای شیک تر و خاص تر شدن نمای ساختمان خود می توانید از هریک این آجرها به صورت رندوم استفاده کنید. بازی رنگ ها و ترکیب آن ها به قدری زیبا می باشد که با ترکیب آنها می توان نماهای خلاقانه، زیبا و با شکوهی طراحی کرد.

 

آجر شاموتی بهتر است یا انگلیسی؟

آجر شاموتی و انگلیسی هر دو از یک نوع مواد اولیه تهیه شده اند و هر دو آجر جز پرفروش ترین آجرها محسوب می شوند. از نظر کاربرد، هر دو هم برای ساخت کوره، باربیکیو و نمای ساختمان استفاده می شود تنها تنفاوت این دو آجر در قیمت و تحمل درجه حرارت است . آجر شاموتی درجه تمحل حرارت بیشتری نسبت به آجر انگلیسی دارد و طبیعتادارای قیمت بالاتری است.
 در نهایت، برای انتخاب بین دو نوع آجر، باید به نیازها و شرایط ساختمان خود توجه کنید و با‌توجه‌به مزایا و معایب هر کدام، تصمیم بگیرید.

 

آجر انگلیسی بخرم یا آجر شاموتی؟

اگر هنوز هم نمی دانید که برای پروژه خود آجر شاموتی بخرید یا آجر انگلیسی، خوب است که به این نکات توجه داشته باشید:

  • میزان بودجه پروژه
  • طراحی نمای ساختمان
  • کارآیی ساختمان (تجاری،مسکونی و… آجر انگلیسی نمای رسمی تری برای این کار نسبت به آجر شاموتی دارد)
  • سلیقه و نیاز خود به آجر

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تفاوت های اصلی آجر شاموتی و انگلیسی را بطور کامل بیان کنیم و تمامی نکات را درباره این آجر بیان کنیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. مقاله تفاوت آجر شاموتی و انکلیسی را مطالعه کنید در صورتی که در خصوص تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی هر یک سوالی دارید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ دهند.

 

سوالات متداول در خصوص تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی از نظر قیمت چگونه است؟

✅ قیمت آجر انگلیسی نسبت به آجر شاموتی ارزانتر است؛ چون خاک آن از معان سمیرم می باشد که نسبت به معادن آجر شاموتی ارزانتر است.

برای ساخت کوره از آجر شاموتی استفاده کنیم بهتر است یا آجر سمیرم؟

✅ هر دوی این آجرها تحمل بالایی در برابر حرارت دارند، اما آجر شاموتی نسبت به آجر انگلیسی درجه حرارت بیشتری را تحمل می کند.

خاک آجر شاموتی چیست؟

✅ خاک آجر شاموتی همانطور که از نامش پیداست از شاموت می باشد که شامل ترکیبات خاک رس پلاستیک، رس فلنیت، بنتونیت، کالوئن و خاک رس است. این خاک از معادن طبس یافت می شود که با کیفیت ترین خاک را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!