جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت آجر نسوز و پلاک

با ۵ تفاوت آجر نسوز و پلاک نما آشنا شوید!

آنچه در این مقاله می خوانید

تفاوت آجر نسوز و پلاک با وجود شباهات های بسیاری که از نظر کاربری و ظاهر دارند بسیار حائز اهمیت است. در واقع شباهت این آجرها باعث شده است هنگام خرید بسیاری از افراد دچار سردرگمی شوند؛ از این رو سایت آجر آنلاین در این مقاله به شکل جامعی مقایسه آجر نسوز و پلاک را مورد بررسی قرار داده است.

بررسی ۵ تفاوت آجر نسوز و پلاک موضوع این مقاله می باشد که به دقت به آن پرداخته شده است و در هنگام خرید می تواند راهنمای جامع شما عزیزان باشد.

تفاوت آجر نسوز و پلاک از تمام جوانب

به طور کلی و در یک نگاه از تفاوت آجر پلاک و نسوز می توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به طور جزئی درمورد هریک از آنها توضیح داده شده است:

  • تفاوت در تنوع رنگی آجر نسوز و پلاک
  • ابعادهای آجر پلاک نما و نسوز
  • تفاوت نوع کاربری آجر نسوز و پلاک نما
  • تفاوت آجر نسوز و پلاک در پخت آنها
  • ویژگی های متفاوت هریک از آجر نسوز و پلاک نما

 

تفاوت آجر نسوز و پلاک چیست
بررسی تفاوت های پلاک نما و نسوز در کاربرد، رنگ و…

استفاده از آجر نما در نمای خارجی و داخلی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است که باعث شده بسیاری از افراد هنگام ساخت خانه یا بازسازی آن سری به بازار آجرها بزنند. نمای ساختمان با آجر نسوز یا پلاک نما، امروزه بسیاز باب شده و مطابق سلیقه خیلی افراد می باشد این مقاله به شما، برای انتخاب و خرید آجر مورد نظر کمک می کند .

از آنجایی که تنوع بالا و شباهت برخی آجرنما ها مانند آجر نسوز و پلاک نما در بازار آجرها باعث سردرگمی بسیاری از افراد می شود، آجر آنلاین در صدد این برآمده تا با دادن آگاهی و اطلاعات درست به افراد آنها را برای خریدی بهتر راهنمایی کند.

بررسی تفاوت آجر نسوز و پلاک یکی از صدها مقالات متنوع در آجر آنلاین است که مطالعه آن می تواند شما در انتخاب بهتر کمک کند با ما همراه باشید.

برای مشاهده قیمت آجر نسوز به تاریخ روز و نمونه پروژه های آن روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

۱- تنوع رنگی از بارزترین تفاوت آجر پلاک و نسوز

به طور معمول آجرهای نما از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار هستند که باعث می شود هر سلیقه ای را پوشش دهند. اما آجر نما طیف های رنگی مختلفی دارد که از بارزترین تفاوت آجر نسوز و پلاک می توان به همین تنوع رنگی آنها اشاره کرد.

آجر نسوز که از مدرن ترین انواع آجر نما می باشد از تنوع رنگی بسیار بالایی نسبت به آجر پلاک نما برخوردار است. در واقع آجر نما نسوز دارای طیف رنگی قرمز روشن تا تیره (آجر انگلیسی)، کرمی، طلایی، پرتقالی و… (شاموتی)، مشکی، طوسی، سفید و… می باشد اما آجر پلاک نما تنها دارای رنگ های زرد، کرمی، گلبهی (پوست پیازی) و قرمز است.

۲- تفاوت در ابعاد آجر نسوز و پلاک

توجه به تفاوت آجر پلاک و نسوز در ابعاد، شما را در انتخابی بهینه برای پروژه مدنظر بسیار کمک می کند؛ زیرا با توجه به کاربری پروژه و طراحی نمای ساختمان باید از ابعاد مناسب آجر استفاده کرد. رایج ترین ابعاد آجر نسوز ۷×۳۱ می باشد و رایج ترین ابعاد آجر پلاک نما، اندازه ۳ سانتی متری آن است که باعث شده آجر پلاک نما به آجر سه سانتی نیز معروف شود.

تفاوت ابعاد آجر نسوز و پلاک
تفاوت آجر نسوز و پلاک در ابعاد همدیگه چگونه است

آجر سه سانتی یکی از قدیمی ترین آجرها محسوب می شود که به مرور زمان و با توجه به نیاز ساختمان ها ابعاد متنوع تری از آن تولید شده و امروزه متداول ترین ابعاد آن فرق کرده است.

۳- تفاوت آجر نسوز و پلاک نما در نوع کاربری

یکی از اصلی ترین شباهت های این دو آجر استفاده از آنها در نمای ساختمان است. اما با توجه به نوع ساختمان ها (تجاری، مسکونی و…) استفاده از این آجرها نیز متفاوت می باشد. به طور مثال از تفاوت آجر نسوز و پلاک در کاربردهایی که دارند می توان گفت از آجر پلاک نما معمولا در نمای مساجد، مدارس، ساختمان های مسکونی و… استفاده می شود اما از آجر نسوز می توان در هر نوع ساختمانی استفاده کرد.

ببینید: انواع آجر پلاک نما در رنگ ها و ابعاد مختلف + تکسچر و قالب

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت آجر نما پلاک و نسوز در نوع کاربری آنها و نمای داخلی است. از آجر نسوز به دلیل ویژگی ها و تنوع رنگی بالا در نمای داخلی ساختمان ها مثل شومینه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… استفاده می شود اما آجر پلاک نما در نمای داخلی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

بیستر بدانید : تفاوت آجر نسوز و لفتون

 

۴- مقایسه آجر نسوز و پلاک با توجه به مواد اولیه آنها

در مقایسه آجر نسوز و پلاک می توان گفت که آجر نما نسوز از خاک نسوز تولید می شود و همانطور که از نامش پیداست در برابر حرارت بسیار مقاوم است.

آجر پلاک نما با خاک رس که رایج ترین نوع خاک برای تولید آجرها است ایجاد شده و مقاومت بسیار کمی در برابر حرارت نسبت به آجر نسوز دارد.

 

تفاوت مواد اولیه آجر نسوز و پلاک نما
مقایسه مواد اولیه آجر نسوز و پلاک نما

از آنجایی که آجر نسوز در دمای بسیار بالایی نسبت به سایر آجرها پخته می شود می تواند درجه حرارت ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ را نیز تحمل کند.

۵- تفاوت آجر نسوز و پلاک در ویژگی ها

آجر نسوز و پلاک نما شباهت های بسیاری باهم دارند اما توجه به تفاوت آجر نسوز و پلاک باعث می شود تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

تفاوت ویژگی آجر نسوز نسبت به آجر پلاک نما، موارد زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت نسبت به آجر پلاک نما
  • پایدار در برابر تغییرات دمایی هوا
  • تنوع رنگی بالا
  • سازگار با محیط زیست
  • انعطاف پذیری بیشتر نسبت به آجر نما پلاک در برابر سایر مصالح

 

نکته ای درباره تفاوت آجر نسوز و پلاک نما

همان‌طور که گفته شد اجر نسوز از خاک نسوز تولید شده و استفاده از این آجر نما می‌تواند موجب جلوگیری از آتش سوزی شود این در حالی است که آجر پلاک به صورت کلی مقاومت کمتری را نسبت به آجرنسوز داشته و در برابر آتش سوزی احتمال آتش گرفتن دارد.

 

پیشنهاد: تفاوت آجر شاموتی و انگلیسی

جمع بندی از تفاوت نمای آجر پلاک و نسوز

مقایسه آجر نسوز و پلاک و بررسی تفاوت های این دو آجر یکی از شیرین ترین بحث های آجری است. توجه به همین تفاوت های ریز باعث می شود تا خریدی با کیفیت و بهینه با توجه به شرایط مالی و طرح نمای ساختمان خود داشته باشید.

امیدواریم در هنگام خرید آجر، مقاله تفاوت آجر نسوز و پلاک نما را در آجر آنلاین فراموش نکنید و در صورت لزوم حتما آن را دوباره مرور کنید. همچنین اگر آجرهای دیگری نیز مدنظر شما است، می توانید روی لینک مقایسه انواع آجر نما کلیک کرده و دیگر آجرها را نیز باهم مقایسه نمایید. اگر سوال و یا ابهامی در خصوص تفاوت آجر نسوز و پلاک نما دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول کاربران از تفاوت آجر نسوز و پلاک

مواد اولیه آجر نسوز با نما آجر پلاک چه تفاوتی دارد؟

✅ در مقایسه مواد اولیه آجر نسوز و پلاک می توان گفت که آجر نما نسوز از خاک نسوز تولید شده و آجر پلاک نما با خاک رس که رایج ترین نوع خاک برای تولید آجرها است ایجاد می شود.

ابعاد آجر نسوز با ابعاد آجر پلاک نما چه تفاوتی دارد؟

✅ رایج ترین ابعاد آجر نسوز ۷×۳۱ می باشد و رایج ترین ابعاد آجر پلاک نما، اندازه ۳ سانتی متری آن است که باعث شده آجر پلاک نما به آجر سه سانتی نیز معروف شود.

ویژگی های آجر نسوز با آجر پلاک نما چه تفاوت هایی باهم دارند؟

✅ آجر نسوز و پلاک تفاوت هایی از قبیل میزان مقاومت در برابر حرارت، پایداری در برابر تغییرات دمایی هوا، میزان تنوع رنگی، شدت انعطاف پذیری و… دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!