جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت های آجر سنتی و آجر دکوراتیو

۴ تفاوت آجر دکوراتیو با آجر سنتی

آنچه در این مقاله می خوانید

مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی به شما کمک می کند تا در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی، اداره و محل کار و… بهترین و درست‌ترین انتخاب را با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای این متریال انجام دهید.

با توجه به اینکه این روزها استقبال از انواع آجر نما مانند آجر سنتی و دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیاد شده است؛ سایت آجر آنلاین به عنوان معتبرترین مرکز فروش اینترنتی آجر در سراسر ایران تصمیم گرفته است با تمرکز بیشتری به تفاوت انواع آجرها از جمله تفاوت آجر دکوراتیو و سنتی پرداخته و مقایسه این دو آجر را به صورت کامل برای شما شرح دهد. بنابراین اگر برای خرید میان این دو آجر مانده اید حتما ادامه مطلب را بخوانید.

 

تفاوت آجر سنتی و دکوراتیو

مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی 

جهت طراحی دکوراسیونی زیبا، مناسب، منحصر به فرد و جذاب معماران و طراحان داخلی می بایست اطلاعات کافی و جامعی در خصوص انواع متریال‌ها، کاربرد آنها و تفاوت‌هایی که باهم دارند، داشته باشند.

دانش کافی در خصوص مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی منجر می شود تا استفاده نادرستی از آنها نکرده و با توجه به ویژگی‌ها، رنگ‌ها و خواص آنها این آجرها در مکانی مناسب مورد استفاده قرار دهیم.

توجه نکردن به تفاوت آجر سنتی و آجر دکوراتیو باعث می شود تا در نمایی که برای منزل و ساختمان خود خلق کرده ایم ناراضی باشیم. اما ما در ادامه به صورت جزئی‌تر به تفاوت این متریال‌ها پرداخته ایم تا بتوانید بهتر تصمیم درست را برای خرید از میان این دو آجر بگیرید.

بررسی قیمت آجر سنتی، انواع، رنگها و نحوه خرید آن با کلیک روی لینک ضمیمه شده

اجر دکوراتیو و سنتی در نحوه تولید، رنگ، قیمت، کاربرد با یکدیگیر تفاوت دارند که در ادامه بهطور کامل به آن پرداخته ایم.

۱- تفاوت آجر دکوراتیو و آجر سنتی در نحوه تولید

روش تولید آجر سنتی و آجر دکوراتیو کاملا باهم متفاوت است. نحوه ساخت آجر سنتی به وسیله نیروی انسانی و کاملا دستی انجام می‌شود. یعنی تمام مراحل آن از آماده سازی خاک رس تا آماده سازی گل و… تماما با روش‌های دستی صورت می‌گیرد. خاک این آجر از خاک رس است.

ماده اولیه و ترکیبات آجر دکوراتیو شامل نانو، هیدرو‌کربنات، املاح معدنی، سیلیس و پیگمنت است. در واقع این آجر کاملا مصنوعی ساخته شده و حتی مواد آهکی، سیمان، بتن و… نیز ندارد. همان‌طور که گفته شد در مقایسه آجر سنتی با آجر دکوراتیو می توان گفت یکی کاملا سنتی و دیگری کاملا مدرن و کارخانه‌ای تولید می‌شود.

مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی در تولید

۲- تفاوت آجر دکوراتیو با آجر سنتی بر اساس رنگ

در خصوص مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی در زمینه رنگ می‌توان اظهار داشت که آجر نما سنتی با رنگ‌های زرد، پوست پیازی، گلبهی، ابلق و قرمز تولید می‌شود.

آجر دکوراتیو را نیز می‌توان در رنگ‌های سفید، طوسی (خاکستری)، کرم و قهوه‌ای، آبی و یشمی و… خریداری کرد. اما به صورت کلی تفاوت آجر دکوراتیو و آجر سنتی در زمینه رنگ بیشتر به تنوع رنگی آنها بر می‌گردد و آجر دکوراتیو تنوع رنگی بیشتری را دارا می‌باشد.

 

بیشتر بدانید : تفاوت آجر بهمنی و آجر قزاقی

 

تفاوت آجر سنتی و آجر دکوراتیو در رنگ

۳- مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی در خصوص قیمت

عوامل متعددی بر قیمت آجر سنتی و آجر دکوراتیو تاثیرگذر است که در لیست زیر آنها را شرح داده ایم:

  • هزینه سوخت کوره آجرپزی؛
  • متراژ بنا؛
  • ابعاد و رنگ؛
  • هزینه حمل بار و…

با توجه به موارد گفته شده تمامی این هزینه‌ها هم برای آجر دکوراتیو و هم برای آجر سنتی وجود دارد، اما در مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی در خصوص قیمت می‌توان گفت که هزینه آجر نما دکوراتیو به صورت متری و آجر سنتی به صورت قالبی می‌باشد. علاوه بر این با توجه به نحوه ساخت آجر دکوراتیو که دارای مواد اولیه گوناگون بوده و به صورت مصنوعی ساخته می‌شود، می توان خاطر نشان کرد که هزینه ساخت آن بیشتر از آجر سنتی است.

جهت خرید آجر نما دکوراتیو اینجا کلیک کرده و با انواع و رنگهای این آجر نما آشنا شوید

 

۴- تفاوت آجر سنتی و آجر دکوراتیو در کاربردهای آنها

از آجر دکوراتیو و آجر سنتی استفاده‌های متعددی در نما می‌توان انجام داد. بنابرسلیقه شما می‌توان از آجر دکوراتیو در طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق‌خواب و سایر نقاط خانه استفاده کرد. آجر دکوراتیو که به آجر تزئینی نیز معروف است در طراحی دکوراسیون منزل و محل کار بسیار پر کاربرد است اما همان‌طور که گفته شد همه چیز به سلیقه شما باز می‌گردد.

چنانچه شما طرفدار نماهای سنتی و حال و هوای نوستالژیک هستید، بهترین گزینه برای شما طراحی دیوار با آجر سنتی در بخش‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب، پذیرایی و… است. استفاده از گل و گیاه در کنار دیوار با آجر نما سنتی نیز می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای این مدل طراحی باشد.

 

طراحی تی وی وال با آجر دکوراتیو

اما اگر شما طرفدار نماهای مدرن هستید، آجر دکوراتیو گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود. این آجر شکل و شمایل مدرن و کارخانه‌ای داشته و با توجه به تنوع رنگ زیادی که دارد برای فضاهای کلاسیک و مینیمال بسیار مناسب است. همچنین با توجه به متقاضیان نما آجری می توان گفت که برای TV Wall محبوب‌ترین آجر، آجر نمای دکوراتیو می‌باشد.

به طور کلی از مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی در کاربرد آنها متوجه می‌شویم که کدوم آجر برای نمای مدرن و نمای سنتی مناسب است. شما همچنین با کلیک روی لینک مقایسه انواع آجر می توانید تمامی آجرها را از نظر کاربرد، ظاهر و قیمت با یکدیگر مقایسه نمایید.

جمع بندی:

به طور کلی از مقایسه آجر دکوراتیو با آجر سنتی متوجه شدیم که چه آجری موردنیاز ما است. اما این مطلب همینجا تمام نمی‌شود و در ادامه اطلاعات بیشتری درخصوص تفاوت آجر دکوراتیو و سنتی به این مطلب اضافه خواهد شد. همچنین در صفحه بلاگ آجر آنلاین می‌توانید مقایسه سایر آجرها در همه ابعاد و کلی موضوعات مختلف دیگر را مطالعه نمایید.

سوالات متداول در خصوص تفاوت طراحی داخلی با آجر سنتی و آجر دکوراتیو

دکوراسیون داخلی با آجر سنتی بهتر است یا آجر دکوراتیو؟

✅ شما می توانید هم از آجر سنتی و هم از آجر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایید. هیچ کدام از آن یکی بهتر نیست و تنها انتخاب هر کدام از آنها به سلیقه شما بستگی دارد.

آجر برای دیوار پذیرایی از نوع دکوراتیو چه کاربردهایی دارد؟

✅ شما می توانید از آجر دکوراتیو جهت طراحی تی وی وال، دیوار بین کابینتی، نما شومینه، دیوار برجسته در پذیرایی و… استفاده کنید.

رنگ آجر دکوراتیو و آجر سنتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

✅ آجر نما سنتی با رنگ‌های زرد، پوست پیازی، گلبهی، ابلق و قرمز تولید می‌شود. آجر دکوراتیو را نیز می‌توان در رنگ‌های سفید، طوسی (خاکستری)، کرم و قهوه‌ای، آبی و یشمی و… خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!