جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نمای ساختمان آجری

+ ۵ مزایا و معایب نمای آجری ساختمان که نمی دانستید!

آنچه در این مقاله می خوانید

آیا قصد استفاده از نمای آجری ساختمان را دارید؟ آیا می خواهید ساختمان را بازسازی کرده و از نمای آجری مدرن و زیبا استفاده کنید؟ در صورت مثبت بودن جواب همینجا دست نگه داشته و بیایید پس از همراهی با آجر آنلاین از مزایا و معایب اجرای نمای آجری اطلاع حاصل کنید، در مورد این متریال بیشتر بیاموزید و دریابید که آیا برای شما مناسب است یا خیر؟

نمای آجری ساختمان یک طبقه و بزرگ تر

نمای آجری زیبا
انواع نمای آجری ساختمان

نمایی که پوشش نهایی آن از آجرهای نسوز، سنتی، هلندی و… بر گرفته شده است را نمای آجری ساختمان می گویند.

نمای آجری یکی از نوستالژیک ترین سبک های طراحی می باشد که همواره یادآور خاطرات گذشته، خانه مادربزرگ ها و… است. اما با توجه به پیشرفته تر شدن علم و تکنولوژی آجر نیز پیشرفت های چشمگیری در تولید، رنگ و مدل های مختلف داشته است.

این امر باعث شده است تا انواع نمای آجری ساختمان یک طبقه و بلند تر بسیاری را در سراسر شهرهای مختلف مشاهده کنیم. نمای آجری در مدل ها و سبک های مختلفی طراحی می شود، و هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد. با کلیک روی لینک می توانید در این خصوص بیشتر مطالعه کنید و نمونه پروژه های نمای آجری را در مدل ها و سبک های مختلف طراحی مشاهده کنید.

طراحی نمای آجری مدرن از جدیدترین سبک های طراحی در معماری است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مزایای نمای آجری نسوز، هلندی، قزاقی و…

مزایای نمای آجری
مزیت های نمای آجری نسوز، قزاقی و…

آجر در گذشته بدون تجهیزات پبشرفته برای بنایی و دیوار چینی مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه با توجه به پیشرفت در حوزه تولید آجر، مزیت های این متریال به مرور زمان افزایش یافته و باعث شده است نسبت به سایر مصالح بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

از جمله نماهای آجری که امروزه بسیار پر طرفدار است آجر قزاقی می باشد. نمای آجری قزاقی را می توان در سبک های سنتی و مدرن استفاده کرد. شناخت مزیت های آجر قزاقی، آجر هلندی و… کمک می کند تا نمای آجری زیبایی داخل خانه و یا ویلا طراحی کنیم.


دسترسی به لیست قیمت آجر نما قزاقی در تاریخ روز و نمونه پروژه ها تنها با کلیک روی دکمه


به طور خلاصه مزایای نمای آجر قزاقی، نسوز و… موارد زیر می باشد که در ادامه مفصلا مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • سازگار با محیط زیست
  • کم هزینه و مقرون به صرفه بودن
  • ضد عایق و ضد صدا بودن
  • نصب آسان و سریع
  • انعطاف پذیری بالا
  • نگهداری آسان
  • مقاوم و ایمن
  • تنوع بالای رنگ، ابعاد و مدل

۱٫ نماهای آجری سازگار با محیط زیست

آجرها از مواد طبیعی خاک رس یا شیل ساخته می شوند که به وفور در طبیعت یافت می شود. در ترکیبات آنها هیچگونه مواد شیمیایی، پلاستیکی و حساسیت زایی به کار نرفته است، بنابراین هیچ صدمه ای به محیط زیست نمی زنند و قابل بازیافت هستند.

از آنجایی که آجر از طبیعت ساخته شده است بنابراین در برابر باران های اسیدی و… از مقاومت بالایی برخوردار است و هیچ صدمه ای نمی بیند. نمای آجری ساختمان یک طبقه و بلند تر بهترین گزینه برای محیط، طبیعت، کره زمین و حتی افرادی که دارای حساسیت ها و آلرژی های حاد هستند، می باشد.

۲٫ کم هزینه بودن نمای ساختمان آجر نسوز

نما آجر نسوز
نمای آجری نسوز مقرون به صرفه و قیمت مناسب

با توجه به گرانی های اخیر در ایران و افزایش قیمت تمامی مصالح ساختمانی، ساخت و ساز و بازسازی ساختمان ها با مشکل رو به رو شده است. اما در میان مصالح ساختمانی و نما، انواع آجر از جمله آجر نسوز از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

اگر می خواهید نمای شیک و جذابی را با کمترین هزینه طراحی کنید، نما آجر نسوز بهترین گزینه می باشد؛ زیرا با این کار یک تیر و دو نشون زده اید. اینگونه که با کمترین هزینه نمای آجری ساختمان مدرن و زیبایی را خلق خواهید کرد. اگر میخواهید برای طراحی داخلی با آجر نسوز، ایده بگیرید میتوانید به مقاله مربوطه سر بزنید.

۳٫ ضد عایق و صدا بودن نمای آجری ساختمان یک طبقه، دو طبقه و…

یکی از برترین مزایای نمای آجری ساختمان ضد عایق و ضد صدا بودن آجرها می باشد. آجرهای با کیفیت مانند آجر نسوز در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند به همین دلیل در روزهای زمستانی و یا مناطق سردسیر گرمای خانه را خارج نمی کنند.

ساختار برخی آجرها به گونه ای است که برای استفاده دیوارهای بین اتاق ها و یا دیوارهای بیرونی جهت عایق صدا بودن بهترین گزینه هستند و می توانند نسبت به سر و صداهای بیرون آرامش کاملی را در خانه به وجود آورند.

۴٫ سریع و آسان بودن اجرای نمای آجری هلندی

نمای آجری هلندی
نصب آسان و سریع نمای ساختمان با آجر نما هلندی

نصب آسان و سریع نمای ساختمان در سرعت بخشیدن به تکمیل ساختمان بسیار کمک کننده است. خوشبختانه این مزیت را می توان در آجرهای نما مشاهده کرد. اجرای نمای آجری زیبا داخل خانه با آجر هلندی بسیار آسان است و بدون نیاز به متخصص می توان آن را نصب نمود.


دسترسی به لیست قیمت آجر نما هلندی در تاریخ روز و نمونه پروژه ها تنها با کلیک روی دکمه


آجر هلندی وزن بسیار کمی دارد و از آنجایی که با چسب نصب می شود، سرعت کار را افزایش می دهد. نه تنها آجر هلندی بلکه سایر آجرهای نما به نسبت مصالح دیگر بسیار آسان و سریع نصب می شوند.

۵٫ انعطاف پذیری بالا با سایر مصالح

نمای ساختمان آجری بهترین گزینه برای هر سبک از طراحی می باشد. از نمای آجری ساختمان یک طبقه قدیمی گرفته تا نمای آجری مدرن، کلاسیک، مینیمال و…، همه قابل انعطاف و تعامل با سایر مصالح ساختمانی هستند.

این آجرها در طیف گسترده ای از رنگ ها، پوشش ها و بافت ها هستند که به سازندگان خانه اجازه می دهد خانه منحصر به فرد خود را ایجاد نمایند. همچنین انعاف پذیری بالایی در هم نشینی با سایر مصالح همچون چوب، سنگ، کامپوزیت و… را دارند و به راحتی با آنها ترکیب می شوند.

 

نمای آجری سفال

زیبایی ذاتی نماهای آجری دائمی است و تنها با یک برس می توان آن را تمیز کرد تا این زیبایی ذاتی همواره بدرخشد. به همین دلیل بسیاری از مهندسین طراحی نمای آجری ساختمان زیبا و ساده ای را ترجیح می دهند؛ زیرا می دانند که قدرت و زیبایی آنها ماندگار و نگهداری آنها آسان است.

۶٫ مقاوم و ايمن بودن اجرای نمای ساختمان آجری

یکی از بهترین مزیت های نما آجری ساختمان مقاوم و ایمن بودن آن است. در صورت اصولی نصب شدن آجرها، نمای آجری به راحتی در برابر عواملی همچون زلزله، طوفان و… دچار ترک خوردگی، شکستگی و… نمی شود.

بنابراین اگر در این خصوص دچار تردید هستید به جرئت می توان گفت که نمای آجر ساختمان در خصوص مقاوم و ایمن بودن نسبت به سایر متریال هایی همچون شیشه، چوب و.. حرف اول را می زند.

معایب نمای آجر نسوز، قزاقی و…

 

معایب نمای آجری
معایب نمای ساختمان با آجر قزاقی و سایر آجرها کدام است؟

اجرای نمای آجری زیبا، ساده و مدرن علاوه بر مزیت های بسیار، معایبی نیز دارد. شناخت معایب نمای آجری ساختمان کمک بسیاری به استفاده درست از آن در طرح نما می کند. این معایب شامل موار زیر است:

  • جرم بالا
  • وزن بالای سازه
  • جذب آب

البته در صورتی که اجرای نمای ساختمان با آجر قزاقی، نسوز و… به طور صحیح و اصولی انجام شود، می توان معایب آن را برطرف کرده و یا حتی از آن چشم پوشی نمود.

۱٫ جرم پذیری بالای نمای آجری

آجر نماها نسبت به سایر مصالح بیشتر در معرض کپک و قارچ قرار دارند. آجرهای بی کیفیت جذب آلودگی بسیار بالایی در مدت زمان کمی دارند و رنگ آنها تغییر می کند. به طور کلی نمای آجری ساختمان هر چند وقت یکبار نیاز به شستشو دارد که این امری سخت و دشوار می باشد.

اما برای اینکه عمر آجرها افزایش یابد و کمتر آلوده شوند می توانید از محلول نانو آجر استفاده نمایید.

۲٫ وزن بالای نما ساختمان آجری

استفاده زیاد از آجر در نما وزن نمای ساختمان را بسیار بالا برده و به طور کلی باعث سنگین شدن سازه می شود، به همین دلیل از نمای آجری در ساختمان های بلند و مرتفع تا حد امکان استفاده نمی شود.

وزن نمای آجری ویلا
سنگین بودن نمای آجری

۳٫ جذب آب توسط آجرها

یکی از معایب نمای آجری ساختمان که باعث می شود تعدادی از افراد از آن استفاده نکنند جذب آب و شوره زدن آجرها می باشد. آجرها نسبت به سایر مصالح نما هنگام بارندگی و پس از نصب جذب آب دارند که باعث شوره زدن آنها و کمتر شدن جذابیت شان می شود.

اما آجرهای با کیفیت جذب آب بسیار کمی دارند و برای جلوگیری از ورود آب به آجر و شوره زدن آن می توانید از عایق محلول نانو آجر استفاده نمایید و نمای آجری مدرن، شیک و ماندگاری داشته باشید.


جهت استعلام قیمت و خرید محلول نانو آجر روی دکمه زیر کلیک کنید


از اینکه تا انتها با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم؛ در این مطلب تمام تلاش خود را انجام دادیم تا مزایا و معایت نمای آجری ساختمان را برای شما به طور کامل شرح دهیم. امیدواریم با مطالعه این محتوا اجرای نمای آجری ساختمان خود را هوشمندانه تر از قبل انجام دهید.

سولات متداول کاربران در خصوص طراحی نما آجری مدرن

🧱 طراحی نمای آجری ساختمان چه مزایایی دارد؟

✅ نمای آجری ساختمان مزایایی مانند سازگاری با محیط زیست، هزینه پایین ساخت، ضد عایق بودن، نصب آسان و… دارد که با مطالعه این مقاله آجر آنلاین می توانید کامل تر با مزیت های نما آجری ساختمان آشنا شوید.

🧱 طراحی نما ساختمان با آجر چه معایبی می تواند داشته باشد؟

✅ نمای ساختمان آجری معایبی همچون جرم و وزن بالای ساختمان و جذب آب بالا دارد که شما می توانید با مطالعه این مقاله در این خصوص اطلاعات کامل تری پیدا کنید.

🧱 نما ساختمان آجری این روزها پرطرفدار است یا کمتر مورد استقبال قرار می گیرد؟

✅ نما آجری مدرن و ساده این روزها طرفداران بسیاری دارد و جزء ترندترین نماهای ساختمانی محسوب می شود؛ از این رو چنانچه علاقه مند به طرح های آجری هستید حتما در سایت آجر آنلاین حسابی گشت و گذار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!