جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بازسازی نمای آجری قدیمی

بازسازی نمای آجری به همراه مراحل آن

آنچه در این مقاله می خوانید

بازسازی نمای آجری  قدیمی با توجه به میزان آسیب هایی که به وجود آمده، هزینه متفاوتی به همراه دارد. در ادامه ی این مطلب قرار است در خصوص بازسازی نمای آجری قدیمی و اقداماتی که در این راستا انجام می شود صحبت کنیم. همچنین ساده ترین روشی که معمولا برای ترمیم نما آجری جوابگو می باشد در ادامه ی این مطلب ذکر شده است؛ پس تا انتها با ما همراه باشید و اگر نظر یا پیشنهادی در خصوص این مطلب دارید حتما برای ما کامنت کنید.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر نما و محلول شستشوی آجر، دکمه زیر را لمس کنید:

 

بازسازی نمای آجری

 

ترمیم نما آجری

اگر نمای آجری شما فقط از نظر ظاهری آسیب دیده مانند سیاه شدن نما، شوره، جلبک و… نیاز است که نوسازی انجام دهید. در نوسازی ساختمان چون از ابزارها و روش های ساده تری نسبت به بازسازی استفاده می شود هزینه آن بسیار مقرون به صرفه تر می باشد و شما می توانید با انجام این روش ها مانند روز اول یک نمای آجری چشمگیر داشته باشید.

اگر نمای آجری شما دچار آسیب های زیادی شده است و می بایست نما را تخریب کنید باید ترمیم نمای آجری را انجام دهید. در بازسازی نمای آجری قدیمی، کل نما تخریب می شود و با طی کردن مراحل که در ادامه به آن پرداختیم نما را مجدد می سازید.

اگر نمای آجری شما نیاز به نوسازی داشته باشد شما می توانید با ساده ترین روش برای ترمیم آجر نما اقدام کنید. از موثرترین و مناسب ترین روشی که می توانید بازسازی نمای آجر سه سانت، نسوز، سنتی و… را انجام دهید استفاده از محلول شستشوی آجر است.

با محلول شستشوی آجر می توانید آسیب هایی که به ظاهر نما رسیده است مانند سیاه شدن نما، جلبک، شوره و… را به راحتی رفع کنید و دوباره مثل روز اول نمای شیکی داشته باشید. برای خرید این محصول با قیمت مناسب در حجم های مختلف کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید.


مشاهده جزئیات و خرید محلول شستشو آجر قیمت مناسب تنها با کلیک روی دکمه زیر:


مهم است که در بازسازی نمای آجری از تیم‌های متخصص و مجرب استفاده کنید و رعایت استانداردها و مقررات ساختمانی را در نظر بگیرید. همچنین، متخصصان نمای آجری می‌توانند شما را در انتخاب مواد مناسب و روش‌های بازسازی مناسب همراهی کنند. 

در نهایت، هزینه بازسازی نمای آجری می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به اندازه و میزان آسیب و خرابی‌ها، مواد استفاده شده، میزان تخریب و بازسازی ساختاری دارد. بنابراین، بهتر است قبل از شروع پروژه، با یک متخصص مشورت کنید تا تخمین هزینه‌ها و زمان‌بندی را به درستی در نظر بگیرید.

مراحل بازسازی نمای آجری قدیمی

از آنجایی که بازسازی نمای آجری قدیمی نیازمند طی کردن مراحل مهمی است تا بازسازی به خوبی انجام شود، در ادامه این مراحل به طور کامل شرح داده شده اند که خلاصه ای از آن در لیست زیر ذکر شده است:

  • بازدید نما توسط کارشناس
  • طراحی جدید برای ترمیم نمای آجری قدیمی
  • انتخاب مصالح یا نوع آجر جدید
  • اجرا کردن ترمیم نمای آجری قدیمی

بازدید توسط کارشناس

از مهم ترین مراحلی که قبل از بازسازی نمای آجری انجام می شود و تعیین کننده خوب بودن نمای نهایی می باشد بررسی ساختمان توسط یک کارشناس متخصص است.

کارشناس با بازدید از ساختمان و شناسایی عیب های آن تعیین می کند که نمای ساختمان نیاز به مقاوم سازی، تعمیرات سازه ای، آهن کشی و… دارد یا خیر. همچنین بعد از شناسایی عیب های آن اقداماتی که باید برای ترمیم نمای آجری انجام شود را مشخص می نماید.

 

بازسازی نمای آجری با بررسی کارشناس
ترمیم نمای آجری با بررسی کارشناس

پیشنهادی:  انواع نمای آجری مدرن

طراحی جدید برای ترمیم نمای آجری قدیمی

بعد از بررسی های کارشناس اگر تصمیم بر این شد که نمای ساختمان باید تغییر کند و نمای جدید جایگزین شود، در اینجا طراحان با توجه به مقررات شهرداری و… طرح جدید را ارائه می دهند. طرح جدید نمای ساختمان می تواند با مصالح دیگری همچون سنگ یا آجر جایگزین شود.

برای جایگزین کردن آجر جدید یکی از بهترین انواع آجر نما، آجر نما نسوز است. آجر نسوز به دلیل بافت و مواد اولیه ای که دارد از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است. همچنین این آجر دارای تنوع رنگی بالایی است که دست شما و طراحان را در بازسازی نمای آجری قدیمی باز گذاشته است.

انتخاب مصالح یا نوع آجر

در انتخاب مصالح جهت ترمیم نمای آجری قدیمی نیاز به تایید شهرداری داشته و باید میزان بودجه برای بازسازی نمای آجری را مشخص کنید.

اجرا کردن بازسازی نمای آجری قدیمی

بعد از طی کردن مراحل بالا مرحله اجرای بازسازی نمای آجر شروع می شود. در ابتدا باید حتما داربست نصب شود تا حین خراب کردن نما آسیبی به کسی وارد نشود. سپس با توجه به طرح، نمای جدید اجرا می شود.

 

ترمیم آجر نما
بازسازی آجر نمای قدیمی

پیشنهاد: آشنایی با انواع کوره های آجرپزی

جمع بندی

تا اینجا مطلب متوجه شدیم که برای بازسازی نمای آجری قدیمی باید مراحل و قدم های مهمی را طی کرد تا نمای جدید از استاندارد و مقاومت بالایی برخوردار شود. اگر نمای آجری شما آسیب های جزئی دارد و جذابیت ظاهری خود را از دست داده است با استفاده از محلول شستشو آجر نما یا نانو می توانید این جذابیت را دوباره به نمای ساختمان برگردانید و هزینه هنگفتی برای ترمیم نمای آجری خرج نکنید.

به طور کلی مراقبت از نمای آجری می تواند جلو بسیاری از هزینه ها را بگیرید و شما به جای پرداخت هزینه ساخت نمای جدید تنها کافی است برای نگهداری از نما آجری خود هزینه کنید. نما آجری که به طور مداوم از آن مراقبت شود هیچ گاه زیبایی خود را از دست نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!