جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آجر مهندسی چیست

آجر مهندسی سبز چیست؟ (سازگارترین آجرنما با محیط زیست)

آنچه در این مقاله می خوانید

آجر مهندسی سبز از محصولات سازگار با محیط زیست می‌باشد و از استانداردهای روز در ساخت آجر برخوردار است. همچنین جایگزین بسیار مناسبی برای خشت‌زنی سنتی در مناطق محروم می‌باشد.

فناوری و تکنولوژی به‌کار گرفته ‌شده در ساخت آجر سبز مهندسی باعث شده در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌ جویی شود. ضمناً تولید آلودگی برای محیط زیست نیز ندارد. در ادامه این مطلب از آجر آنلاین، شما را با مزایا، ویژگی ها و کاربردهای بیشتر این آجر مفید آشنا خواهیم کرد.

آجر مهندسی چیست؟

تمامی آجرها از خاک رس و آهک و ملاتی از کاهگل تشکیل شده اند. امروزه با حذف شدن کاه و اضافه شدن مواد معدنی به مواد اولیه آجرها، نوعی آجر مرغوب و با کیفیت به بازار عرضه شده است که آجر مهندسی نام دارد.

سطح این آجرها دارای سوراخ هایی است که باعث نفوذ راحت ملات بین ردیف های چیده شده آجر می شود که این موضوع عامل مهمی در استحکام بنا به شمار می رود.

آجر مهندسی سبز
آجر مهندسی سبز نقش مهمی در استحکام بنا دارد.

کاربرد آجر مهندسی سبز و آجر سنتی

آجرها با توجه به ابعاد و جنسی که دارند و همچنین قیمت مناسب شان امروزه استفاده های متعددی از آن ها می شود؛ از این رو شما می توانید نمای آجری حتی آجر سبز را در کف پوش و دیوار پوش آجری ببینید. آجر مهندسی سبز را همچنین می تونید با آجر سنتی ترکیب کرده و نمای خاص و منحصر به فردی را به وجود آورید.

نکته! آیا می دانستید از اهداف مهم این وبسایت فروش آجر سنتی و دیگر محصولات آجر نما با حذف واسطه ها و به قیمت کارخانه می باشد؟


دسترسی به قیمت آجر سنتی نما در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


شما می توانید در صفحه آجر خشتی سنتی، نمونه پروژه های ما را مشاهده کرده و در صورت نیاز از طریق دکمه سبز رنگ تماس، سوالات خود را از مدیر فروش بپرسید.

مزایای آجر سبز مهندسی و آجر عایق صدا

از جمله ویژگی‌های بارز آجر سبز می‌توان گزینه‌های زیر را نام برد:

  • مقاومت: مقاومت بسیار زیادی دربرابر فشار و یخ‌ زدگی دارد؛
  • درصد جذب آب کم: کم بودن درصد مواد محلول و درصد جذب آب؛
  • صرفه‌جویی: در مصرف سوخت، انرژی و ملات صرفه جویی می شود؛
  • افزایش مقاومت کلی سازه و زیبایی نمای سازه؛
  • کج و راست نبودن در ابعاد آجر مهندسی؛
  • ضد شوره بودن محصول نهایی؛
  • و… .

علاوه‌ بر ویژگی‌های ذکر شده، مسائلی مثل کاهش خطرات ناشی از زمین‌ لرزه، امکان ساخت و تولید در مناطق محروم و چند منظوره بودن آجر سبز مهندسی، آن را به محصولی صنعتی، پرکاربرد و پرمصرف تبدیل کرده است.

امروزه مسائل بسیار زیادی باعث ایجاد دغدغه برای صنعتگران و مهندسان شده است، از همین رو این افراد بوسیله ابزار تکنولوژی دست به اختراعاتی نوین و کاربردی می زنند. یکی از این اختراعات آجر ضد صدا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آجر عایق صدا می توانید اینجا کلیک کنید.

آجر سبز مهندسی
ابعاد آجر مهندسی دارای برآمدگی و فرورفتگی نمی باشد.

مقایسه آجر مهندسی مرغوب با آجرهای کنونی

از خصوصیات حائز اهمیت این محصولات، نیاز به پخت در دمای زیاد می‌باشد. به‌علاوه آجر سبز مهندسی در دمای ۸۵ درجه سانتی‌ گراد پخته می‌شوند و این فرآیند همراه با مرحله خشک شدن به‌طور کلی ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

در حالی‌که برای آجرهای کنونی حداقل ۱۰ ساعت زمان لازم است تا در دمای ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ درجه سانتی‌ گراد پخته شوند. همچنین پایداری و مقاومت آجر مهندسی، نزدیک به دو برابر آجرهای معمولی می‌باشد.

در انتها پیشنهاد ما به شما این است که حتما به بلاگ آجر چیست از سایت آجر آنلاین سر بزنید تا علاوه بر آشنایی با آجر مهندسی به طور کامل تر با سایر انواع آجر نیز آشنا شوید.

جمع بندی:

❓ آجر مهندسی چیست؟

✅ با حذف کردن کاه از ملات آجر و اضافه کردن مواد معدنی به مواد اولیه آن آجر سبز ساخته می شود. سطح این آجرها دارای سوراخ هایی هستند که باعث شده ماسه سیمان به راحتی بین آن ها نفوذ پیدا کرده و برای نمای ساختمان بسیار مناسب باشند.

❓ آجر سبز مهندسی چه مزیت هایی دارد؟

✅ مقاومت بالا در برابر یخ زدگی، درصد جذب آب کم، صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد استهکام بالا از جمله مزیت های این آجر محسوب می شود.

❓ آیا آجر مهندسی سبز باعث استهکام بیشتر می شود؟

✅ بله وجود سوراخ های متعدد روی سطح آجر سبز منجر به نفوذ زیاد ماسه سیمان بین آنها شده و این امر باعث استهکام بیشتر آن در نمای ساختمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!