جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ساخت کوره با آجر نسوز

ساخت کوره با آجر نسوز؛ کوره آهنگری، کوره ذوب طلا

آنچه در این مقاله می خوانید

قطعا ساخت کوره با آجر نسوز یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن کوره ای بادوام و ماندگار است. برای نحوه ساخت کوره با آجر نسوز باید به نوع کاربری آن توجه داشت به بیانی دیگر آیا کوره شما از نوع گرمایشی می باشد یا کوره آهنگری، کوره ذوب آلومینیوم یا کوره زغال؟

با توجه به کاربرد آجر نسوز در کوره ها، در ادامه این مطلب از سایت آجر آنلاین به آموزش و راهنمایی ساخت کوره آهنگری با گاز شهری، کوره ذوب طلا و نقره پرداخته شده است. شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز خود برای هریک از کوره ها آن بخش را مطالعه نمایید.

 

 

 

نحوه ساخت کوره با آجر نسوز
آجر نسوز در کوره سازی

تنها کاربرد آجر نسوز در کوره سازی نمی باشد، بلکه از آن برای ساخت نمای ساختمان، باربیکیو و… نیز بسیار استفاده می شود. در مقاله کاربرد آجر نسوز می توانید با کاربری این آجر بیشتر آشنا شده و این آجر را بهتر بشناسید.

کاربرد آجر نسوز در انواع کوره ها

آجر نسوز همانطور که از نامش پیداست در برابر حرارت بسیار مقاوم است. به همین دلیل این آجر یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در صنایع مختلف و کوره ها می باشد.

آجر نسوز با توجه به تنوع رنگی بسیاری که دارد دارای دسته بندهای متفاوتی می باشد، که هر کدام از آنها نیز کاربردهای متفاوتی را در صنایع ایجاد می کنند. به طور مثال از آجر نسوز شاموتی برای کوره ها و صنایعی که حرارت بالای ۱۰۰۰ درجه دارند استفاده می شود.

به طور کلی اگر بخواهیم گوشه چشمی از کاربرد آجر نسوز کوره را برای شما بیان کنیم؛ لیست زیر تکمیل کننده این امر است:

  • استفاده از آجر نسوز برای کوره های آهنگری
  • ساخت کوره های گازی
  • ساخت کوره های ذوب آهن
  • ساخت کوره ذغال
  • کوره های آجر پزی
  • صنایع ذوب شیشه
  • صنایع فلزات

 

کاربرد آجر نسوز در کوره ها
ساخت کوره با آجر نسوز

دسترسی به قیمت آجر کوره نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


 

ساخت کوره با آجر نسوز

نحوه ساخت کوره با آجر نسوز امری تخصصی می باشد. برای داشتن کوره ای مناسب باید از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک گرفت؛ و تنها با مطالعه همچون آموزش هایی نمی توان کوره ای ماندگار ساخت.

آموزش هایی که در ادامه منتشر شده است صرفا برای به دست آوردن دید کلی از روند ساخت کوره های مختلف و آشنایی با آن ها می باشد. بنابراین اگر از قبل تجربه ای در این خصوص ندارید به دید محتوای آموزشی مطلب را مطالعه کنید، اما اگر تجربه ای دارید خوشحال می شویم که در کامنت ها نظرات، نکات تکمیلی و پیشنهادات خود را مطرح نمایید.

ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز

برای ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز در ابعاد بسیار کوچک نیاز به مهارت چندانی نمی باشد و با آموزش زیر می توانید این کوره کوچک را برای خود درست کنید. اما اگر به دنبال ساخت کوره های بزرگ هستید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

برای ساخت یک کوره کوچک آهنگری نیاز به ابزارهای زیر دارید:

  • ۵ الی ۶ عدد آجر نسوز در ابعاد ۵٫۵×۱۰×۲۰
  • سیمان نسوز
  • مشعل گازی
  • مخزن پروپان

توجه داشته باشید از آنجایی که برای کوره آهنگری باید آجر نسوزی که تحمل دمایی بالای ۱۰۰۰ درجه دارد را استفاده کرد، بهترین نوع آجر نسوز برای این امر آجر شاموتی کوره می باشد؛ زیرا آجر شاموتی کوره می تواند دمایی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه را تحمل کند.

 

آجر نسوز در کوره سازی آهنگری

ساخت کوره آهنگری با آجر نسوز


دسترسی به قیمت آجر شاموتی نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


 

ساخت کوره آجر نسوز برای ذوب طلا و نقره

در ساخت کوره آجر نسوز برای ذوب طلا و نقره نیاز به ابزار چندانی نمی باشد و تنها با ۳ یا ۴ ابزار می توانید یک کوره با آجر نسوز برای خود در محل کارتان درست کنید.

ابزار مورد نیاز برای ساخت این کوره ۲ عدد آجر نسوز کوره، مشعل وتنوری یا گاز هوا می باشد. البته توجه داشته باشید که این کوره تنها برای ذوب کردن طلا و نقره ها در مقدار کم می باشد.

نحوه ساخت کوره با آجر نسوز برای ذوب طلا بدین گونه است که یک آجر را باید کنده کاری کنید. این کنده کاری باید دارای چهار سوراخ باشد: برای دودکش، مشعل، خروج و جا به جایی انبر بوته و همچنین زیر بوته باید فضای کافی برای انتقال حرارت و شعله وجود داشته باشد.

آجر دیگر برای درب کوره می باشد که باعث می شود گاز کمتری برای ذوب طلاها مصرف شود و حرارت بهتر پخش شود. توجه داشته باشید که از آجر نسوزی برای این امر استفاده کنید که قابلیت کنده کاری و تحمل حرارت تا ۱۲۰۰ درجه را داشته باشد.

 

ساخت کوره ذوب طلا با آجر نسوز
ساخت کوره با آجر نسوز برای ذوب طلا

ساخت کوره زغال با آجر نسوز 

معمولا برای تولید زغال از انواع کوره ها استفاده می کنند اگر بخواهید آن را با آجر بسازید آجر نسوز می تواند بهترین انتخاب برای ساخت کوره زغال باشد. برای ساخت کوره زغال با آجر، نیاز به سیمان و آجر نسوز  نما دارید در واقع بعد از ساخت کوره با آجر باید آن را با سیمان بپوشانید.

روش های تعیین کیفیت آجر نسوز کوره

آجر نسوز در کوره سازی باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بتواند در مقابل حرارت های بالا دوام خوبی داشته باشد. برای اینکه بتوانید آجر نسوز با کیفیت را از بی کیفیت آن تشخیص دهید باید روش های زیر را قبل از خرید تست کنید:

  • تست صدا: بدین گونه است که دو عدد آجر را به هم می زنید. آجر نسوز با کیفیت صدای زنگ می دهد. که این امر نشان دهنده توپر بودن آن می باشد؛
  • تست ظاهری: تمامی قسمت های آجر باید بدون ترک خوردگی و لب پریدگی باشد. علاوه بر آن باید ظاهری یکدست با گوشه های تیز یا یکدست داشته باشد؛
  • تست رنگ: یک آجر را باید از وسط نصف کنید. رنگ داخلی آجر را با رنگ بیرونی آن بسنجید. آجر نسوز با کیفیت رنگی داخلی و بیرونی یکسانی دارد.

این تست را نه تنها برای آجر نسوز بلکه برای سایر انواع آجر نیز می توانید انجام دهید. در این مقاله به طور کامل در خصوص نحوه ساخت کوره با آجر نسوز صحبت کردیم. در مقاله ای جامع تر در خصوص کاربرد انواع آجر صحبت شده است که با مطالعه آن شناختی کامل از کاربرد همه آجرها بدست می آورید. برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

جمع بندی

همانطور که گفتیم تنها نباید به آموزش هایی که در این مقاله برای نحوه ساخت کوره با آجر نسوز داده شده است، اکتفا کنید؛ بلکه باید از افراد ماهری که در این زمینه تخصص دارند نیز کمک بگیرید.

از آنجایی که آجر نسوز تنوع مدل، ابعاد و طرح های زیادی دارد، جهت خرید آجر نسوز برای ساخت کوره باید مدلی را انتخاب نمایید که نسبت به سایر مدل ها تحمل بیشتری در برابر حرارت داشته و همچنین ابعاد مناسبی برای ساخت انواع کوره را دارا می باشد.

لازم است تا یادآور شویم، تنها کاربرد آجر نما نسوز معطوف به ساخت کوره نمی باشد و کاربرد های بسیاری برای ساخت نما و طراحی دکوراسیون دارد؛ همچنین سایر آجرهای نما مانند سنتی، دکوراتیو، رستیک و… نیز بسیار جذاب بوده و می توانند در نمای ترکیبی سنگ و آجر به شما کمک کنند. روی لینک کاربرد آجر نما کلیک کرده و با عملکرد سایر آجرهای نما بیشتر آشنا شوید.

 

سوالات متداول

بهترین آجر نسوز برای ساخت کوره چیست؟

✅ آجر شاموتی از بین انواع آجر نسوز بهترین نوع آجر برای ساخت کوره است؛ زیرا تحمل بالاتری در برابر حرارت دارد.

میزان دمایی که آجر شاموتی نسوز می تواند تحمل کند چقدر است؟

✅ آجر نسوز شاموتی می تواند دمایی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه را تحمل کند.

چگونه بفهمیم آجر نسوز کوره از کیفیت بالایی برخوردار است؟

✅ برای اینکه بتوانید آجر نسوز با کیفیت را از بی کیفیت آن تشخیص دهید باید روش های تست صدا، تست ظاهری و تست رنگ را بررسی کنید که در اواخر محتوا مفصل توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!