جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع کاربرد آجر

کاربرد آجر چیست؟| کاربرد انواع آجر در طراحی نمای ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید

از آجر چه استفاده هایی می شود؟ آجر به دلیل ویژگی های متعدد مانند حمل آسان، اندازه کوچک، سهولت استفاده، قیمت مناسب و… از گذشته تا به امروز کاربرد فراوان و همچنین متقاضیان بسیاری داشته است. در این صفحه از سایت آجر آنلاین راهنمای جامعی از انواع کاربرد آجر و آجر نما را برای شما تهیه کرده ایم تا با مطالعه آن شناخت کاملی در این خصوص بدست آورید. همچنین این صفحه می تواند راهنمای کاملی برای معماران و طراحان گرامی جهت ایجاد نمایی منحصر به فرد با استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان باشد.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر، دکمه زیر را لمس کنید:

استفاده از آجر در نما و ساختمان سازی
استفاده از آجر در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی

کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی، نما، ساختمان سازی و کف

کاربرد آجر را نمی توان تنها در ساختمان سازی و تیغه چینی محدود کرد و از آن در زمینه های متعددی استفاده می شود. از جمله کاربردهای اصلی آجر در کف سازی، دیوار چینی، پی سازی، دکوراسیون داخلی و نما می باشد. در واقع چندین ویژگی و مزایای آجر مانند: قیمت مناسب، تنوع در مدل، رنگ و قابلیت ترکیب اش با سنگ، چوب و سایر متریال ها باعث شده است تا بتوان از آن استفاده های مناسب و بسیار خلاقانه ای کرد.

استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی

کاربرد آجر در دکوراسیون داخلی
استفاده از آجر در طراحی دکوراسیون داخلی

شاید در نگاه اول این طور به نظر رسد که استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی و نما سازی کهنه شده و مانند گذشته استفاده زیادی از آن نمی شود، اما باید گفت که هرگز این طور نیست!

تصور برخی از مردم درباره نمای آجری، آجر سه سانت است که این روزها قدیمی شده و کمتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرد، اما از آن جایی که آجر تنوع بسیار بالایی دارد و امروزه هم در سبک سنتی و هم مدرن تولید روز افزونی دارد، کاربردهای آن نیز چندین برابر گذشته شده است.

در میان تمامی آجرهای تولیدی، آجرهایی مانند آجر نسوز نما، آجر قزاقی یا سنتی، آجر دکوراتیو، آجر رستیک و آجر لعابدار در نمای داخلی و خارجی کاربرد دارند که در ادامه مطلب، کاربرد آجر در نما و دکوراسیون را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده ایم.

کاربرد آجر نسوز برای دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی

کاربرد انواع آجر نسوز
کاربرد انواع آجر نسوز در نمای بیرونی و داخلی ساختمان می باشد

آجر نسوز نما نوعی آجر مدرن است که از ترکیب خاک چینی و خاک نسوز در کوره به وجود می آید. تنوع آجر نسوز بسیار زیاد است و می توان آن را در طرح ها، رنگ ها و ابعاد مختلفی مشاهده کرد.

 

استفاده از آجر در نمای بیرونی
طراحی انواع نمای آجری به سبک های مختلف
استفاده از آجر در نمای خارجی
استفاده از آجر در طراحی نمای خارجی
طراحی نمای آجری خانه
نمای آجری ساختمان و خانه به سبک کلاسیک
طراحی نما مدرن با آجر
نمای آجری ساختمان، زیبا و مدرن

کاربرد آجر نسوز برای دکوراسیون داخلی با توجه به مقاومت بسیار بالایی که دارد، می تواند  در ساخت شومینه و باربیکیو کاربرد داشته باشد و زیبایی منحصر به فردی در خانه شما ایجاد کند. همچنین این ویژگی باعث شده است تنور و کوره های آجر پزی نیز از آجر نسوز ساخته شوند.

 

کاربرد آجر نسوز در ساخت شومینه
از آجر نسوز در ساخت شومینه استفاده کنید

آجر نسوز نما در طرح های ساده، کامل، کرکره ای، تایل و… تولید می شود و از آنجایی که کاربرد آجر نسوز در نمای خارجی و دکوراسیون داخلی بسیا زیاد است، جزء پر طرفدار ترین آجرها محسوب می شود.


دسترسی به قیمت آجر نما نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


آجر نسوز دارای مزیت های بسیاری است که تعدادی از آن ها را در لیست زیر برای شما آورده ایم

  • مقاومت بالای این آجر در برابر شرایط آب و هوایی مختلف؛
  • سازگار با محیط زیست (در ترکیب آجر نما نسوز مواد آلاینده وجود ندارد)؛
  • نصب آسان؛
  • داشتن تنوع بسیار در طرح و رنگ.

کاربرد آجر قزاقی در دکوراسیون و نما

استفاده از آجر قزاقی در نمای ساختمان
استفاده از آجر قزاقی در نما

اگر بخواهیم درباره یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی در ایران صحبت کنیم، قطعا یکی از آن ها آجر قزاقی است؛ همان طور که از نام این آجر مشخص است تاریخچه آن به زمان قزاق ها باز می گردد. نکته قابل ذکر دیگر این است که تولید آجر قزاقی همچنان پس از گذشت سال ها به صورت سنتی و دستی باقی مانده است. این آجر در ۴ رنگ (ابلق، قرمز اخرایی، پوست پیازی و زرد) توسط سایت آجر آنلاین به فروش می رسد.

استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی از جمله کاربرد های اصلی آجر قزاقی است. شما می توانید از این آجر در پذیرایی، اتاق خواب، نما خانه، طراحی داخلی رستوران، کافی شاپ و… استفاده کنید. آجر قزاقی، سنتی و یا قدیمی در نمای خارجی ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد آجر قزاقی در نما
کاربرد آجر قزاقی در نمای ساختمان

استفاده از آجر دکوراتیو در تزئین داخلی

استفاده از آجر دکوراتیو در نمای داخلی
کاربرد آجر دکوراتیو در نمای داخلی خانه

مناسب ترین و معروف ترین آجر برای دکوراسیون داخل منزل و محل کار آجر دکوراتیو یا آنتیک است. این آجر از مواد نانو و پلیمری ساخته شده و می توان از آن در دیوار پذیرایی، اتاق خواب یا حتی سرویس بهداشتی استفاده کرد.

کاربرد آجر دکوراتیو سفید معمولا برای دیوار پشت تلویزیون یا دکوراسیون داخلی کافی شاپ است. اما استفاده از آن در اتاق خواب، تزئین دیوار نشیمن و یا هر مکان دیگر در نمای داخلی فضایی بسیار دل انگیز و منحصر به فرد را ایجاد می کند و با هر نوع سبکی از طراحی نیز سازگار است.

 

کاربرد آجر دکوراتیو سفید در نمای داخلی
بررسی کاربرد آجر دکوراتیو سفید در نمای داخلی و تی وی وال

در واقع آجر تزئینی داخلی یا دکوراتیو مخصوص دکوراسیون داخلی می باشد و بیشترین کاربرد آجر دکوراتیو در این حوزه رواج پیدا کرده است. این آجر را در رنگ های متنوعی مانند کرم، قهوه ای، آبی، یشمی، سفید و طوسی می توان در نمای داخلی استفاده کرد. آجر آنتیک مزیت های فراوانی دارد که در لیست زیر آن ها را برای شما ذکر کرده ایم:

  • استحکام و ماندگاری بالا
  • سبک و قابل شستشو
  • پایدار در برابر شرایط آب و هوایی
  • بافت زیبا و متنوع در طرح و رنگ

کاربردهای آجر رستیک در طراحی نما

استفاده از آجر رستیک در نمای داخلی
آجر رستیک در نمای داخلی دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد می کند

آجر رستیک نما نوعی آجر مستقل و دارای مواد اولیه مجزا نیست؛ در واقع این آجر یکی از طرح های آجر نما محسوب می شود که سطحی ناهموار و صخره ای دارد. کاربرد آجر رستیک در حقیقت تداعی کردن طبیعت، زیبایی و آرامش در محیط است.


مشاهده انواع آجر رستیک، پروژه ها و نحوه خرید آن تنها با کلیک روی دکمه 


اگر شما هم جزء آن دسته از افراد می باشید که به طرح های طبیعی و دیزاین های متفاوت علاقه مند هستند، استفاده از آجر رستیک می تواند فضایی طبیعی را در منزل شما بوجود آورد.

کاربرد آجر لعابدار در نما های سنتی

کاربرد آجر لعابدار
استفاده از آجر لعابدار برای طراحی نمای سنتی در رنگ های متنوع

آجر لعابدار یا لعابی آجری با اصالت و قدیمی است و جهت زیبا سازی در معماری استفاده می شود. این آجر را در رنگ های لاجوردی، قهوه ای، فیروزه ای و کرم از سایت ajoronline.com تهیه نمایید. در زمان های قدیم کاربرد آجر لعابی بیشتر در مساجد، مناره ها و کتیبه ها متداول بود اما امروزه کاربردهای جدیدتری برای آن مانند استفاده در سفره خانه ها، سنتی سراها و به صورت کلی دیزاین های سنتی رواج یافته است. ناگفته نماند برخی از افراد که به نماهای سنتی علاقه مند هستند از این آجر برای ساخت کاشی های کف حوض و حوضچه نیز استفاده می کنند که می تواند نمای بی نظیری را به وجود آورد.

کاربرد آجر پلاک نما

کاربرد آجر پلاک نما
کاربرد آجر پلاک نما

آجر پلاک نما یا همان آجر سه سانتی از معروفترین و قدیمی ترین آجر در بین ایرانیان است؛ زیرا بیشترین کاربردی که این آجر دارد در نمای مدارس، مساجد و مکان های سنتی می باشد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد آجر پلاک نما صرفا زرد رنگ نمی باشد بلکه دارای رنگ هایی همچون گلبهی، قهوه ای و قرمز می باشد. همچنین در طرح هایی همچون ال، تایل و طرح چوب نیز تولید می شود.

کاربرد آجر در ساختمان سازی

آجر به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح برای دیوار چینی به شمار می رود. دیوار چینی با آجر از جمله کارهایی محسوب می شود که از گذشته تا به امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه کاربرد انواع آجر در ساختمان سازی و بنا را به طور کامل شرح داده ایم.

کاربرد آجر سوراخ دار یا لفتون در بنای ساختمان

کاربرد آجر سوراخ دار
کاربرد آجر لفتون برای دیوار چینی و ساخت سوله

استفاده از آجر لفتون، ده سوراخ یا بهمنی در ساخت بنا و دیوار چینی بیشتر لحاظ می شود. این آجر به علت سوراخ هایی که دارد می تواند ملات سیمان را بیشتر درون خود جای داده و دیوار مستحکم تری را بالا ببرد؛ از این رو همچنان یکی از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی محسوب می شود.


دسترسی به قیمت آجر ده سوراخ در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


از دیگر موارد پر کاربرد آجر سوراخ دار ساخت سوله با آن است و در بیشتر مواقع از این آجر برای سوله سازی استفاده می شود. نا گفته نماند که آجر لفتون به دلیل سوراخ هایی که دارد حجم آن در حدود ۲۵% کاهش می یابد. این آجر از آجر شیل و یا آجر نسوز بسیار قیمت مناسب تر است و از همین رو از آن در نما سازی هم استفاده می کنند.

کاربرد آجر در پی سازی ساختمان

همانطور که گفته شد از آجر برای پی سازی ساختمان هم استفاده می شود. نکته ای که در پی سازی ساختمان با آجر وجود دارد این است که این پی برای ساختمان هایی کوچک که بار زیادی در آن وارد نمی شود استفاده می شود. البته به جای سنگ نیز می توان از آجر برای پی ساختمان هم استفاده کرد؛ زیرا سنگ هزینه سنگینی را در بردارد و آجر برای پی سازی ساختمان بسیار مقرون به صرفه تر است.

کاربرد آجر در پی سازی ساختمان بدین گونه است که ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر دیوار از پی فاصله داشته باشد. این کار باعث راحت تر شدن آجر چینی می شود.

طراحی کف فرش با استفاده از آجر نسوز، سنتی و آنتیک

استفاده از آجر کف
کاربرد آجر کف فرش برای کف ویلا، خانه و…

آجر تنها در ساختمان سازی، نما و دکوراسیون کاربرد ندارد بلکه کاربرد آجر در ساختن کفپوش نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. علاقه مندان به آجر می توانند کف فرش حیاط، باغ و ویلای خود را با آن طراحی کنند.

از بین تمام آجرها از آجر نسوز، سنتی و آنتیک می توان برای نمای کفپوش استفاده کرد. انواع آجر کف فرش هم به صورت دستی و هم در کارگاه و با استفاده از دستگاه ساخته می شود.


دسترسی به قیمت آجر کفپوش در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


🎥 چرا آجر از بین متریال های دیگر بهترین انتخاب است؟

آجر از همان ابتدا (گذشته) تا به امروز همیشه مورد استفاده قرار گرفته و انتخاب اولین افراد بوده است. اما واقعا چرا از بین این همه متریالی که برای ساختمان سازی وجود دارد، همیشه آجر اولین انتخاب افراد بوده است؟

در این ویدئو ۱ دقیقه ای به طور کامل مزایایی که آجر دارد و ممکن است ندانید، شرح داده شده است.

سخن پایانی

سایت آجر آنلاین به عنون یکی از معتبر ترین و بزرگترین فروشگاه های اینترنتی آجر در سراسر ایران این مقاله را برای شما کاربران عزیز فراهم کرده است تا با خواندن آن بتوانید شناخت کامل و بسیار دقیقی از کاربرد آجر بدست آورده و خریدی بهتر را تجربه کنید. در واقع با گسترش هر چه بیشتر ساختمان سازی و علاقه افراد به طراحی نما و دکوراسیون داخلی کاربرد اجر روز به روز بیشتر می شود.

از این رو چنانچه تمایل به خرید اینترنتی آجر از سایت ما داشتید با شماره تلفن ۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱ تماس گرفته و مراحل خرید اینترنتی آجر مدنظرتان را با مدیران فروش سایت ما پیش ببرید. تیم فروش و پشتیبان آجر آنلاین تمام تلاش خود را جهت جلب رضایت شما عزیزان انجام خواهند داد.

سوالات متداول درباره کاربرد آجر

🔻استفاده از چه نوع آجری برای ساخت شومینه مناسب است؟

✔ کاربرد آجر نسوز بیشتر برای ساخت شومینه است. از این آجر به دلیل مقاومت بالایش در برابر حرارت برای ساخت شومینه و کوره استفاده می کنند.

🔻ساخت دیوار سفید پشت تلویزیون با چه نوع آجری صورت می گیرد؟

✔ شما می توانید از آجر دکوراتیو یا آنتیک برای ساخت دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص حتما صفحه کاربرد اجر را مطالعه نمایید.

🔻به صورت کلی کاربرد انواع آجر به چه صورت است؟

✔ از آجر می توان در ساختمان سازی و دیوار چینی استفاده کرد. همچنین آجر نما برای طراحی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!