جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش ساخت باربیکیو آجر نسوز

آموزش ساخت باربیکیو آجری

آنچه در این مقاله می خوانید

امروزه باربیکیو آجری باعث شده است تا طعم غذاها و کباب هایی که در آن پخته می شود فراتر از هر طعمی باشد، که در ساخت باربیکیو آجری از آجر نسوز به دلیل ویژگی و مزایایی که دارد استفاده می شود. مزایای آجر نسوز برای باربیکیو و طرز ساخت آن یکی از جذابترین موضوعاتی می باشد که در ادامه مقاله به آن پرداخته شده است.

ویدئوی آموزش ساخت باربیکیو آجری 🎥

قبل از مطالعه مراحل ساخت کباب پز آجری، می توانید در این ویدئو تمامی مراحل گفته شده برای ساخت باربیکیو با آجر را در کمتر از ۲ دقیقه آموزش ببینید:

آجر نسوز علاوه بر اینکه در ساخت باربیکیو ساده و مدرن بسیار کاربردی می باشد در سایر قسمت های مختلف صنعت ساختمان سازی نیز بسیار کاربرد فراوان دارد و یکی از پرطرفدارترین مصالح محسوب می شود. در مقاله کاربرد آجر نسوز می توانید بیشتر با ویژگی های این متریال آشنا شوید.

  • آجر نسوز
  • سیمان
  • ماله
  • بیل
  • تخته سنگ فرش
  • تراز
  • شمشه
  • ریسمان
  • کمچه
  • استانبولی
  • دستکش
  • متر
  • ست گریل کبابی (سینی زغال باربیکیو، سینی گریل، سینی نگهدارنده غذا)

مرحله اول: در ابتدا طرح کباب پز آجری خود را تعیین کرده، در ادامه محل ساخت، اندازه دقیق باربیکیو و ابعاد باربیکیو آجری خود را مشخص کنید. می توانید این اندازه را با استفاده از سینی زغال باربیکیو مشخص نمایید.

مرحله دوم: شن، ماسه و سیمان را به نسبت یک پنجم با هم ترکیب کرده و در استانبولی با آب مخلوط نمایید تا ملات مورد نیاز شما بدست آید. سپس ملات ساخته شده را به اندازه مناسب روی طرح باربیکیو آجری خود پهن کنید.

مرحله سوم: در این مرحله می توانید آجر چینی و نصب آجر نسوز باربیکیو را شروع نمایید. به این صورت که از یک طرف شروع به چیدمان کرده و با ریسمان آجرها را در یک جهت نگه دارید. پس از چیدمان دور اول با تراز آن را بررسی کنید تا سطحی صاف برای دور بعدی داشته باشید.

مرحله چهارم: در ادامه دیوار باربیکیو آجری را به همین ترتیب بچینید و بالا بیاورید، توجه کنید که ارتفاع آن باید مناسب با میزان راحتی و قد شما باشد.

مرحله پنجم: در آخرین مراحل ساخت کباب پز آجری باید حواستان باشد که آجرها را معکوس بچینید و یک سکویی برای قرار دادن سینی ذغال و کباب ایجاد نمایید.

 

نحوه ساخت باربیکیو آجری


دسترسی به لیست قیمت آجر نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


انواع باربیکیو آجری مدرن

تصاویر زیر نمونه پروژه هایی از باربیکیو آجر نسوز است. نحوه ساخت باربیکیو آجری در ابتدای صفحه آموزش داده شد که حتی ویدئویی تحت عنوان آموزش ساخت باربیکیو با آجر نسوز نیز قرار داده شده است. شما می توانید برای داشتن باربیکیو آجر مدرن از نمونه تصاویر زیر ایده بگیرید:

باربیکیو آجری مدرن
باربیکیو آجری مدرن

 

باربیکیو آجری
باربیکیو آجری

 

آموزش ساخت باربیکیو آجر نسوز
باربیکیو آجر نسوز

 

ساخت باربیکیو ساده با آجر نسوز
ساخت باربیکیو ساده

 

ساخت باربیکیو ارزان
ساخت باربیکیو ارزان

 ساخت باربیکیو آجری باغی

اگر تصمیم به راه اندازی یک مهمانی پرشکوه و بزرگ دارید و انتخابتان برای ناهار یا شام کباب می باشد، بهترین گزینه برای داشتن فضایی صمیمی و سریعتر پیش رفتن کارها، ساخت باربیکیو آجری باغی است.

پیشنهاد ما به شما این است که در باغ طرح کباب پز آجری انگلیسی نسوز خود را به صورت مربعی و یا گرد بچینید؛ زیرا باربیکیو آجری گرد و مربع بزرگ می باشند و فضای کافی و راحتی را برای پخت کباب ایجاد می کنند.

ساخت باربیکیو در باغ با آجر انگلیسی در این حالت ها بسیار ساده و راحت است و به تنهایی می توان یک باربیکیو آجری باغی بسیار کاربردی درست کرد. آجر انگلیسی نسوز در طیف رنگی قرمز روشن تا تیره قرار گرفته است و همان طور که اشاره کردیم شیک ترین گزینه ساخت باربیکیو محسوب می شود.


دسترسی به لیست قیمت آجر انگلیسی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


آجري باربيکيو در بالکن

ساخت باربیکیو آجری در تراس

ساخت باربیکیو آجری در تراس یکی از بهترین ایده ها برای منازلی که از بالکن و تراس بزرگی برخوردار هستند، محسوب می شود. تناسب نمای باربیکیو با دیوارها و نمای خود بالکن، ظاهری زیبا و شیک در منزل شما ایجاد می کند.

با توجه به کاربرد آجر نما نسوز، می توان باربیکیو را متناسب با دکوراسیون داخلی منزل نیز هماهنگ کرد. چه بسا اگر در دکوراسیون داخلی منزل از آجر نما نیز استفاده کرده باشید این هماهنگی و ترکیب بسیار قابل توجه می باشد.

پیشنهاد ما به شما برای ساخت باربیکیو آجری در تراس، مدل مستطیلی می باشد؛ زیرا با ظاهر جمع و جوری که دارد، می توانید یک باربیکیو آجری ساده و کوچک طراحی کرده و بهترین فضا را برای پخت کباب در بالکن خود داشته باشید.

آجر شاموتی نسوز در طیف رنگی کرم، طلایی، پرتقالی و نارنجی می باشد که می توانید با ترکیب آن با سایر رنگ های آجر نسوز یک کباب پز آجری در بالکن را به زیبا ترین شکل ممکن ایجاد نمایید. 


دسترسی به لیست قیمت آجر نما شاموتی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


در تصویر زیر می توانید باربیکیو آجری ساده شاموتی و قهوه ای را مشاهده نمایید که تضاد رنگی خاصی را ایجاد کرده است.

کباب پز آجر نسوز

ساخت باربیکیو آجری در حیاط

هنگام ساخت باربیکیو با آجری در حیاط باید به رنگ آجر باربیکیو، کاشی ها و مصالح به کار رفته توجه داشته باشید تا نمای زیبایی از یک باربیکیو در حیاط خود ایجاد نمایید. همچنین با توجه به عکس باربیکیو سنگی و آجری، زمانی که می خواهید متریال دیگری را با آجر برای ساخت باربیکیو ترکیب کنید، حتما باید به هارمونی رنگ آنها نیز توجه داشته باشید.

باربیکیو با آجر نسوز در حیاط

مزایای استفاده از آجر نسوز برای باربيکيو

امروزه در باغ ها، منازل و… باربیکیو آجری را بسیار مشاهده می کنیم. شاید برایتان سوال شده باشد آجر نسوز چه ویژگی هایی دارد که از آن در ساخت باربیکیو استفاده می شود؟

در ادامه می توانید ویژگی هایی که آجر نسوز مخصوص باربیکیو باید داشته باشد را مشاهده نمایید:

  • مقاوم در برابر باران های اسیدی
  • ثبات رنگ
  • ضد حریق
  • مقاوم در برابر فشار
  • پایداری در برابر تغییرات دما
  • سازگاری با محیط
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر متریال ها

مزایای آجر نسوز در باربیکیو

بهترین آجر نسوز برای ساخت باربیکیو آجری

بهترین آجر برای ساخت باربیکیو، آجر نسوز است. همانطور که تا الان متوجه شدید آجر نسوز دارای مدل ها، ابعاد و رنگ های بسیار متنوعی می باشد. در میان انواع مدل و رنگ های آجر نسوز، برای ساخت باربیکیو آجری مدرن و با دوام می توانید از ۲ مدل زیر استفاده کنید:

  • آجر شاموتی: آجر نسوز شاموتی که دارای طیف رنگی کرم تا پرتغالی می باشد و میزان حرارتی که می تواند تحمل کند بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه می باشد.
  • آجر انگلیسی: آجر انگلیسی نسوز دارای طیف رنگی قرمز روشن تا جیگری تیره می باشد که حرارتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.

نکات نصب آجر نسوز باربيکيو

  • قبل از ساخت باربیکیو حتما محل مناسبی را برای این کار انتخاب نمایید.
  • برای ساخت باربیکیو با آجر نسوز حتما فضایی خارج از خانه را در نظر بگیرید.
  • هنگام چیدن آجر نسوز حتما حواستان به تراز بودن و در یک جهت بودن آجر باشد تا بتوانید باربیکیویی بی نقص و صاف ایجاد کنید.
  • برای استفاده از آجر نسوز باربیکیو ذغالی باغی از مواد آتش زا متناسب با ذغال استفاده کرده و از بنزین برای روشن کردن آتش خودداری نمایید.
  • پس از هر بار استفاده از باربیکیو آجری حتما آن را برای استفاده در دفعات بعدی تمیز کنید.
  • اگر باربیکیو آجری در تراس یا بالکن شما گازی است، حتما از قطع شدن گاز آن اطمینان حاصل نمایید.

آجر به عنوان یکی از اصلی ترین متریال های ساخت و سازها، به دلیل تنوعی که در مدل، رنگ و… دارد می تواند به خوبی بیشتر مراحل ساخت یک ساختمان را پوشش دهد. در همین راستا مقاله جامعی از کاربرد آجر در آجر آنلاین منتشر شده است که می توانید با انواع آجرها در نما و ساختمان سازی آشنا شوید، برای مطالعه این مقاله که پیشنهاد می شود آن را از دست ندهید، کافیست اینجا کلیک کنید.

ساخت باربيکيو با آجر

تاریخچه باربیکیو آجری

استفاده از باربیکیو آجر برای اولین بار در آمریکا رواج یافت. به این گونه که بعد از جنگ در دهه ۱۹۵۰، شادی و مهمانی در فضای باز، یکی از ملاک های زندگی خوب برای افراد در آمریکا محسوب می شد. به همین دلیل ساخت و خرید کوره در فضای باز رواج یافت که ساخت و مدیریت آن توسط پدر خانواده صورت می گرفت.

انواع باربیکیو آجری در آمریکا بیشتر در روستاها و دهکده ها ساخته می شد اما به مرور زمان به دلیل مزایای بسیاری که این وسیله داشت، افراد آپارتمان نشین در آمریکا هم سعی کردند تا ساخت باربیکیو در تراس، حیاط، بالکن و… را تجربه کنند.

تاریخچه ساخت باربیکیو آجری

جمع بندی

درست کردن کباب در کنار جمع خانواده و یا دوستان لحظات لذت بخشی را برای همه ما رقم می زند. وجود یک کباب پز آجری می تواند بسیار کمک کننده و تسریع کننده کارها باشد. از آنجایی که آجر نسوز بهترین گزینه برای ساخت باربیکیو باغی، بالکنی و… است، می توان از این متریال برای درست کردن آن استفاده کرد.

اگر شما هم قصد دارید یک کباب پز آجر نسوز داشته باشید، در آجر آنلاین می توانید آجر مورد نیاز خود را با بهترین قیمت روز و در رنگ های مختلف سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید: ۰۹۰۲۱۶۸۴۴۱۱

ساختن باربیکیو با آجر نسوز

سوالات متداول

چه مدلی برای ساخت کباب پز با آجر نسوز در باغ بهترین گزینه می باشد؟

✅ برای ساخت باربیکیو در باغ، طرح کباب پز آجری خود را به صورت مربعی و یا گرد بچینید؛ زیرا باربیکیو آجری گرد و مربع بزرگ می باشند و فضای کافی و راحتی را برای پخت کباب ایجاد می کند.

چرا ساخت باربیکیو ساده با آجر نسوز مناسب است؟

✅ زیرا آجر نسوز از ویژگی های ضد حریق، پایداری در برابر تغییرات دما، سبک و نصب آسان، ثبات رنگ و مقرون به صرفه بودن برخوردار است که بهترین گزینه برای ساخت باربیکیو آجری می باشد.

برای خرید آجر نسوز باربیکیو به کجا مراجعه کنیم؟

✅ ” آجر آنلاین” به عنوان معتبرترین مرکز خرید آجر نما نسوز می باشد که می توانید در آن به روز ترین قیمت های آجر نسوز را مشاهده کنید و به قیمت درب کارخانه خریداری نمایید.

4 Comments

    1. سلام و عرض ادب دوست عزیز؛
      آجر نسوز باربیکیو رنگ های متنوعی داره از جمله: قرمز، خردلی، سفید، مشکی، قهوه ای و… . شما به تناسب فضا و نمای اطراف باربیکیوئی که میخواین بسازین، میتونین از هر کدوم این رنگ ها استفاده کنید.
      در صورتی که تمایل به خرید آجر نسوز دارید، می تونید نمونه رنگ هاش رو در تصویر زیر ببینید:
      https://ajoronline.com/wp-content/uploads/2021/01/خرید-آجر-نسوز.jpg

  1. باسلام و احترام ، لطفا در مورد تهیه ملات نیز توضیح دهید. آیا باید از سیمان نسوز وخاک نسوز جهت تهیه ملات استفاده کرد؟

    1. اطلاعات دقیق برای تهیه ملات باید از نصاب گرفته بشه. ولی برای ساخت کوره یا بربیکیو عموما یا از خاک نسوز یا از سیمان نسوز استفاده میکنن. اگر اجر برای نما استفاده میشه میتونن از چسب آجر هم استفاده کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!