جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کاربردهای آجر رستیک در نما

کاربرد آجر رستیک چیست؟ ۷ ایده جدید استفاده از آجر روستیک

آنچه در این مقاله می خوانید

کاربرد آجر رستیک در نما به دلیل ظاهری برجسته و خشن، بسیار گسترده می باشد که منجر شده است طرفداران آن هنگام خرید هرگز این طرح را فراموش نکنند. این آجر بیشتر به عنوان یک عنصر تزئینی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر روستیک به دلیل شباهت آن به سنگ و صخره همواره یاد آوری از طبیعت در نما می باشد. آشنایی با کاربرد آجر رستیک و مشاهده نمونه هایی از آن در نماهای مختلف می تواند تصمیم گیری برای خرید را راحت تر و ایده های بیشتری برای طراحی های خلاقانه و منحصر به فرد را به وجود آورد، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

آجر رستیک چیست؟

رستیک در لغت به معنای روستایی یا دهات است. نماهای روستایی همواره برای همه ما دلنشین و آرامش بخش بوده است. با توجه به زندگی شهر نشینی امروزه، داشتن چنین نمایی در منزل و یا نماهای ساختمان برای زنده کردن چنین حس هایی بسیار کمک کننده است.

یکی از روش های مقرون به صرفه برای داشتن نما رستیک استفاده از آجر رستیک است. آجر رستیک طرحی از آجر است که روی آجر نماها اعمال می شود. این طرح دارای خلل و فرج ها و بی نظمی هایی است که یاد آور صخره ها و سنگ های طبیعت است.

آجر رستیک چیست
کاربرد آجر روستیک چیست

از آجر روستیک بر روی آجرهای نسوز، دکوراتیو، سنتی، و… اجرا می شود.

۷ کاربرد آجر رستیک در نما

در واقع آجر رستیک نوعی طرح می باشد که از آن در انواع آجرها استفاده می شود. آجر رستیک به دلیل پستی و بلندی هایی که دارد باعث شده است تا شکلی زیبا و منحصر به فردی داشته باشد. این آجر علاوه بر زیبایی خاصی که دارد به دلیل مقاومت و استحکام بالا دارای کاربردهای مختلفی می باشد که می توان از آن در موارد زیر استفاده کرد:

  • نمای داخلی
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • سرویس بهداشتی
  • نشیمن
  • نمای خارجی
  • کافی شاپ، رستوران، هتل و…

۱- کاربرد آجر روستیک دکوراسیون داخلی

امروزه افراد برای زیباسازی نمای داخلی هزینه های بسیاری انجام می دهند. یکی از به صرفه ترین مصالح که می توان از آن استفاده کرد، آجر رستیک است.


مشاهده نمونه پروژه های بیشتر از آجر رستیک و خرید آن تنها با کلیک روی دکمه زیر


کاربرد آجر رستیک نمای داخلی
کاربرد آجر رستیک در نمای داخلی

این طرح از آجر به دلیل تنوع بالایی که در رنگ دارد باعث شده تا کاربرد آجر روستیک در دکوراسیون داخلی بسیار جلب توجه کند. نمای اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… با طراحی آجر نما رستیک به شدت فضای فوق العاده ای را ایجاد می کند که در ادامه می توانید شاهد این امر باشید.

استفاده از آجر رستیک در نمای داخلی
آجر رستیک در نمای داخلی نشیمن

۲- کاربرد آجر روستیک در نمای اتاق خواب

کاربرد آجر نما رستیک در این بخش از نمای داخلی می تواند به عنوان یک دیوار برجسته شناخته شود. دیواری که با کار بردن هر نوع رنگ و مدل از آجر رستیک می توانید هم سبک سنتی و هم سبک مدرن در آن ایجاد کنید. به طور مثال کاربرد آجر رستیک در نمای اتاق خواب به همراه گلیم، شیشه های رنگی و… فضای سنتی و گرمی را ایجاد می کند.

 

آجررستیک نما در اتاق خواب
کاربرد آجر رستیک در نمای اتاق خواب به سبک سنتی
کاربرد آجر روستیک در اتاق
کاربرد آجر رستیک در نمای اتاق خواب

اما ترکیب آجر رستیک با آباژور، فرنیچر، چوب و تخت خواب های امروزی نمای اتاق خواب را مدرن و مینیمال می کند. بافت نامنظم آجر نمای رستیک همواره یادآور صخره و طبیعت می باشد که وجود آن در اتاق خواب به همراه گل و گیاهان آرامش فوق العاده دل انگیزی را برای گذراندن ساعات استراحت فراهم می کند.

کاربرد آجر رستیک نما در اتاق خواب
استفاده از آجر رستیک در نمای اتاق خواب

۳- کاربردهای آجر نما رستیک در نشیمن

استفاده از آجر رستیک در نمای داخلی نشیمن به عنوان دیوار تزئینی، تی وی وال و قفسه کتاب موجی از آرامش و طبیعت را برایمان ایجاد می کند.

آجر روستیک نما
کاربرد آجر رستیک نما به عنوان تی وی وال
کاربرد آجر رستیک در نشیمن
کاربرد آجر رستیک نما در نشیمن به عنوان دیوار تزئینی

یکی از زیباترین صحنه‌های هنر معماری و طراحی دکوراسیون ترکیب آجر رستیک در کنار گلدان‌های زیبا و مصنوعاتی است.

۴- طراحی نمای سرویس بهداشتی با آجر رستیک

شاید استفاده از آجر روستیک در سرویس بهداشتی برای بسیاری از افراد تعجب بر انگیز باشد و یا تصورتان این باشد که آجر در فضای مرطوبی مانند حمام و سرویس بهداشتی شوره می زند. اما امروزه با وجود آجرهای با کیفیت دیگر نگران این امر نباشید و خلاقیت خود را برای ایجاد یک نمای جذاب در سرویس بهداشتی به کار ببرید.

کاربرد آجر رستیک در سرویس بهداشتی
کاربرد آجر نما رستیک در حمام و توالت
آجر رستیک نما در دستشویی
کاربرد آجر رستیک نما در سرویس بهداشتی

کاربرد آجر رستیک در نمای سرویس بهداشتی می تواند به عنوان دیوار پشت توالت فرنگی، روشویی و وان یا دوش حمام باشد که در عکس های بالا و پایین می توانید نمونه ای از نمای زیبای آجر روستیک در سرویس بهداشتی را مشاهده نمایید.

کاربرد آجر رستیک در سرویس بهداشتی
استفاده از آجر رستیک در نمای دیوار روشویی

۵- استفاده از آجر رستیک در آشپزخانه

کاربرد آجر رستیک در نما آشپزخانه می تواند فضای بین کابینتی، سقف و یا یکی از دیوارها باشد. به طور مثال در تصویر زیر می توانید ترکیب آجر رستیک با سنگ مرمر روی میز و ابزارهای چوبی را مشاهده کنید که ترکیب و تضاد این سه متریال باهم جذابیت بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده است.

کاربرد آجر رستیک در آشپزخانه
کاربرد آجر روستیک نما در آشپزخانه
کاربرد آجر روستیک در آشپزخانه
نمای آجر رستیک در آشپزخانه، فضای بین کابینتی

از آجر نما هایی همچون آجر نسوز نما، آجر دکوراتیو و… نیز می توان برای نمای آشپزخانه و فضای بین کابینتی استفاده کرد؛ چه بسا که این آجرها از تنوع رنگی بسیاری برخوردار هستند و هر سلیقه ای را پوشش می دهند. اما قدم اول در خریدی باکیفیت، شناخت انواع این آجرها و کاربرد آنها می باشد. در همین راستا پیشنهاد آجر آنلاین به شما کاربران گرامی مطالعه مقاله ای جامع از کاربرد آجر نما می باشد.


مطالعه جامع ترین کاربرد انواع آجر نما تنها با کلیک روی دکمه زیر:


۶- کاربرد آجر رستیک در نمای خارجی

نمای خارجی یک ساختمان می تواند هویت آن را مشخص کند بنابراین بسیار مهم می باشد چه متریالی برای نمای آن استفاده شود. آجر رستیک برای ساختمان های مسکونی، اداری، مدرن، سنتی، کافی شاپ و… کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد آجر روستیک نما در نمای خارجی
کاربرد آجر رستیک نمای خارجی ساختمان ها

از کاربرد آجر رستیک در نمای خارجی ساختمان ها می توان به دور پنجره های آن اشاره کرد. وجود آجر رستیک در اطراف پنجره های ساختمان نمای بسیار جذابی را ایجاد می کند که با طراحی خلاقانه می توان سبک مدرن و یا سنتی را مطابق با سلیقه و کاربرد ساختمان به وجود آورد.

برای داشتن نما روستیک سبک مدرن، آجر نسوز رستیک بهترین انتخاب شما است. آجر نما نسوز که سطحی صاف و گوشه های تیز و مرتب دارد با ایجاد این طرح روی آن، مدل آجر زیبایی را ایجاد می کند. از آنجایی که قیمت آجر نسوز رستیک نیز بسیار مقرون به صرفه و مناسب است، با کمترین هزینه ممکن می توانید نمایی جدید و مدرن داشته باشید.


مشاهده قیمت آجر نما نسوز و خرید به قیمت درب کارخانه با کلیک روی دکمه:


کاربرد آجر رستیک در نمای بیرونی
نمای آجر رستیک در اطراف پجره های ساختمان

۷- کاربرد آجر نما رستیک در کافی شاپ و رستوران

نماهای کافی شاپ و رستوران ها تاثیر بسیار مهمی در جذب بیشتر مشتری دارد. در این مکان ها، نما باید آرامش بخش و به دور از هر شلوغی باشد. کاربرد آجر رستیک در اینجا بسیار شاخص می شود؛ زیرا به تنهایی و با کمترین اکسسوری ها هم می توان نماهای بسیار خلاقانه و جذابی را درست کرد.

یکی از مزیت های آجر نما رستیک انعطاف پذیر بودن آن است. به این صورت که با آن می توان هم نمای مدرن در کافی شاپ و هم نمای سنتی در رستوران ها داشت. علاوه بر آن با ترکیب کردن این آجر با سایر مصالح نما نیز می توان بی نهایت نما به سبک های مختلف ایجاد کرد.

کاربرد آجر رستیک در کافی شاپ
کاربرد آجر روستیک در نمای کافی شاپ

کاربرد انواع آجر رستیک در نما

همانطور که گفته شد آجر رستیک نوعی طرح آجری می باشد که می توان آن را روی آجرهای زیر برای زیبا سازی نمای داخلی و خارجی پیاده سازی کرد:

  • آجر نسوز: کاربرد آجر رستیک در نما از نوع نسوز برای محیط های خارجی، داخلی، باربیکیو و شومینه می باشد که به دلیل تنوع بالای آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
  • آجر دکوراتیو: کاربرد آجر رستیک دکوراتیو در نمای داخلی می باشد که از آن در نمای خارجی نیز استفاده می شود.
  • آجر سنتی: کاربرد آجر سنتی رستیک در نمای خارجی می باشد که فضای سنتی و گرمی را ایجاد می کند.
  • آجر قزاقی: کاربرد آجر رستیک قزاقی در نمای خارجی و داخلی است که استفاده از آن در نمای داخلی برای ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه پیشنهاد می شود.
  • آجر کف: آجر کف رستیک به دلیل ابعاد مختلف از کاربردهای متفاوتی برخوردار می باشد که اصلی ترین کاربرد آن برای کف فرش حیاط، پیاده رو، باغ و… می باشد اما از آن در نمای کف داخلی نیز استفاده می کنند.

مزایا و ویژگی های آجر روستیک دکوراسیون داخلی

نمای روستیک با توجه به بافتی که دارد فضایی نوستالژی و سنتی ایجاد می کند. اما این بدین معنا نیست که نمی توان نمایی مدرن با آن داشت. از آنجایی که امروزه سبک قدیمی و سنتی بسیار ترند شده است استفاده از آجر در نما نیز طرفدار زیادی پیدا کرده است. آجر رستیک به دلیل ویژگی های زیر نسبت به سایر آجرهای قدیمی بسیار پرطرفدار می باشد:

  • مقاومت و استحکام بالا
  • ضد شوره بودن
  • حفظ حالت طبیعی آجر و زیبایی ظاهری
  • تنوع رنگ و مدل
  • مقاوم در برابر حرارت
  • ماندگاری بالا

کاربرد آجر نما رستیک

جمع بندی

به طور کلی استفاده از آجر رستیک به دلیل طبیعی بودن مواد اولیه آن، هیچگونه حساسیتی را برای افراد دارای آلرژی ایجاد نمی کند. چه بسا که نمایی از طبیعت را در نمای داخلی و خارجی ساختمان خود فراهم می کنید. کاربرد آجر رستیک با توجه به نوع نگرش و سلایق مختلف می تواند متفاوت باشد، بنابراین در به کاربردن آجر رستیک نما ذهن خود را محدود نکنید.

سوالات متداول درباره آجر رستیک

از آجر رستیک در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

✅ کاربرد آجر رستیک نما با توجه نیاز شما متفاوت می باشد. اما به طور می توانید در نمای داخلی آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، نمای خارجی، کافی شاپ، رستوران، هتل و… استفاده کرد.

چگونه با آجر روستیک در اتاق خواب نمایی مدرن و مینیمال داشته باشیم؟

✅ ترکیب آجر رستیک با آباژور، فرنیچر، تخت خواب های چوبی، تابلوهای مینیمال و کنسول ساده نمای اتاق خواب را مدرن و مینیمال می کند. بافت نامنظم آجر نمای رستیک همواره یادآور صخره و طبیعت می باشد که وجود آن در اتاق خواب به همراه گل و گیاهان آرامش فوق العاده دل انگیزی را برای گذراندن ساعات استراحت فراهم می کند.

طرح رستیک در چه نوع از آجرهایی قابل استفاده می باشد؟

✅ طرح رستیک در آجر نماهایی همچون آجر نسوز، آجر دکوراتیو، آجر سنتی قزاقی و آجر کف قابل استفاده می باشد، که با توجه به نیاز شما استفاده از آجر رستیک نسوز، دکوراتیو و… متفاوت است.

از کجا آجر روستیک را بخریم؟

شما می توانید انواع آجر رستیک را به قیمت درب کارخانه از آجر آنلاین خریداری نمایید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص خرید این محصول، روی لینک مربوطه در متن کلیک کنید یا وارد سایت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!