جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کاربرد آجر نما در ساختمان

کاربرد آجر نما چیست؟ (معرفی ۵ آجر محبوب در طراحی نما)

آنچه در این مقاله می خوانید

امروزه آجر به دلیل تنوع بالایی که در مدل و رنگ دارد نه تنها در دیوار چینی بلکه در نما نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. کاربرد آجر نما باعث شده تا توجه بسیاری از طراحان و معماران برای ایجاد نمایی مدرن و چشم گیر جلب شود. شاید تا به حال این تصور در شما وجود داشته است که کاربرد آجر در نما تنها برای مدارس و ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در ادامه این مقاله از آجر آنلاین، ما قرار است این تصور همگانی را تغییر داده و شما را با کاربرد انواع آجر نماهایی که توانسته اند بناهایی جذاب و منحصر به فرد ایجاد کنند بیشتر آشنا کنیم، بنابراین پیشنهاد می شود ادامه این مطلب را از دست ندهید!

 

جهت خرید و اطلاع از قیمت آجر نما، دکمه زیر را لمس کنید:

 

کاربرد آجر در طراحی نما
توجه معماران و طراحان به کاربرد آجر در نما

 

آیا کاربرد آجر نما تنها در نمای بیرونی ساختمان های قدیمی است؟

نمای ساختمان با آجر
اصالت با طراحی آجر نما ساختمان
کاربرد آجر در نما ساختمان
طراحی آجر نما ساختمان بسیار منحصر به فرد است

آجر، هویت بخش نما و ساختمان می باشد. انواع آجر با رنگ های متنوعی که دارند در نمای خارجی و داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و با هر سبک طراحی نظیر مدرن، کلاسیک، سنتی، ترکیبی و… سازگار می باشند.

آجرها در عین سادگی که دارند می توانند نمایی بسیار زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنند. کاربرد آجر در نما زمانی معنا پیدا می کند که بتواند در کنار مصالح دیگر مورد استفاده قرار گیرد و با بازی رنگی که ایجاد می کند، هیجان را در افراد و نمای داخلی و خارجی ساختمان فراهم کند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که هنگام استفاده از آجر در نمای خارجی و داخلی ساختمان، نیاز است تا با انواع آجر نما و روش های نصب و نکات مربوط به هرکدام آشنایی کافی را داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن نمای دلخواه خود را ایجاد نمایید.

کاربرد انواع آجر در نماهای مدرن را بشناسید

 

کاربرد آجر نما
کاربرد آجر نما ساختمان در طراحی نمای داخلی و خارجی

آجرهای مختلفی که امروزه وجود دارند در صنعت ساختمان سازی به ۲ دسته تقسیم می شوند. آجرهایی که برای دیوار چینی و ساختمان سازی استفاده می شوند و آجرهایی که برای نما کاربرد دارند. برخی آجرها هم برای نما و هم دیوار چینی مورد استفاده قرار می گیرند مانند آجر سنتی یا قزاقی.

برخی دیگر از آجرها را نیز می توان در نمای خارجی و هم نمای داخلی استفاده کرد مانند آجر نما نسوز، آجر لعابی و آجر رستیک.

آجر دکوراتیو یا هلندی بیشترین کاربرد آجر نما در طراحی داخلی را به خود اختصاص داده اند. در ادامه می توانید توضیحات کاملتری در خصوص کاربرد آجر نما مطالعه کرده و نمونه پروژه های بیشتری را از آجر آنلاین مشاهده کنید.

بیشتر بدانید: آجر نما بدون بند 

۱- آجر نما نسوز؛ پر‌کاربرد ترین متریال برای نمای بیرونی

کاربرد آجر نما نسوز
کاربرد آجر نما نسوز در نمای خارجی ساختمان

آجر نسوز نما به دلیل ویژگی ها و مزایایی که دارد بیشترین کاربرد را در نمای خارجی ساختمان ها پیدا کرده است. اما از آن در نمای داخلی نیز استفاده می شود. آجر نسوز یا آجر مدرن به دلیل طیف رنگی گسترده و جذابی که دارد توانسته است نظر بسیاری از طراحان و معماران را به خود جلب کند. این آجر در مدل های تایل، کرکره ای، ال، کف، شیاری و… تولید می شود و بنابراین گزینه ای بسیار مناسب برای اجرای طرح های جذاب و مدرن در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها محسوب میشود.


مشاهده قیمت آجر نما نسوز در تاریخ روز تنها با کلیک روی دکمه زیر:


آجرهای نسوز به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت و تغییرات دمایی دارند از آنها برای ساخت شومینه، باربیکیو، کوره، تنور، کف و سوله نیز استفاده می شود. بهترین آجر نسوز برای ساخت شومینه و باربیکیو، آجر انگلیسی (سمیرم) می باشد که می توانید آن را با بهترین قیمت از سایت ajoronline خریداری نمایید.

۲- آجر نما دکوراتیو؛ دست شما را در طراحی باز می کند

کاربرد آجر نما دکوراتیو
استفاده از آجر دکوراتیو (آنتیک) در نمای داخلی و خارجی

آجرهای دکوراتیو (آنتیک یا تزئینی) به دلیل کاربرد اصلی که در طراحی دکوراسیون داخلی دارند به آجر نما داخلی نیز معروف می باشند اما از آن ها برای نماهای خارجی نیز استفاده می شود. این آجرها از خاک مصنوعی و مواد نانو و پلیمر ساخته شده اند که در بیشتر مواقع در آنها از پوشش رنگی و غیر رنگی استفاده می شود.

آجر دکوراتیو یا آنتیک در رنگ های متنوع و جذاب بسیاری از جمله سفید، طوسی، یشمی، کرم قهوه ای، آبی فیروزه ای و… تولید می شود که امروزه در بسیاری از کافی شاپ ها، رستوران ها و… شاهد آن می باشیم. استفاده از آجر تزئینی در طراحی کافی شاپ بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مصالح می باشد که می توانید با هزینه ای بسیار مناسب فضایی چشم نواز ایجاد کنید.


دسترسی به قیمت آجر آنتیک در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


از دیگر کاربرد آجر نما دکوراتیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از آجر دکوراتیو در نشیمن که دیوار پشت تلویزیون (تی وی وال) می تواند بهترین گزینه برای این امر باشد؛
  • آجر دکوراتیو در سرویس بهداشتی؛
  • آجر دکوراتیو در آشپزخانه که به دلیل جذب چربی بسیار پایینی که دارد می تواند بهترین گزینه برای ایجاد فضایی دنج و آرام در حین آشپزی باشد؛
  • استفاده از آجر دکوراتیو در اتاق خواب که رعایت تناسب بین دیوار آجری و تخت خواب می تواند فضایی بسیار دل انگیز را ایجاد کند.

 

کاربرد آجر دکوراتیو در نما
آجر دکوراتیو (تزئینی) در نمای داخلی اتاق خواب

۳- کاربرد آجر رستیک در نما

 

کاربرد آجر روستیک در نما
آجر نمای ساختمان از نوع رستیک

 

آجر رستیک در واقع نوعی آجر مجزا نمی باشد بلکه یکی از طرح های جذاب آجر نما ساختمان محسوب می شود. این آجر به دلیل ظاهر صخره ای و ناهمواری که دارد همواره تداعی گر طبیعت و سادگی می باشد.

کاربرد آجر نما روستیک بسیار منحصر به فرد و زیبا است و در تمامی آجر نما ها همچون آجر نسوز، آجر دکوراتیو، آجر قزاقی یا سنتی می توان از این طرح استفاده کرد. این آجر به دلیل تنوع در مدل و رنگی که دارد دست ما را برای ایجاد طرحی منحصر به فرد و مدرن باز گذاشته است.


مشاهده انواع رنگ ها و مدل های آجر رستیک و خرید به قیمت درب کارخانه:


کاربرد آجر نما رستیک در موارد زیر می تواند جلوه بی نظیر و زیبایی را ایجاد کند

  • دیوارهای داخلی ساختمان
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • دیوار پشت تلویزیون
  • شومینه
  • کافی شاپ
  • رستوران
  • لابی ساختمان
  • و…

کاربرد آجر نما رستیک تنها در نمای داخلی نمی باشد و از آن می توان در نمای خارجی نیز استفاده کرد. وجود آجر رستیک در اطراف پنجره ها می تواند چشم انداز زیبایی را ایجاد نماید.

 

آجر نما رستیک
کاربرد آجر نما رستیک در دیوار داخلی ساختمان

 

۴- کاربرد آجر قزاقی در انواع نماهای ساختمان

کاربرد آجر قزاقی سنتی
آجر قزاقی قدیمی ترین نوع آجر در نمای ساختمان

 

آجر قزاقی یا به عبارتی آجر نما قزاقی یکی از قدیمی ترین آجرها می باشد که همه ی ما با آن آشنایی داریم. وجود این آجرها همواره حسی نوستالژیک را برای افراد تداعی می کند. آجر قزاقی از دیر باز برای ساختمان سازی و دیوار چینی مورد استفاده قرار گرفته است که امروزه با وجود تنوع در رنگ ها و مدل های مختلف در بسیاری از نماهای خارجی و داخلی ساختمان ها نیز شاهد استفاده از آن هستیم.


دسترسی به قیمت آجر نما قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


از کاربرد آجر نما قزاقی در نمای داخلی می توان به اتاق خواب، دیوار نشیمن، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد که ترکیب آن با طرح رستیک می تواند نمای بسیار جذاب و چشم گیری ایجاد کند.

 

آجر قزاقی نما
استفاده از آجر قزاقی نما در نمای داخلی

۵- کاربرد آجر نما لعابدار

کاربرد آجر نما لعابی
کاربرد آجر نما لعابی برای زیبا سازی

 

آجر لعابدار یا آجر لعابی، از گذشته تا به امروز در معماری اصیل ایرانی کاربرد داشته است. این آجر به دلیل زیبایی خاص و تنوع بالایی که در مدل و رنگ دارد در نما بسیار استفاده می شود. این آجرها علاوه بر زیباسازی نما در استحکام و مقاومت بنا نیز تاثیر گذار هستند.

در کاربرد آجر نما لعابدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مساجد و مناره ها و حسینیه ها
  • کاشی کاری کنار باغچه ها
  • کف سازی
  • سفره خانه ها و هتل های سنتی
  • گنبدها و ایوان ها

مشاهده انواع آجر لعابی در رنگ ها و طرح های مختلف و خرید به قیمت درب کارخانه:


برخی از طراحان خوش ذوق از آجر لعاب دار در منازل خود به خصوص نمای داخلی آن استفاده می‌کنند. کف حوض‌ها و حوضچه‌ها با کاشی‌ها و آجر لعابدار فیروزه‌ای جلوه‌ای بی‌نظیر و خیره کننده دارد.

 

آجر لعابی در طراحی نما
استفاده از آجر نما لعابدار در رستوران سنتی

کاربرد آجر در نمای داخلی  

همانطور که تا الان مشاهده و مطالعه کردید آجرنما دارای تنوع بسیاری زیادی در مدل، طرح، ابعاد و به خصوص رنگ می باشد. با پیشرفته تر شدن تجهیزات و مصالح ساختمانی، مدل های بسیاری از آجر نما وجود دارد که می توانید از آنها برای نمای داخلی و دکوراسیون نشیمن، اتاق خواب، سرویس پله، سرویس بهداشتی، حیاط، شومینه و… استفاده کنید.

یکی از کاربردهای پر طرفدار آجر نما در نمای پشت تلویزیون می باشد. آجر سفید نما از محبوب ترین مدل آجر برای استفاده تی وی وال است. شما هم می توانید از آجر با کیفیت به قیمت درب کارخانه برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید

برای خرید آجر نما کافی است در سایت آجر آنلاین انواع آجر را مشاهده و در نهایت با کارشناسان فروش برای ثبت خرید خود و هماهنگی های لازم تماس بگیرید.

قیمت انواع آجر در طراحی نما

عوامل مختلف بسیاری در تعیین قیمت آجر نما به صورت کلی موثر می باشد، از جمله تعداد قالب با بندکشی و بدون بند کشی، نحوه بسته بندی، کرایه بار، نوع آجر نما و رنگ آن که به همین علت نمی توان قیمت مشخصی را برای پروژه ها از قبل تعیین کرد. اما در صفحات آجر آنلاین می توانید قیمت روز هر کدام از انواع آجر نماها را به صورت تکی مشاهده نمایید و با کاربرد آجر نما به صورت جامع تر آشنا شوید. این را نیز بدانید که قیمت ها بدون واسطه و به قیمت درب کارخانه برای شما ارائه شده اند.

مزایای انتخاب آجر از بین متریال های مختلف!

کاربرد آجر نمای ساختمان علاوه بر زیبایی مزایای فراوانی دیگری نیز دارد که با مشاهده ویدئو زیر متوجه خواهید شد “چرا استفاده از متریال آجر در نما و دکوراسیون تا این اندازه سودمند است.”


نکاتی مهم در خصوص مزایای آجر!

مقرون به صرفه بودن، تنوع بالا، استحکام فراوان و… از جمله مزیت هایی محسوب می شود که تنوانسته است پرچم آجر را در برابر بسیاری از متریال های ساختمانی حفظ کند؛ با دیدن این ویدئو به این موضوع بیشتر پی خواهید برد.


سوالات پر تکرار کاربران در خصوص آجر نمای ساختمان

❓ از چه نوع آجری در طراحی نما استفاده می شود؟

✔ شما می توانید از آجر سنتی، آجر نسوز قهوه ای و دکوراتیو در طراحی نمای ساختمان خود استفاده نمایید.

❓ کاربرد آجر نما لعابی در چه محیط هایی بیشتر است؟

✔ شما می توانید از آجر لعابدار در مساجد و مناره ها، سفره خانه ها و هتل های ساختمانی استفاده نمایید. بیشترین کاربرد آجر نما لعابی در محیط های سنتی می باشد.

❓ کاربرد آجر دکوراتیو در منزل به چه صورت است؟

✔ شما می توانید از آجر دکوراتیو در نمای داخلی اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام، تی وی وال و دیوار پذیرایی استفاده نمایید.

6 Comments

  1. سلام
    الان آجر نما تنها برای نما و دکوراسیون به کار میره و آجر های ساختمان سازی و فوندانسیون کلا فرق دارن؟؟ یا آجرهایی هم هستند که مشترک برای هر دو کار استفاده بشن؟؟

    1. سلام و عرض ادب دوست عزیز؛
      انواع مختلف آجر نما تنها برای طراحی نما کاربرد دارن و با آجرهایی که برای دیوارچینی استفاده میشن، تفاوت دارن.
      اما آجرهایی وجود دارن که هر ۲ کاربری رو داشته باشن. مثل: آجر قزاقی کامل (۲۰ در ۱۰) و آجرهای لفتون چهارطرف نما.
      تصاویر این دو محصول رو می تونید در آدرس های زیر ببینید و بررسی کنید:
      https://ajoronline.com/wp-content/uploads/2022/02/آجر-لفتون-چهار-طرف-نما.jpg
      https://ajoronline.com/wp-content/uploads/2021/01/آجر-قزاقی-پلاک-کامل.jpg

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
      بهترین محصولی که میتونی استفاده کنید، آجر دکوراتیو داخلی هست که میتونید نمونه های این محصول رو در لینک زیر ببینید:
      https://ajoronline.com/product/decorative-brick/
      (پیشنهاد ما به شما اینه که از بین آجرهای دکوراتیو، از آجرهایی که کدشون با aj-44 شروع میشه، استفاده کنید. این آجرها ضد آب هستن و به راحتی تمیز میشن.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!