جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع بندکشی آجر

۷ مدل مختلف از انواع بندکشی آجر

آنچه در این مقاله می خوانید

بندکشی آجر یکی از اصلی ترین عملیات پس از اتمام نمای آجری محسوب می شود؛ زیرا این امر باعث شده تا نمای آجر ساختمان از زیبایی بیشتر و استحکام و مقاومت بالاتری بهره مند شود و از ورود هوا و رطوبت به لا به لای آجرها جلوگیری کند. بندکشی ساختمان روش های مختلفی دارد که از انواع بندکشی آجر نما می توان به توپر، برجسته، شیب دار و… اشاره کرد.

 

جهت اطلاع از قیمت انواع پودر بندکشی، دکمه زیر را لمس کنید:

معرفی انواع بندکشی آجر

با طراحی هوشمندانه نمای ساختمان با آجر، می توان نمای بسیار زیبایی طراحی کرد و با به کار بردن یکی از انواع بندکشی آجر نما این زیبایی دو چندان می شود. بنابراین اگر نمای آجری دارید و یا می خواهید در اولین قدم نمای خود را جذاب کنید، با آجر آنلاین (که از معتبرترین مراکز فروش آجر نما و بنا در سراسر کشور است) برای معرفی و بررسی روش های بندکشی آجر تا انتها همراه باشید.

انواع روش های بندکشی آجر نما

همانطور که آجر چینی روش های متفاوتی دارد و هر کدام نماهای متفاوت و خاصی را در ساختمان ایجاد می کند، بندکشی آجر نیز روش های مختلفی داشته که هر کدام با توجه به شرایط آب و هوایی و مکانی کاربردهای متفاوتی دارند. معروفترین روش های انواع بندکشی آجر نما، در لیست زیر درج شده است:

  • بندکشی توپر یا صاف
  • بندکشی ساختمان به شکل برجسته
  • بندکشی گونیا
  • بند کشی ساختمان V شکل
  • بندکشی شیب دار
  • بندکشی شیب داخلی

۱- بندکشی توپر یا صاف از رایج ترین انواع بندکشی آجر

در میان انواع بندکشی آجر نما، این مدل از ساده ترین روش هایی محسوب شده که برای ظاهر به کار نمی رود و زیبایی چندانی ندارد. همچنین از بندکشی صاف یا توپر صرفا برای پر کردن درزهای خالی بین آجرها و استحکام سازی آنها استفاده می شود. در این روش به وسیله ابزار بندکشی، درزهای آجر را با ملات به صورت خطی پر می کنند.

بندکشی صاف
بندکشی صاف یا توپر از انواع بندکشی آجر

۲- انواع بندکشی آجر به صورت سرو افتاده

از این روش معمولا برای بندکشی دیوارهای باغ استفاده می شود. ابزار بندکشی این روش قلم است. این نوع بندکشی ساختمان به سرعت اجرا شده و ملاتی که برای آن استفاده می کنند، معمولا موارد زیر است:

  • گچ و خاک
  • گچ و خاک اره
  • ماسه و سیمان
  • گچ و ماسه بادی

۳- بندکشی برجسته از زیباترین انواع بندکشی آجر نما

در میان انواع بندکشی آجر نما، از این روش معمولا برای بناهای قدیمی استفاده می شود. به این صورت که درزهای میان آجرها با ملات پر شده و تا زمانی که ملات خیس است، در مرکز بندها باید یک شیار یا شکاف ایجاد کرد. سپس میان این شکاف ها با بتونه آهکی پر می شود.

 

بیشتر بدانید : پودر بندکشی آجر نما چیست؟ (آموزش بندکشی + ویدئو)

 

۴- بندکشی گونیا با پودرهای رنگی بندکشی

روش بندکشی گونیا از کاربردی ترین روش های انواع بندکشی آجر نما است. به این صورت که پودر بند کشی ساختمان یا ملات را بسیار فشرده و یکنواخت در میان درزهای دیوار عمودی و افقی قرار می دهند. برای این روش از ابزاری با لبه مربعی شکل استفاده می شود.

بند کشی آجر با روش گونیا
اجرای انواع بندکشی آجر با پودر سفید

این نوع بندکشی آجر برای نماهای داخلی و مناطقی که بارانی است، بسیار مناسب می باشد؛ زیرا به صورت عمیق و فشرده بندکشی شده و از ورود رطوبت و آب به داخل بندها جلوگیری می کند. استفاده از پودر بندکشی که رنگ های متنوع و جذابی دارد، نمای آجری داخلی را بسیار منحصر می کند.

برای یک بندکشی تمیز بهتر است از پودر بندکشی آجر استفاده کنید . ین پودر برای انواع آجر و آجر نما از جمله آجر نسوز، هلندی، سنتی و… در رنگ های متنوع کاربرد دارد. پودر بند کشی آجر نما در رنگ های متنوع و جذابی در آجر آنلاین تولید می شود در لینک زیر می توانید انواع رنگ های آنرا مشاهده کنید.

برای خرید و مشاهده رنگ های متنوع پودر بندکشی آجر، اینجا کلیک کنید.

۵- بندکشی v شکل

از این روش در نمای خارجی ساختمان ها بسیار استفاده می شود که طرح V شکل دارد. این نوع بندکشی آجر توسط ابزارهای بندکشی جنس فلزی ایجاد شده است.

۶- بندکشی شیب دار

در میان انواع بندکشی آجر نما، این روش برای بندهای افقی اجرا می شود. به این صورت که پس از پر کردن درزهای آجر با ملات یا پودر بندکشی در حالی که ملات هنوز خیس است با قلم بندهای افقی فوقانی در حد ۳ الی ۶ میلی متر به داخل فشرده می شوند.

بندکشی شیب دار
بندکشی شیب دار از انواع بندکشی آجر نما

۷- بندکشی شیب داخلی

این روش بند کشی ساختمان برای دیوارهای معمولی بسیار استفاده می شود و برای راحت تر بودن اجرای آن فرد باید در طرف داخلی دیوار قرار داشته باشد. این نوع بندکشی به این صورت است که لبه پایینی بند عقب تر از آجرها قرار دارد.

انواع ابزار بند کشی آجر نما 

بعضی وقت ها تفاوت میان یک بنای آجری خوب و یک بنای آجری معمولی در نوع قلم بندکشی آجر است. در ادامه انواع ابزار بندکشی آجر با اشکال مختلف را برای شما لیست کرده ایم:

  1. قلم بندکشی آجر محدبی (این ابزار به شکل بر آمده درست شده است)
  2. ابزار بند کشی آجر از نوع مسطح (این قلم شکل مسطحی دارد و کار را بسیار ظریف و دقیق انجام میدهد)
  3. قلم بندکشی دم موشی (زمانی که عرض های مختلفی از بناهای آجری مدنظر ما است، کمک می کند)
  4. قلم بندکشی مقعر (این ابزار به شکل فرو رفته درست شده است)

نکات مهم در اجرای انواع بند کشی آجر نما

برای اجرای انواع بندکشی آجر باید نکات مهمی را رعایت کنید تا عمر بیشتری داشته باشند. به طور مثال بند کشی در یک دمای مناسب تاثیر بسیار مهمی در عمر آن دارد. در لیست زیر این نکات و میزان درجه دمای مناسب ذکر شده است:

  • چنانچه می خواهید نمای قدیمی خود را بندکشی کنید، حتما قبل از بندکشی درزهای بین دیوار را با آب مرطوب کنید تا انواع ملات بند کشی آجر بهتر به سطح بچسبد.
  • بهترین دما برای بندکشی آجر بین ۵ تا ۳۵ درجه است. اصلا در هوای بسیار سرد نباید بندکشی را اجرا کنید؛ زیرا ممکن است ملات از هم بپاشد.
  • از آنجایی که ملات بندکشی آجر انواع مختلفی دارد، با توجه به نوع کار در انتخاب بهترین آن باید دقت داشت.

شیوه بندکشی آجر

انواع بندکشی آجر نما

جمع بندی

همانطور که از انواع رنگ های پودر بندکشی برای زیبا سازی بیشتر نمای آجری و استحکام آن استفاده می شود، با انواع بندکشی آجر نما می توان به این نما جلوه بیشتری داد. با توجه به اینکه مراقبت از نمای آجری بسیار با اهمیت است، انجام بندکشی باید توسط متخصص این کار یا به عبارتی آجرچین حرفه ای انجام شده تا نتیجه بهتری نیز گرفته شود.

سوالات متداول درباره انواع بندکشی آجر

انواع ملات بند کشی آجر چیست؟

✅ ملات های بندکشی آجرنما انواع مختلفی دارد، که معمولا رایج ترین آن استفاده از ملات ماسه و سیمان (دوغاب) و انواع پودرهای بندکشی می باشد.

برای مناطق بارانی بهتر است از چه روش بند کشی آجر استفاده کنیم؟

✅ این نوع بندکشی آجر برای نماهای داخلی و مناطق بارانی بسیار مناسب می باشد؛ زیرا به صورت عمیق و فشرده بندکشی شده و از ورود رطوبت و آب به داخل بندها جلوگیری می کند.

کدام نوع بندکشی آجر برای نما قابل استفاده نیست؟

✅ بند کشی توپر یا صاف یکی از ساده ترین انواع بندکشی آجر است که صرفا برای پر کردن درزهای دیوار و استحکام سازی آن استفاده می شود و هیچ کاربردی برای نما ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!