جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت-اجر-نسوز-با-قزاقی

۶ تفاوت آجر قزاقی و آجر نسوز

آنچه در این مقاله می خوانید

علاقه مندان به طراحی نما و سبک های دکوراسیون داخلی از نوع آجری باید در هنگام خرید به تفاوت آجر قزاقی و نسوز بسیار توجه کرده و با توجه به نیاز و سلیقه خود آن را خریداری نمایند.

شناخت تفاوت آجر نسوز و قزاقی کمک شایانی به علاقه مندان نمای آجری کرده و باعث می شود بتوانند نمای مناسب تر و دلنشین تری طراحی کنند. از این رو در ادامه سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگ ترین مرجع اینترنتی فروش آجر در سراسر ایران به شما کمک می کند تا پاسخ مناسب در خصوص “آجر قزاقی یا آجر نسوز کدام مناسب تر است؟” را به راحتی پیدا کنید.

 

تفاوت آجر نسوز و سنتی چیست؟
آجر نسوز یا آجر قزاقی کدام برای نما مناسب تر است؟

در ادامه به صورت کامل و با جزئیبات به تفاوت آجر قزاقی و نسوز پرداخته ایم. با مطالعه این بخش از محتوا می توانید خرید آجر برای نما و دکوراسیون منزل خود را با شناخت بیشتری انجام داده و طرح دلچسب تری خلق کنید.

۱- تفاوت آجر قزاقی و نسوز در ساختار 

ماده اولیه آجر نسوز خاک نسوز و ماده اولیه آجر قزاقی خاک رس می باشد؛ از این رو تفاوت اصلی این دو آجر و سایر تفاوت های آنها از همین ماده اولیه شان نشات می گیرد.

آستانه تحمل خاک رس ۵۰۰ درجه سانتی گراد و آستانه تحمل خاک نسوز ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد است؛ به همین دلیل با توجه به مقاومت بالای آجر نسوز از آن بیشتر در ساخت شومینه و باربیکیو استفاده می کنند؛ اما آجر قزاقی کاربرد بسیار کمتری جهت ساخت شومینه، باربیکیو و تنور دارد.

نمای آجر نسوز اصفهان در ساختمانی مدرن
نمای ساختمان با آجر نسوز قهوه ای رنگ

۲- مقایسه آجر نسوز و قزاقی در زودتر لب پَر شدن

با توجه به اینکه آجر نسوز به وسیله دستگاه پرس می شود، مقاومت و استحکام بسیار زیادی داشته و در مقایسه با آجر قزاقی بسیار کمتر لب پر و خراب می شود. از این رو تفاوت آجر نسوز و قزاقی در خصوص میزان استحکام و مقاومت بسیار مشهود است اما این بدین معنا نیست که آجر قزاقی زود خراب شده و استحکام پایینی دارد بلکه این موضوع کاملا نسبی می باشد.


روی دکمه زیر کلیک کرده و با قیمت آجر سنتی، انواع و رنگ های آن آشنا شوید


۳- تفاوت آجر قزاقی و نسوز در جذب آب

تفاوت آجر نسوز و قزاقی در خصوص جذب آب بسیار مهم و حائز اهمیت است. این تفاوت نیز بیشتر به نوع خاک و مواد اولیه آنها بر می گردد؛ یعنی خاک رس به نسبت خاک نسوز جذب آب بیشتری دارد. چنانچه در محیط سرد، مرطوب و بارانی زندگی می کنید بهتر است از آجر نسوز برای نمای بیرونی خانه خود استفاده کنید.

 

تفاوت جذب آب آجر نسوز و سنتی
آجر قزاقی از آجر نسوز جذب آب بیشتری دارد

۴- مقایسه آجر قزاقی و آجر نسوز در شوره زدن

درباره تفاوت آجر قزاقی و نسوز در خصوص میزان شوره زدن می توان اظهار داشت که میزان شوره آنها تقریبا هیچ است و شوره زدن آجر به کیفیت تولید آن در کارخانه باز می گردد. در واقع هر چه در ساختار یک آجر میزان آهک کمتری به کار برده شود کیفیت آن افزایش می یابد.

با خرید اینترنتی انواع آجر نما از سایت آجر آنلاین می توانید محصولاتی با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید؛ در ادامه چنانچه نگران شوره زدن نمای آجری خود بودید حتما به صفحه محلول ضد شوره آجر در سایت ما سر بزنید و با خرید این محصول مشکل شوره زدن آجر نما ساختمان خود را برطرف نمایید.

 

تفاوت آجر نسوز و سنتی در میزان شوره زدن
آجر قزاقی یا آجر نسوز در میزان شوره زدن باهم تفاوتی ندارند

۵- تفاوت آجر قزاقی و نسوز در شیوه نصب 

درباره تفاوت آجر قزاقی و نسوز در خصوص نحوه نصب می توان گفت که نصب هر دو این آجرها به شیوه یکسان و بدون تفاوت قیمت انجام می شود. علاوه بر شیوه نصب، نحوه بندکشی آنها نیز مشابه هم بوده و تفاوتی در این زمینه ندارند.

در خصوص نصب هر دو این آجرها می توان از ملات ماسه سیمان، چسب آجر، نصب آجر به روش خشک و… استفاده کرد.

۶- تفاوت آجر قزاقی و نسوز در تنوع رنگی

شاید بتوان گفت بارز ترین تفاوت آجر قزاقی و نسوز در میزان تنوع رنگ آنها است. طیف رنگی آجر نسوز بسیار گسترده تر از آجر قزاقی می باشد، از این رو دست شما کاربران عزیز در انتخاب رنگ و ایجاد طرح مورد علاقه تان بسیار باز است.

آجر نسوز شامل رنگ های زیر است:

  • قرمز
  • سفید و طوسی
  • مشکی و قهوه ای
  • پرتغالی و خردلی
  • طلایی

تنوع رنگی، تصاویر پروژه های اجرایی و به روز ترین لیست قیمت آجر نسوز را با کلیک روی دکمه زیر ببینید


از اینکه تا انتهای این مقاله از تفاوت آجر قزاقی و آجر نسوز با ما همراه بودید از شما سپاس گزاریم، به صورت کلی تفاوتی از نظر کیفیت بین آجر نسوز و آجر قزاقی وجود ندارد بلکه با توجه به سلیقه شما و کاربرد و ویژگی هایی که این آجرها دارند می توان گفت “آجر قزاقی یا آجر نسوز کدام مناسب تر است؟”

چنانچه تمایل به خرید انواع آجر قزاقی و آجر نسوز به صورت اینترنتی در سراسر ایران را داشتید حتما به سایت آجر آنلاین مراجعه کرده و اقدام به انتخاب و خرید محصول مدنظر خود نمایید.

نمای ساختمان با آجر نسوز یا قزاقی؟ کدام یک بهتر است؟

از آنجایی که امروزه استفاده از آجر نما برای نمای ساختمان بسیار محبوب شده است و تنوع بالایی در انواع آجر نیز وجود دارد، انتخاب بهترین آن باعث سردرگمی شده است. یکی دیگر از تفاوت آجر نسوز و قزاقی را می توان در کاربرد آنها در نمای ساختمان دانست.

برای داشتن یک نمای مدرن، بهترین آجر استفاده از آجر نسوز است. آجر نسوز به دلیل مدل و تنوع رنگ هایی که دارد برای نمای مدرن بسیار مناسب است و استفاده از آن برای نمای قزاقی جالب نیست. اما برای داشتن یک نمای قزاقی اصیل، آجر قزاقی نما بهترین انتخاب برای این امر است.

آجر قزاقی به دلیل بافت و تنوع رنگی که دارد در نمای قزاقی بسیار چشم گیر است و یک نمای کاملا اصیل و قزاقی تحویل می دهد. هرچند که از این آجر می توان برای نمای مدرن نیز استفاده کرد، اما در نمای قزاقی قابلیت بیشتری برای آن وجود دارد.

بیشتر بدانید :  تفاوت آجر دکوراتیو و آجر سنتی

جمع بندی

انتخاب بین این دو نوع آجر به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آجری با مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی هستید، آجر نسوز انتخاب مناسب‌تری است. اما اگر به دنبال آجری با زیبایی و بافت خاص و قیمت مناسب هستید، آجر قزاقی انتخاب بهتری است.

آجر نما قزاقی و آجر نسوز از محبوب ترین مدل های آجر نما هستند که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای خاص خود را دارد. در این مقاله به طور کامل به تفاوت میان این دو آجر پرداختیم تا هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب خود را داشته باشید. در صورتی که در مورد هریک از این آجرها سوال یا پیشنهاداتی دارید، حتما آن را در برای ما در کامنت ثبت کنید.

 

سوالات متداول

تفاوت آجر قزاقی و نسوز در زمینه رنگ به چه صورت است؟

✅ طیف رنگی آجر نسوز بسیار گسترده تر از آجر قزاقی می باشد، از این رو دست شما کاربران عزیز در انتخاب رنگ و ایجاد طرح مورد علاقه تان بسیار باز است.

شیوه نصب آجر قزاقی و مدرن چه تفاوتی باهم دارد؟

✅ درباره تفاوت آجر قزاقی و نسوز در خصوص نحوه نصب می توان گفت که نصب هر دو این آجرها به شیوه یکسان و بدون تفاوت قیمت انجام می شود.

ماده اولیه آجر قزاقی با آجر نسوز چه تفاوتی دارد؟

✅ ماده اولیه آجر نسوز خاک نسوز و ماده اولیه آجر قزاقی خاک رس می باشد؛ از این رو تفاوت اصلی این دو آجر و سایر تفاوت های آنها از همین ماده اولیه شان نشات می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!