جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آجر قزاقی یا آجر سنتی چیست؟

آجر سنتی( اجر قزاقی) چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید

آجر قزاقی چیست

آجر سنتی( اجر قزاقی) به آجری می‌گویند که خشتش به صورت سنتی تهیه شده است و در کوره پخته میشود. از اجرهای سنتی برای بازسازی بناهای قدیمی و نماهایی که دارای طرح سنتی هستند استفاده میشود. 

 

انواع آجر سنتی

آجر به عنوان مصالح ساختمانی بادوام از زمان رومیان مورد استفاده قرار گرفته است. در مناطقی که سنگ ساختمانی محلی مناسبی ندارند، از آجر برای ساخت و ساز استفاده می‌شود. استفاده درست از آجر می‌تواند به نما و زیبایی ساختمان کمک کند و آن را مدرن و به روز نشان دهد.

آجر‌های سنتی به ابعاد و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند و معمولاً توسط انسان ساخته شده و در کوره‌های آجرپزی پخته و سپس خشک خواهند شد. آجرهای سنتی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند از جمله آجر قزاقی  کامل، آجر قزاقی ال، آجر کف‌فرش، قزاقی طرح‌دار، آجر پلاک و آجر دور ستون.   

ناگفته نماند که اجرهای سنتی از نظر کیفی و کمی نیز به سه دسته آجر قزاقی درجه یک ، آجر سنتی درجه دو و آجر سنتی درجه سه و همچنین از نظر رنگ نیز به رنگ های قرمز، اخرایی، زدر و گلبهی دسته بندی میشوند. 

 

 

آجر سنتی (قزاقی) چیست؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد کاربردهای این آجر بر روی  کاربرد آجر قزاقی کلیک نمایید

 

آجرهای سنتی را کجا استفاده کنیم؟

آجرهای سنتی در نمای داخلی، نمای خارجی، کف و ساختمان سازی استفاده می‌شوند. 

در نمای داخلی، آجرهای سنتی را می‌توان در اتاق خواب‌ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، دیوار پشتی تلویزیون، دیوار تزئینی نشیمن، راهرو و ستون‌ها استفاده نمود.

در نمای خارجی، آجرهای سنتی، به ویژه در ساختمان‌های قدیمی، می‌تواند در نماها به طور گسترده‌ای استفاده شود. با چینش مناسب آجرها، نماهای خاص، شیک، مدرن و سنتی برای ساختمان ایجاد خواهد شد، در اینجا می‌توان از آجر دکوراتیو نیز استفاده کرد که نما را مدرن‌تر می‌کند.

در کف ساختمان، آجرهای سنتی با ابعاد متفاوتی استفاده می‌شوند. ابعاد معمولی آجرهای کف ۱۰ در ۱۰ و ۲۰ در ۲۰ است. همچنین می‌توان از آجر نسوز در کف ساختمان استفاده کرد.

در کل، آجرهای سنتی را می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرد و با توجه به نوع طراحی و محیط، از آجرهای مناسب انتخاب نمود.

 

 

 

 

کاربرد آجر سنتی (قزاقی) چیست؟

این روزها سنتی سراها بسیار محبوب شده و مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند. علت محبوبیت این مکان ها تنها به غذاهای لذیذشان اختصاص ندارد، بلکه طراحی و معماری مکان نیز بسیار اثرگذار است. در واقع مردم با حضور در مکان های سنتی انرژی مضاعفی دریافت کرده و با حس نوستالژیک و آرامشی که پیدا می کنند هوس گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن نیز در وجودشان بیشتر می شود.

شما می توانید دیوارهای رستوران را با طاق هایی از جنس نمای سنتی آجری طراحی کرده و در کنار آن تعدادی پله آجری سنتی به همراه جویبار آب به وجود آورید. این کار بسیار جذاب خواهد شد و باعث می شود مشتریان شما فضای رستوران را حتی از غذای آن بیشتر دوست داشته باشند.

در واقع اگر بخواهیم بگوییم مهمترین خاصیت آجر سنتی چیست؟ می توان گفت که تداعی کننده طرح های سنتی و به وجود آورنده حس گرم و آرامش بخش، مختص آجر نما سنتی می باشد.

 

 

 

رستوران با آجر سنتی

تلفیق نمای مدرن و سنتی، از جذاب ترین سبک های معماری محسوب می شود. در واقع ترکیب نمای آجر سنتی با سایر متریال ها دست دکوراتورها را در طراحی های خلاقانه و متنوع باز گذاشته و خروجی بسیار جذابی را به ارمغان می آورد.

از ترکیب نمای آجر سنتی و وسایل یا متریال های مدرن در خانه خود استفاده کنید تا فضایی خاص و منحصر به فرد به وجود آورید. اگر تمایل به طراحی نمای آجر قزاقی در منزل خود دارید پیشنهاد ما این است که تنها یک دیوار را با این متریال طراحی کرده و سایر بخش های خانه را آجری نکنید؛ زیرا این کار باعث می شود نمای آجری سنتی شما بیشتر به چشم بیاید.

 

 

 

آجر سنتی چیست و کاربرد آن در دکوراسیون

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!