جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی و بیرونی

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی و بیرونی

آنچه در این مقاله می خوانید

امروزه کاربرد آجر قزاقی فراتر از ساختمان سازی و دیوار چینی رفته است تا حدی که می توان آثار زیادی از آن را در نمای داخلی، رستوران ها، کافی شاپ، مسافر خانه و… مشاهده کرد. این امر نشان می دهد که آجر نمای قزاقی به مرور زمان جایگاه بالایی در صنعت ساختمان سازی و طراحی نما پیدا کرده است و توانسته در دل مردم جا پیدا کند.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر قزاقی، دکمه زیر را لمس کنید:

آجر قزاقی و کاربردهای آن یکی از موضوعات جذابی می باشد که افراد برای آشنایی بیشتر با این آجر همواره در جست و جو آن بوده اند. در این مقاله به طور کامل با کاربردهای آجر قزاقی آشنا خواهید شد.

 

کاربرد آجر قزاقی در نما
نمای ساختمان با آجر قزاقی

کاربرد آجر قزاقی در تلفیق نمای مدرن و سنتی

آجر قزاقی نمونه ای از آجرهای دستی سنتی می باشد که در نمای سنتی ساختمان ها بسیار کاربرد دارد. از آنجایی که نمای سنتی امروزه طرفداران فراوانی پیدا کرده است استفاده از آجر قزاقی در نما نیز رایج‌تر از گذشته شده است. امروزه آجر نمای قزاقی در طراحی نمای مدرن جایگاه ویژه ای پیدا کرده و به نوعی پیوند دهنده نمای مدرن و سنتی تبدیل شده است.


دسترسی به قیمت آجر قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


کاربرد آجر قزاقی نما بستگی به کاربرد ساختمان شما دارد و با توجه به آن می توان با ترکیب این آجر و سایر متریال‌های دیگر نمای فوق العاده ای را در ساختمان های تجاری، مسکونی و… فراهم کرد. به طور کلی می توان کاربردهای آجر قزاقی را با توجه به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • نمای داخلی
  • نمای خارجی
  • کف
  • ساختمان سازی

 

 

نمای سنتی و مدرنتیه با آجر قزاقی
کاربرد آجر قزاقی در نمای سنتی و مدرنتیه

چنانچه قصد خرید اجر نسوز را دارید مقاله کاربرد آجر نسوز را حتما مطالعه نمایید

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی

آجر نمای قزاقی هویتی اصیل و سنتی دارد که یاد آور خاک و طبیعت می باشد. شما می توانید از دل خاک و طبیعت در نمای داخلی منزلتان فضای چشم نوازی را ایجاد کنید.

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی متنوع می باشد که به تنهایی نمای اصیل و سنتی خاصی را در نمای داخل ایجاد می کند اما ترکیب آن با چوب، شیشه و… تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن را نیز فراهم می کند. کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا نمای بی نظیری را طراحی کنید.

 

پیشنهاد: “ طراحی دکوراسیون داخلی با آجر سنتی

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی با آجر قزاقی نما
استفاده از آجر قزاقی در نمای داخل
دیوار تزئینی داخل منزل نمونه ای کاربرد آجر نما قزاقی

بررسی کاربردهای انواع آجر در نمای ساختمان و آشنایی با نمونه های آن


کاربرد آجر نما قزاقی برای نمای داخلی می تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • اتاق خواب
  • آشپزخانه
  • سرویس بهداشتی
  • تی وی وال
  • دیوار تزئینی نشیمن
  • دکوراسیون اداری
  • راهرو
  • ستون

کاربرد آجر قزاقی در نمای ساختمان

آجر نما قزاقی قدیمی ترین نوع آجر است که از بناهای تاریخی به جا مانده می توان کاربرد آجر قزاقی را به خوبی درک کرد. طراحی نما با آجر قزاقی را می توان در نماهایی همچون خانه پروین اعتصامی و خانه سیمین و جلال آل احمد از هنرمندان محبوب ایران مشاهده کرد.

 

استفاده از آجر قزاقی در نمای خارجی
نمای ساختمان آجر قزاقی (کاربرد آجر قزاقی در نمای خارجی)
کاربرد آجر قزاقی در نمای خارجی
نمای ساختمان آجر قزاقی در محوطه باز

به طور کلی آجر کاربردهای متفاوتی دارد که این تفاوت را نوع آجر تعیین می کند. از آنجایی که امروزه آجر در تنوع بالایی تولید می شود در مقاله کاربرد آجر می توانید با انواع آجر و کاربردهایی که دارد آشنا شوید. این مقاله شما را در خرید بهتر نوع آجر برای مصرف موردنیازتان راهنمایی می کند؛ بنابراین فرصت مطالعه آن را از دست ندهید.

کاربرد آجر سنتی قزاقی در کف

آجر قزاقی نما به دلیل هویت سنتی که دارد به آن آجر سنتی قزاقی نیز می گویند. کاربرد آجر قزاقی در کف با توجه به ابعاد آن متفاوت می باشد. رایج ترین ابعادی که با آجر سنتی قزاقی برای کف تولید می شود ۱۰*۱۰ و ۲۰*۲۰ است. از آجر نمای قزاقی ۱۰*۱۰ برای نمای دیوار بیرونی و داخلی نیز استفاده می شود که به نوبه خود نمای جذابی را ایجاد می کند.

 

 
استفاده از آجر قزاقی در کف
کاربرد آجرقزاقی نما در کف ورودی
کاربرد آجر قزاقی در کف
نمای کف فرش حیاط با آجر قزاقی

اما از آجر سنتی ۲۰*۲۰ برای کف فرش حیاط، پیاده رو، باغ، رستوران های سنتی، پارکینگ و… استفاده می شود که بازی رنگ این آجر نمای کف چشم انداز متفاوتی را خلق می کند.

کاربرد نمای دیوار حیاط با آجر قزاقی

نمای دیوار حیاط با آجر قزاقی یکی دیگه از کاربردهای این آجر است که می توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است اگر نمای خارجی ساختمان خود را با آجر نما قزاقی کار کرده اید حتما نمای دیوار حیاط خود را نیز با آجر قزاقی نما با تکنیک آجر چینی های متفاوت اجرا کنید.

اگر نمای ساختمان شما سنتی است حتما در نمای دیوار حیاط خود نیز نمای سنتی به همراه کاشی ها یا آجرهای لعابدار آبی، سبز و… استفاده کنید.

ساختمان سازی با آجر قزاقی

از آنجایی که آجرقزاقی از قدیمی ترین انواع آجر است در آن زمان برای ساخت خانه های کاهگلی، پناهگاه و… از این نوع آجر استفاده می کردند که به آن آجر خشتی هم می گفتند.

کاربرد آجر قزاقی در ساختمان سازی
دیوار چینی از کاربرد آجرقزاقی در ساختمان سازی

به مرور زمان و با جدیدتر شدن تجهیزات و مصالح ساختمانی کمتر از آجر قزاقی نما برای ساختمان سازی استفاده می شود. اما با این حال استفاده از آجر نمای قزاقی همچنان در در روستاها و ده‌های مختلف رایج است و از این آجر برای ساختن خانه‌های خود و یا دیوار‌چینی حیاط، پارکینگ، باغ و… استفاده می کنند.

کاربرد آجر قزاقی در یک نگاه

آجر نمای قزاقی در مدل های پلاک، نیمه، کامل و ال تولید می شود که در رنگ های زرد، پوست پیازی، گلبهی، ابلق و قرمز موجود می باشد. کاربرد آجر قزاقی در مدل های مختلفی که دارد را می توان به این صورت تعریف کرد:

  • آجر قزاقی پلاک کامل: اصلی ترین کاربرد آجر قزاقی پلاک کامل در ساختمان سازی می باشد، اما به دلیل تنوع رنگی جذابی که دارد در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آجز قزاقی پلاک ساده و نیمه: این نوع آجرها به دلیل ضخامت کمی که دارند معمولا در نمای داخلی و خارجی کاربرد پیدا می کنند.
  • آجر قزاقی ال: کاربرد آجر ال قزاقی در نمای گوشه های ساختمان ها می باشد.

سوالات متداول از نمای ساختمان آجر قزاقی

از آجر قزاقی در چه جاهایی می شود استفاده کرد؟

✅ کاربرد آجر قزاقی نما بسیار متنوع و گسترده است که سلیقه های مختلف افراد را می طلبد. اما به طور کلی از آن می توانید در نمای خارجی، داخلی، کف فرش و دیوار چینی استفاده کنید.

کاربرد آجر نما قزاقی در نمای داخلی برای چه قسمت هایی از منزل است؟

✅ می توان از آجر نمای قزاقی در نمای اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، تی وی وال، دیوار تزئینی نشیمن، دکوراسیون اداری، راهرو و ستون استفاده کرد.

آجر قزاقی ال در چه قسمت هایی از ساختمان کاربرد دارد؟

✅ کاربرد آجر ال قزاقی در نمای گوشه های ساختمان ها می باشد.

 

2 Comments

  1. سلام خیلی ممنون از مطلب بسیار جامعتون من تعداد ۱۰۰۰۰ عدد اجر قزاقی میخام اگر ممکنه لطفا راهنمایی بفرمایید چجوری میتونم ثبت سفارش کنم

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین با ما تماس بگیرید تا اطلاع کامل را دریافت و بار را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!