جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اجرای آجرهای نما با چسب

آموزش قدم به قدم نصب آجر با چسب + نکات مهم!

آنچه در این مقاله می خوانید

چسباندن آجر روش های مختلفی دارد که یکی از این روش ها نصب آجر با چسب است. از این روش برای چسباندن آجرهای نما استفاده می کنند. چسباندن آجر با چسب چندان سخت نیست و مهارت خاصی را نمی طلبد. چنانچه تمایل دارید اجرای آجر با چسب را خودتان انجام دهید، حتما تا انتهای مطلب با آجر آنلاین همراه باشید تا مراحل انجام این کار را با جزئیات کار به درستی یاد بگیرید.

نصب آجر با چسب چه مراحلی دارد؟

نصب آجر با چسب بیشتر برای طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. اجرای آجر با چسب با دقت بالا بر ظرافت و زیبایی دکوراسیون و نمای شما بسیار تاثیر گذار است. بنابراین هنگام انجام این کار به تمام جزئیات توجه کنید و با دقتی بالا آن را انجام دهید.

اجرای آجر نما با چسب
اجرای آجر با چسب

اگر نمی دانید چسب آجر چیست و چه مدل هایی دارد برای مطالعه بیشتر روی دکمه کلیک کنید:


مراحل نصب آجر با چسب به شرح زیر است:

مرحله اول:

در ابتدا لازم است تا سطح یا دیواری که می خواهید روی آن آجر بچسبانید به طور کامل تمیز شود. هیچ گونه گرد و خاک و کثیفی نباید روی دیوار وجود داشته باشد. توجه کنید که این مرحله از نصب آجر با چسب بسیار مهم است؛ چون در صورت تمیز نبودن سطح، آجر به خوبی نمی چسبد و بعد از مدت کوتاهی کنده می شود.

مرحله دوم:

در این مرحله باید ظرف چسب را باز کرده و یا پلاستیک آن را برش دهید. در ادامه با تفنگ درزگیر و یا فشار دادن ملایم بطری، میزان چسب مدنظر را روی تمام سطح آجر به شکل یکنواخت بمالید.

مرحله سوم:

سطوح را بهم فشار دهید و در ادامه صبر کنید تا خشک شوند.

اگر تمام مراحل بالا را به درستی طی کرده و چسبی با کیفیت نیز انتخاب نمایید، کار نصب آجر با چسب به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.

چسباندن آجر نما با چسب
مراحل اجرای آجر نما با چسب (آجر چسبی)

چسباندن آجر با چسب چه مزایایی دارد؟

نصب آجر با چسب از سایر روش ها مانند چسباندن آجر با ملات سیمان و یا دوغاب جدید تر است. این روش مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم:

  • مقاومت بالای چسب آجر در برابر حرارت، یخبندان و نفوذ آب؛
  • مقاومت در برابر نشت های خانه و ساختمان؛
  • قدرت چسبندگی بسیار زیاد چسب آجر؛
  • چسب آجر به نسبت سایر مواد مانند ملات سیمان و دوغاب آماده سازی راحت تری دارد؛
  • طرز استفاده از چسب آجر بسیار آسان است؛
  • قیمت چسب آجر بسیار مقرون به صرفه و مناسب است؛
  • سرعت بالاتری در چسباندن آجر دارد.

دسترسی به لیست قیمت چسب آجر در تاریخ روز تنها با کلیک روی دکمه


چسباندن آجر نما با چسب
چسباندن آجر نما با چسب چه مزایایی دارد؟

۲ نکته مهم در نصب آجر با چسب

  1. عملیات بندکشی در نصب آجر نما با چسب به صورت صحیح اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا در صورتی که عملیات بندکشی به درستی انجام نشود ممکن است آب باران درون درزها نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلات متعدد از جمله ترک خوردن آجر شود.
  2. در روش نصب آجر با چسب ضخامت چسب باید بین ۳ تا ۷ میلی متر باشد.

شاید برای شما این سوال نیز به وجود آمده باشد که از چه زمانی نصب آجر با چسب متداول شد؟ آیا از ابتدای ساخت این متریال، اجرای آجر نما با چسب نیز صورت می گرفته است یا سال ها بعد این امر متداول شد. با کلیک روی لینک تاریخچه آجر می توانید پاسخ به سوالات خود در این خصوص را دریافت نمایید.

نصب انواع آجر نما با چسب آجر

از چسب آجر می توان برای نصب و اجرای انواع آجر نما از جمله آجر هلندی و نسوز استفاده کرد. معمولا برای اجرای آجر نما با چسب در دکوراسیون داخلی خیلی استفاده می شود؛ زیرا چسباندن آجر با چسب نمایی تمیز و مرتب را به شما تحویل می دهد.

چسب های آجر در دو مدل پودری و خمیری می باشد که مدل خمیری آن مناسب ترین مدل برای چسباندن آجر هلندی در نمای داخلی نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و… می باشد. اگر قصد استفاده از آجر آنتیک را در دکوراسیون داخلی خود دارید می توانید در کنار خرید چسب این آجر را در رنگ های متنوع به قیمت درب کارخانه خریداری کنید.


مشاهده قیمت آجر هلندی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:


برای مشاهده قیمت آجر نما هلندی در تاریخ روز کافیه روی دکمه بالا کلیک کنید تا مستقیما بتوانید لیست قیمت آجر هلندی در رنگ های سفید، مشکی، آبی، سبز و… را ببینید.

جمع بندی اجرای آجر نما با چسب:

نکته حائز اهمیت دیگر این است که نحوه نصب آجر دکوراتیو، نسوز و… به یک شکل است و نحوه نصب آجر نما با چسب به نوع آجر بستگی ندارد. در انتها امیدواریم توانسته باشیم مراحل و مزایای نصب آجر با چسب را به طور کامل برای شما توضیح داده باشیم.

چنانچه تمایل به تغییر دکوراسیون خود با آجر را دارید، بهتر است حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. اگر خواستید خودتان این کار را به سرانجام رسانید حتما نکات گفته شده در این مقاله را با دقت اجرا نمایید.

سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگترین مرجع اینترنتی فروش انواع آجر و آجر نما در سراسر ایران، تمام انواع آجر نما را با رنگ ها و ابعاد مختلف به قیمت درب کارخانه به فروش می رساند. از این رو اگر تا به حال آجر مدنظر خود را تهیه نکرده اید حتما روی لینک مربوطه کلیک کرده و علاوه بر خرید چسب آجر، آجر مدنظرتان را نیز اینترنتی تهیه کنید.

سوالات متداول از آموزش نصب آجر نما با چسب

آیا چسب آجر در برابر حرارت، یخبندان و نفوذ آب مقاوم است؟

✅ بله؛ چسب آجر که از جدیدترین روش های اجرای آجر نما است به خوبی در برابر عواملی همچون حرارت، یخبندان و نفوذ آب مقاوم است.

برای نصب آجر نما با چسب، چه مدل آجرهایی را می توان با چسب نصب کرد؟

✅ آجرهای نسوز و هلندی را می توان به خوبی با چسب آجر نصب کرد.

برای اجرای آجر نما با چسب در چه سطوحی قابل استفاده است؟

✅ برای اجرای آجر نما با چسب می توان در همه سطوح به جز آهن و شیشه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!