جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی + جدید ترین متریال ها ۲۰۲۴

آنچه در این مقاله می خوانید

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و… از جمله موضوعاتی است که همواره اهمیت بسیار زیادی برای افراد به خصوص خانم ها داشته است. توجه به زیبایی، به روز بودن و همچنین دریافت حس آرامش از محیط باید در دستور کار هر معماری قرار گیرد.

همان طور که گفته شد، با توجه به اهمیت فراوان دیزاین خانه، سبک های متعددی در طراحی داخلی به وجود آمده است و هر کدام از آنها، طرفداران خاص خود را دارد. سایت آجر آنلاین در این مقاله به معرفی سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته و جدید ترین و ناب ترین ایده ها و تصاویر در این زمینه را به شما معرفی کرده است.

دیزاین و طراحی داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و دیزاین خانه این روزها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است

معرفی انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی + کاربرد آنها!

در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی به طور کلی ۴۰ نوع سبک وجود دارد؛ هر کدام از این سبک ها باید مناسب با فرهنگ، ساختار خانه، متراژ منزل و… تعیین شوند و تمامی این موارد برای ما کاربردی نیستند. با توجه به این موضوع در لیست زیر پر طرفدار ترین انواع دکوراسیون داخلی را نوشته و در ادامه به توضیح برخی از آنها پرداخته ایم:

  • مدرن
  • کلاسیک
  • نئو کلاسیک
  • مینیمال
  • سنتی
  • صنعتی
  • سلطنتی
  • مدیترانه ای
  • ساحلی
  • روستیک
  • تلفیقی
  • آرت دکو
  • شابی شیک
  • التقاطی
  • دکوراسیون شرقی
  • ایرانی
  • هندی
  • ژاپنی
  • فرانسوی
  • و…

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، تلفیق آرامش و زیبایی!

در این سبک از طراحی تاکید بر استفاده از وسایل مدرن و ساده است که علاوه بر زیبایی، سادگی بسیاری دارند. در این سبک از طراحی شلوغی و استفاده از وسایل زیاد مدنظر نیست. بلکه از همه چیز مهمتر به وجود آوردن حس آرامش و راحتی در محیط است.

یکی از متریال هایی که سادگی بسیاری به همراه دارد و در سبک های ساده و مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آجر دکوراتیو می باشد. آجر نما دکوراتیو رنگ های متعددی دارد و با دیگر متریال های ساده و وسایل ساده و مدرن به راحتی همراه می شود.

طراحی داخلی مدرن
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

ایجاد حس آرامش و راحتی به استفاده از متریال های مختلف بسیار بستگی دارد. شما می توانید با رعایت شلوغ نکردن فضا از آجر رنگ طوسی نیز استفاده کنید. رنگ طوسی در طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ های مدرن و مینیمال میباشد که می توانید با مبل های رنگ زرد، نارنجی، سفید، مشکی، قرمز و… ست کنید.

برای خرید آجر طوسی به قیمت درب کارخانه که مقرون به صرفه باشد می توانید به فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین مراجعه کنید.


دسترسی به قیمت آجر خاکستری در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


دکوراسیون کلاسیک، رسمی، گران و پر جلوه

پر طرفدار ترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی در کشور ما سبک کلاسیک است. در این سبک تمام وسایل از جمله میز، مبل، دکوریجات، گلدان ها و… ظاهری رسمی داشته و اغلب قیمت بالایی هم دارند.

سبک طراحی داخلی ایرانی نیز نزدیکی فراوانی با این الگو دارد. با این تفاوت که در طراحی داخلی ایرانی علاوه بر موارد ذکر شده، وجود فرش های قرمز و لاکی، گلدان های سفالی و صندلی های چوبی جدایی ناپذیر هستند.

طراحی داخلی کلاسیک
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

شعار “زیبایی در سادگی” را با سبک مینیمال تجربه کنید

طراحی دکوراسیون داخلی با حداقل وسایل، عدم وجود نقطه کانونی، شیک بودن در عین خلوتی و سادگی، همه و همه تعریف سبک مینیمال است. این سبک از طراحی دکوراسیون طرفداران بسیاری در نسل جوان پیدا کرده است.

طراحی داخلی به سبک مینیمال
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

حفظ اصالت ایرانی با طراحی داخلی سنتی

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سنتی، اصالت وسایل و متریال ها حرف اول را می زند. در این سبک از طراحی استفاده از صنایع دستی، گلیم و متریال هایی همچون آجر و چوب بسیار زیاد است؛ شما همچنین می توانید از آجر رستیک نیز در سبک طراحی سنتی استفاده کرده و حس نوستالژیک زیبایی را به ارمغان آورید.

لازم به ذکر است که در استفاده از آجر نما رستیک و ترکیب آن با سایر وسایل منزل باید مراقب باشید که زیادی شلوغ کاری نکنید تا زیبایی وسایل و متریال های شما واقعا دیده شوند.

طراحی داخلی به سبک سنتی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سنتی

در طراحی داخلی صنعتی، همه چیز شکل واقعی دارد

در این سبک از طراحی، تمام وسایل و متریال ها شکل واقعی و ساده خود را دارند و تغییرات و جلوه خاصی به آنها اضافه نمی شود. در واقع این نوع طراحی با الهام از بازسازی و تبدیل انبارها و کارخانه های قدیمی به منازل مسکونی ایجاد شده است.

در این نوع دکوراسیون داخلی اهمیتی به دیده شدن لوله ها و سیم ها نمی دهند و استفاده از تزئینات اهمیتی ندارد. در طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی فضا با دیوارها تقسیم بندی نشده و بسیار باز و گسترده است. دیوارها در طراحی داخلی صنعتی بیشتر با متریال آجر دیده می شوند.

طراحی داخلی به سبک صنعتی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

دیزاین خانه به شکل سلطنتی، قدیمی اما پا بر جا!

در بین انواع دکوراسیون داخلی، دیزاین خانه به شکل سلطنتی همچنان طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از رنگ طلایی و قهوه ای در این دکوراسیون از پایه ثابت های دکوراسیون سلطنتی است.

در این سبک طراحی مبلمان سلطنتی با طلاکوبی، فرش های دست باف، تابلوهای گران و صنایع دستی بزرگ و پر زرق و برق بسیار به چشم می خورد. طراحی داخلی سلطنتی برای خانه های بزرگ مناسب بوده و بیشتر در شهرهایی با فرهنگ سنتی مورد استقبال قرار می گیرد.

طراحی داخلی به سبک سلطنتی
طراحی دکوراسیون داخلی به سبک سلطنتی

لیستی از جدیدترین متریال دکوراسیون داخلی

امروزه با توجه به اهمیت فراوان و جایگاه بالایی که طراحی دکوراسیون داخلی در جامعه پیدا کرده است، طبیعتا تنوع استفاده از متریال های مختلف نیز بیشتر شده و ترکیب آنها باهم شکل اصولی تری به خود گرفته است.

لیست زیر مجموعه ای از متریال های پر طرفدار در دیزاین خانه است:

  • آجر نما
  • کناف
  • آینه کاری
  • چوب
  • سنگ
  • گرانیت
  • کاغذ دیواری

در ادامه محتوا توضیحات بیشتری در خصوص برخی از این متریال ها داده و جدید ترین تصاویر پروژه های اجرایی با آنها را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

با کناف سقفی، اوج زیبایی را به دکوراسیون داخلی خود هدیه کنید!

کناف، نسل جدید متریال گچ محسوب می شود که زیبایی بسیار داشته و نقش بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. قابلیت نصب سریع و تنوع بالای این متریال روز به روز به محبوبیت آن اضافه کرده تا جایی که امروزه استفاده از آن در طراحی سقف مکان های مختلف بسیار گسترده شده است.

طراحی داخلی با کناف
طراحی دکوراسیون داخلی با کناف

با آینه کاری در پذیرایی، نور خانه خود را چندین برابر کنید!

آینه کاری نوعی تزئین داخلی در منزل محسوب می شود که از قدیم تا به الان مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما امروزه شکل و شمایل کار بسیار عوض شده و طرح مدرن تری به خود گرفته است. در لیست زیر انواع مدل های آینه کاری مدرن را برای شما ذکر کرده ایم:

  • آینه کاری طرح الماس
  • آینه کاری طرح سیزل
  • آینه کاری طرح نیزه ای
  • آینه کاری طرح خشتی
  • آینه کاری طرح شش ضلعی
  • آینه کاری طرح اریب
  • آینه کاری طرح نامنظم
  • آینه کاری طرح آجری
  • و…
طراحی داخلی با آینه کاری
دکوراسیون داخلی با آینه کاری طرح لوزی

ایجاد نقطه کانونی در منزل با طراحی دیوار برجسته آجری

استفاده از آجر نما در طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند جلوه بسیار زیادی داشته و توجه همه را به خود جلب نماید، به شرط آنکه به صورت برجسته به کار برده شود.

توصیه ما به مشتریان این است که تنها یکی از دیوارهای اتاق خواب، پذیرایی، حمام، راهرو و… را با آجر نمای داخلی طراحی کنند و سایر دیوارهای اتاق و یا پذیرایی به شکل ساده باشد تا نمای آجری بیشتر جلب توجه کند.

از جمله اصلی ترین کاربردهای نمای آجری در دیزاین خانه، طراحی دیوار پشت تلویزیون (تی وی وال) و دیوار پشت تخت خواب در اتاق است. شما همچنین می توانید از نمای آجری برای دیوار پشت کتابخانه، قفسه و همچنین دیوار راهرو و آشپزخانه نیز استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی با نمای آجری پشت تلویزیون
طراحی داخلی خانه با تی وی وال آجری
دکوراسیون داخلی با تی وی وال آجری
دیزاین خانه با تی وی وال آجری

از بین تمام رنگ های آجر، آجر نما سفید برای دیوار پشت تلویزیون یا TV Wall بیشتر از سایر مدل ها مورد استقبال قرار گرفته است. رنگ سفید، خانه را دلباز تر و بزرگ تر نشان داده و ترکیب آن با تلویزیون مشکی بسیار چشم نواز است.


جهت استعلام قیمت آجر نما سفید و مشاهده نمونه تصاویر از پروژه های اجرایی بیشتر کلیک کنید.


آجر سفید نما دارای انواع مختلفی از آجرها مانند نسوز و دکوراتیو می باشد. با کلیک روی لینک می توانید نمونه پروژه های بیشتری از این دو آجر در رنگ سفید مشاهده کنید و خرید خود را به قیمت درب کارخانه انجام دهید.

طراحی اتاق خواب با آجر
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با آجر

به روز ترین و الهام بخش ترین ایده های طراحی داخلی در سال ۲۰۲۴!

در نمونه تصاویر زیر تنها بخشی از پروژه های اجرایی جدید را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

ترکیب آجر و گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی
طراحی داخلی با آجر و گیاهان آپارتمانی
طراحی نما داخلی با آجر
طراحی نمای داخلی با آجر
طراحی داخلی حمام با آجر
طراحی دکوراسیون داخلی حمام با دیوار آجری

با توجه به تنوع رنگی آجر، قابلیت بالای ترکیب آن با دیگر مصالح و همچنین قیمت مناسبش، این متریال ساختمانی روز به روز جای پای خود را در طراحی دکوراسیون داخلی محکم تر و پا بر جا تر می کند؛ از این رو نیاز به الگو گرفتن جهت طراحی نمای آجری در منزل نیز بیشتر می شود.


جهت مشاهده نمونه تصاویر بیشتر از نمای داخلی با آجر روی دکمه زیر کلیک کنید:


با مشاهده به روز ترین و جدید ترین تصاویر طراحی دکوراسیون داخلی در امسال می توان اظهار داشت که متریال آجر و همچنین ترکیب متریال های مختلف باهم مانند ترکیب سنگ و آجر، چوب و آجر، سرامیک و سنگ و… بیشتر از سال های دیگر مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. همچنین استفاده از گیاهان آپارتمانی روز به روز بیشتر در دیزاین خانه ها مشاهده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

با توجه به اینکه اتاق خواب محل آرامش ما محسوب می شود، طراحی و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب توجه به سن و سال از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال دیزاین اتاق خواب دخترانه با پسرانه و بزرگسال با بچگانه بسیار متفاوت است.

اما اگر صرفا اتاق خواب مهمان می باشد، جدیدترین متریال دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب می تواند آجر نما یا آجر آنتیک باشد. آجر نما صرف نظر از سن و کاربرد اتاق با هر نوع سبک از طراحی ست می شود و دست شما در طراحی داخلی اتاق خواب بسیار باز است.

طراحی دکوراسیون داخلی اداری

از آنجایی که در طراحی دکوراسیون اداری از متریال های کمتری استفاده می شود باعث می شود فضا کمی خشک و خسته کننده به نظر برسد. برای اینکه این اتفاق نیوفتد استفاده از گل و گیاه و اکسسوری های مناسب فضا را به شدت تغییر می دهد و نشاط را در آن ایجاد میکند.

شما می توانید برای مطالعه بیشتر در خصوص طراحی دکوراسیون اداری روی لینک کلیک کنید و کلی ایده برای فضای شرکت یا اداره خود بگیرید.

جمع بندی

با توجه به اینکه اهمیت دیزاین خانه روز به روز بیشتر افزایش می یابد، تمایل افراد در خصوص تغییر دکوراسیون منزل با مناسب ترین قیمت بسیار زیاد شده است؛ از این رو افراد به دنبال الگوهای مناسب و کم هزینه جهت بازسازی منزل یا محل کار خود هستند.

سایت آجر آنلاین به عنوان بزرگ ترین پلتفرم فروش اینترنتی آجر و آجر نما در سراسر ایران، انواع آجر نما تزئینی جهت طراحی دکوراسیون داخلی را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند؛ از این رو حتما در ajoronline.com گشت بزنید و تنها با یک تماس آجر تزئینی مدنظر خود را درب پروژه تحویل بگیرید.

چنانچه در خصوص این مطلب پیشنهادات و نظراتی دارید، خوشحال می شویم آن را برای ما در اینجا کامنت کنید. یا اگر نیاز دارید تا تصاویر و منابع بیشتری در خصوص انواع دکوراسیون داخلی ببینید، حتما کامنت بگذارید.

2 Comments

    1. سلام و وقت بخیر سحر عزیز؛
      خیر متاسفانه. ما کار فروش آنلاین انواع آجر برای دکوراسیون داخلی رو انجام میدیم. 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!