جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
طراحی داخلی با آجر

طراحی داخلی با آجر سنتی و مدرن

آنچه در این مقاله می خوانید

طراحی داخلی با آجر سنتی و مدرن یکی از سبک هایی است که می تواند تغییرات اساسی و چشم گیری در فضاسازی داخلی ایجاد کند. در واقع استفاده از آجر نما داخلی ساختمان از روش های هوشمندانه معماری داخلی در عصر حاضر به شمار می رود. بنابراین اگر می خواهید طراحی داخلی با آجر را در منزل داشته باشید پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله از آجر آنلاین با ما همراه باشید.

نمای داخلی با آجر
دکوراسیون داخلی خود را با آجر نما طراحی کنید

تکنیک هایی متفاوت طراحی داخلی با آجر 🎥

اگر شما هم به فکر استفاده از آجر داخل منزل هستید، و یا دوست دارید طراحی داخلی با آجر سنتی مدرن و… داشته باشید، این ویدئوی کوتاه می تواند ایده های جذابی به شما بدهد.

ایده هایی ناب از طراحی داخلی با آجر

از دیرباز در بخش‌هایی از تاریخ، زیبا و مجلل کردن محیط زندگی تنها معطوف به شاهان و طبقه اشراف بود؛ اما امروزه این تنها آرزوی اشراف‌زادگان نیست که در محیطی دلنشین و مجلل زندگی کنند. بلکه امروزه می توان نماهای بسیار زیباتر و مدرنی را در منازل مشاهده کرد.

طراحی داخلی با آجر از جدیدترین روش های زیبا کردن محیط داخلی منازل و ساختمان‌ها محسوب می شود. به طور مثال دیوار آجری در نشیمن می تواند پشت تلویزیون، شومینه، دیوار تزئینی، ستون و… باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی با آجر نما
دکوراسیون داخلی خود را با آجر زیبا و خاص کنید

دکوراسیون آجری منزل یکی از منعطف ترین متریال های طراحی نمای داخلی است که به راحتی می تواند تمامی سلایق از مدرن تا سنتی را پوشش دهد و نمای بسیار فوق العاده ای را ایجاد کند.

آجرنما داخلی می تواند فضایی اروپایی ایجاد کند و از طرفی چون به ابنیه تاریخی و قدیمی شباهت دارد حسی نوستالژیک را با خود به همراه دارد. ضمن آنکه آجر نما داخلی منزل هم با سبک مدرن در طراحی و معماری همخوانی دارد و هم با سبک سنتی.

استفاده از آجر نما در طراحی داخلی
تجربه حس نوستالژیک در طراحی داخی با آجر نما

طرح آجر نما داخل خانه حس خاصی را القا می‌کند. از آن جهت که آجرنما همیشه متعلق به بیرون ساختمان بوده، آوردن این المان به داخل ساختمان، آن هم در منازل، می‌تواند یک خلاقیت بسیار جالب به شمار آید.

این خلاقیت را نه تنها در نشیمن و اتاق می توان اجرا کرد، بلکه نمای راهرو ورودی با آجر نیز از ایده های خاص در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. طراحی داخلی با آجر برای راهروهای کوچک و بزرگ مناسب است و می توان هر طرحی را پیاده سازی کرد.

طراحی داخلی با آجر سنتی

طراحی داخلی با آجر سنتی فضا را گرم و شما را در زمان گم می کند. مخصوصا اگر از انواع آجرهایی استفاده کنید که دارای ترک و شکستگی مانند آجر رستیک یا آجر نما دکوراتیو هستند.

استفاده از آجر سنتی برای فضاهای بزرگ مناسب است و استفاده آن در فضاهای کوچک ممکن است باعث شود فضا کوچکتر به نظر برسد. آجر سنتی در رنگ‌های مختلف موجود است، شما باید رنگی را انتخاب کنید که با سایر عناصر دکوراسیون داخلی شما همخوانی داشته باشد. همچنین نورپردازی مناسب می‌تواند زیبایی دیوار آجری شما را دوچندان کند.

دیوار آجر نما داخل خانه
تجربه خلاقیت در طراحی محیط با آجرنما

آجر رستیک دکوراسیون داخلی که طراحی بسیار نزدیکی به سنگ دارد و استفاده از آن در نما همواره یادآور طبیعت می باشد، در نمای داخلی استفاده از این متریال قطعا می درخشد و دکوراسیون منحصری را ایجاد می کند.


مشاهده انواع آجر رستیک نما در مدل و رنگ های مختلف و نمونه پروژه ها


آجر نما ستیک یکی از طرح های آجر نما است که دارای خلل و فرجی هایی می باشد که بسیار مشابه سنگ های طبیعت می باشد.

آجر نما برای دکوراسیون داخلی بیشتر با چه مبلمانی همخوانی دارد؟

آجر نما برای داخل خانه می‌تواند تحسین‌ بر انگیز و خیره‌کننده باشد به شرط آن که طرح باقی المان‌ها، مخصوصاً مبلمان با رنگ و طرح آجر نما همخوانی داشته باشد.

طراحی داخلی با آجر نما متخلخل
هماهنگی مبلمان با سطوح ناصاف و متخلخل آجر

آجر نماهایی که سطحی صاف و هندسی دارند بیشتر حس لوکس بودن و رسمی بودن را در فضا القا می‌کنند. برای این نوع فضاها می توان از مبلمانی با سطوح صاف، خطوط موازی و رنگ هایی خنثی استفاده کرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی با آجر هایی که سطوح نامنظم و متخلخل دارند، استفاده از فرنیچری با رنگ‌های شاد و سطوح انحنادار توصیه می گردد.

استفاده از آجر آنتیک به عنوان دکوری در نمای خانه

از میان انواع آجر نمای داخلی، آجر دکوراتیو یا آجر آنتیک بهترین انتخاب شما برای داشتن یک فضای دکوری در منزل است. آجر دکوراتیو به دلیل مواد تشکیل دهنده آن از تنوع رنگی جذاب تری برخوردار است و می توانید از هر رنگ آن به عنوان دکوری، تی وی وال، دیوار تزئینی و… استفاده کنید.


مشاهده قیمت انواع آجر دکوراتیو به قیمت درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:


به طور مثال رنگ سفید و طوسی آن که از همه کاربردی است را می توانید به راحتی برای نمای کل داخل ساختمان، یا دیواری تزئینی که روی آن اکسسوری ها و گلدان های زیبایی قرار دارد استفاده کنید و نمای منزل خود را متفاوت و زیباتر از آنچه که است، کنید.

رعایت استفاده از اکسسوری ها در دیوار آجری داخل خانه

استفاده از اکسسوری هایی همچون تابلو، گلدان، ریسه و… در دیوار آجری می تواند نمای سنتی داخل ساختمان و یا نمای مدرن منزلتان را بیشتر به چشم آورد. اما در استفاده از این ابزارها باید نکات مهمی را رعایت کرد تا فضای منزل دلنشین شود.

دکوراسیون داخلی با آجر نما
دکوراسیون داخلی با آجر نما در منزل

به طور مثال برای طراحی داخلی منزل با آجر، نباید از تابلو با طرح های شلوغ و زیاد در دیوار آجری استفاده کرد. و یا استفاده از گلدان های زیاد نیز باعث می شود تا نمای آجری داخل خانه نتواند خود را نشان دهد و این امر باعث می شود تا فضای خانه بسیار شلوغ دیده شود.

دکوراسیون داخلی با آجر در چه فضاهایی بیشتر تاثیرگذار است؟

آجر برای دکوراسیون داخلی دانشگاه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها، شرکت ها و ادارات می تواند خشک و یکنواخت بودن فضا را از بین برده و چشم نواز باشد.

از جمله ساختمان‌هایی که سعی دارند از سبکی هنری برای دیزاین داخلی استفاده کنند جاهایی مانند گالری های هنری یا کافی شاپ‌ها هستند که طراحی داخلی با آجر  برای آن ها می‌تواند محشر باشد.

نماهای آجری تنوع بسیار زیادی دارند که هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. همچنین به دلیل تنوع رنگی بالا به راحتی با هر رنگ یا متریالی ست می شوند.

طراحی داخلی با آجر نما مشکی در کافی شاپ
کاربرد طراحی داخلی با آجر  در رستوران ها و کافی شاپ ها

استفاده از آجر نما برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 طراحی داخلی با آجر در آشپزخانه تاثیر پذیری بالایی در فضای آنجا، پخت و پز و… نیز دارد. شاید با خود بگویید که نمای آجر در آشپزخانه جالب نباشد، اما با کمی گشت و گذار متوجه خواهید شد که اشتباه می کنید.

آجر فقط شامل رنگ های زرد و قرمز نمی باشد بلکه رنگ ها و مدل های متنوع زیادی دارد که می توانید مطابق با سلیقه خود یک نمای آجری آشپزخانه جذاب داشته باشید.

از آجر در نمای آشپزخانه می توانید برای بین کابینت ها، ستون، اپن و… استفاده کنید که برای مطالعه بیشتر در این خصوص و دیدن نمونه تصاویر اجرا شده اینجا کلیک کنید.

استفاده از آجر برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی

استفاده از آجر برای دکوراسیون داخلی از جدیدترین طرح ها می باشد. شاید بگویید این امر محال است و آجر در فضای مرطوب شوره می زند؛ اما از آنجایی که آجر در مدل های متنوع زیادی تولید می شود می توانید از مدل ضد شوره آن که از تنوع رنگی زیادی هم دارد، استفاده کنید.

دیوار آجری در حمام و توالت لزوما نمی خواهد که تمام آن دیوار را بپوشاند. می توانید بخش کوچکی از دیوار را با آجر کار کنید تا نمای دل نشینی را ایجاد کند. اگر نمی دانید چگونه؟ کافیه روی لینک کلیک کنید تا نمونه های بیشتری را مشاهده کنید.

نمونه تصاویری از طراحی داخلی با آجر

طراحی داخلی نما با آجر
طراحی دکوراسیون داخلی با آجر
طراحی دیوار پشت تلویزیون با آجر نما
طراحی داخلی با آجر (نمای پشت تلویزیون)
طراحی داخلی آشپزخانه با آجر نما
طراحی دکوراسیون آشپزخانه با آجر نما
طرح آجر نما داخل خانه
دکوراسیون داخلی با آجر نما

دکوراسیون داخلی با آجر  امروزه طرفداران خاص خود را پیدا کرده است که همواره به تعداد این طرفداران افزایش می یابد. تصاویر بالا نمونه ای از طراحی داخلی با آجر است که می تواند الهام بخش دوستداران آجر باشد.

جمع بندی:

❓ طراحی داخلی با آجر در چه فضاهایی مناسب تر است؟

✅ طراحی داخلی با آجر در فضاهایی مانند دانشگاه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها، شرکت ها و ادارات می تواند بسیار مناسب باشد.

❓ جهت طراحی نمای سنتی داخل ساختمان چه آجری مناسب تر است؟

✅ آجر نما سنتی داخل منزل فضا را گرم و شما را در زمان گم می کند. مخصوصا اگر از طرح هایی مانند آجر روستیک که دارای خلل و فرج هایی مشابه سنگ می باشد، استفاده کنید فضا را بسیار زیبا می کند.

❓ طراحی داخلی با آجر چه مزایایی دارد؟

✅ آجر نما داخل خانه و یا در طراحی داخلی سایر مکان ها می تواند علاوه بر فضای گرم و منحصر به فردی که ایجاد می کند، حس نوستالژیک نیز داشته و بسیار قیمت مناسب تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!