جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع آجر برای دیوارچینی

معرفی انواع آجر برای دیوارچینی

آنچه در این مقاله می خوانید

سابقه استفاده از آجر برای دیوارچینی به گذشته های دور بر می گردد. با گذشت سالها از ساخت آجر ساختمانی هنوز هم کاربرد این متریال نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است. در همین راستا سوال بسیاری از مهندسین و افراد عادی این است که بهترین آجر برای دیوار چینی و تیغه چینی کدام است؟

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر برای دیوار چینی و تیغه چینی، دکمه زیر را لمس کنید:

 

آجر آنلاین (بزرگ ترین مرکز فروش اینترنتی آجر ساختمان در سراسر ایران) با تحقیق در مورد بهترین آجر برای دیوارچینی و کاربردهای آن، اطلاعات و نکات مفیدی را پیدا کرده است که می تواند پاسخگوی این سوالات باشد. در ادامه می توانید اطلاعات جامعی از آجر ساختمانی بدست آورید.

انواع آجر برای دیوار چینی و کاربردهای متفاوت آنها

۱- آجر سفال ده سوراخ یا لفتون

آجر لفتون با نام های ۱۰ سوراخ، سوراخ دار و بهمنی نیز شناخته می شود. وجود سوراخ در سطح آجر باعث شده تا این اجر عایق خوبی برای دمای باشد و ملات بین آجرها نفوذ بهتری داشته باشد تا از این رو باعث استحکام دیوارها شود و همچنین این سوراخ ها باعث می شود میلگرد درون آنها قفل شده و همین امر ساختمان های آجری را در برابر زلزله مقاوم می کند. بنابراین این آجر برای دیوار چینی می تواند بهترین انتخاب باشد.

 این آجر  نه تنها در دیوار چینی بلکه در ساخت پی، سوله سازی و اجرای سقف  نیز کاربرد فراوان دارد و از لحاظ کیفیت در دو نوع آجر چهار طرف نما و سه طرف نما تولید می شود که از لحاظ قیمتی با هم متفاوت هستند.


دسترسی به قیمت آجر ده سوراخ در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


مواد سازنده این آجر در ساختمان سازی شامل خاک رس، نسوز یا شیل می باشد. حجم این آجر به دلیل سوراخ هایی که دارد تا ۲۵% کاهش یافته و سبک می شود.

متداول‌ترین رنگ‌های آجر سوراخ‌دار، رنگ‌های زرد و قرمز هستند اما در رنگ‌ گلبهی یا پوست پیازی هم تولید می‌شود و می توان آن را در ابعاد ۵.۵×۱۰×۲۱.۵ و ۵×۱۰ ×۲۱.۵ از سایت آجر آنلاین خریداری نمود. با این آجر می توان تیغه های ۵ سانتی، ۱۰ سانتی، ۲۰سانتی و ۳۵ سانتی ساخت.

قیمت آجر سوراخ دار در سال 1403

۲- آجر سفال سه سوراخ یا سه گل

این آجر به سه سوراخ و سه گل معروف است، علت نام گذاری وجود سه سوراخ روی سطح آجر است. وجود این سوراخ ها باعث شده این آجر عایق بسیار خوبی در برابر دما باشد و ملات بین آجرها بهتر نفوذ کند و باعث استحکام دیوار شود.
وجود شیار های اطراف این آجر باعث چسبندگی بهتر به ملات می شود. طراحی این آجر به گونه‌ای است که هم برای توکار و هم برای نما قابل استفاده است از این رو نه تنها برای دیوار چینی بلکه برای طاق ضربی و ساخت سویه نیز کاربرد دارد.
آجر سه گل از نوع آجر لفتون است و در رنگ زرد و ابعاد ۷×۹×۱۹ تولید و به فروش می رسد اما نسبت به آجر لفتون قیمت مناسبتری دارد. برای اطلاع از قیمت آن می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید آجر لفتون از آجر آنلاین
آجر سه گل

۳- آجر گری یا آجر فشاری

آجر گری یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی می باشد که از قدیم در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت. در تولید اجر گری هنگام قالب زدن گوشه های آن با انگشت فشار داده می شد از این رو به آن آجر فشاری نیز می گویند.

از این آجر برای دیوار چینی استفاده می شود همچنین در گذشته به عنوان دیوارهای باربری و حمال نیز مورد استفاده قرار می گرفت اما به مرور زمان به علت وزن زیاد آن و همچنین مرتفع شدن سازه های ساختمانی، کاربری آن از دیوار چینی به فونداسیون سازی تغییر پیدا کرد و به تبع، میزان مصرف آن نیز کاهش یافت.
از معایب این آجر می توان به وزن زیاد آن اشاره کرد. استفاده از این آجر به دلیل افزیش وزن ساختمان مجاز نیست. تنها برای ساختمان‌های یک طبقه می‌توان از این آجر بهره برد. همچنین این نوع آجر عایق حرارتی خوبی محسوب نمی شود و به حفظ گرمای داخل ساختمان کمک چندانی نمی‌کند.

قالب آجر گری
آجر فشاری یا گری مناسب برای دیوار چینی

بهترین آجر برای دیوارچینی

تا اینجا انواع آجر برای دیوار چینی و تیغه کشی را معرفی کردیم که می توانید به دلخواه از آنها استفاده کنید. اما یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که برای دیوار چینی چه آجری مناسب است؟ ساده یا سوراخ دار؟

بهترین جوابی که می توان در پاسخ به این سوال ها داد این است که برای خرید و انتخاب بهترین آجر برای دیوار چینی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. میزان بودجه
  2. استفاده از آجر برای دیوار چینی برای پشت کار یا نمای ساختمان
  3. وزن سازه ساختمان

به طور مثال اگر از نظر میزان بودجه مشکلی ندارید و می خواهید برای نمای ساختمان از یک آجر ساختمانی استفاده کنید، بهترین انتخاب شما آجر لفتون چهار طرف نما است.

آجر مناسب برای دیوار

آجر ده سوراخ بهترین آجر برای دیوار جینی

قیمت آجر برای دیوار چینی چقدر است؟

قیمت آجر دیوارچینی با توجه به کیفیت آجر، نوع آجر، ابعاد و رنگ آن متفاوت است. علاوه بر آن عوامل دیگری همچون هزینه ارسال بار، نوسانات بازار و… بر قیمت نهایی آجر در خرید شما بسیار تاثیر گذار است.

در آجر آنلاین می توانید قیمت آجر ساختمان را به طور روزانه مشاهده و در نهایت با کارشناسان فروش تماس بگیرید و خرید خود را ثبت کنید.

 

نکاتی برای انتخاب آجر مناسب برای دیوارچینی 

انتخاب آجر مناسب برای دیوارچینی می‌تواند بر ظاهر و کیفیت نهایی ساختمان تأثیر زیادی بگذارد. در ادامه، به برخی اصول و عواملی که برای انتخاب آجر مناسب برای دیوارچینی باید در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم:

  • استفاده مورد نظر: در انتخاب آجر، نیازهای و کاربردهای مورد نظر خود را مشخص کنید. آیا دیوارچینی برای استفاده داخلی یا خارجی است؟ آیا نیاز به عایق‌بندی، مقاومت در برابر حرارت یا سازه‌های حمل بار دارید؟ با توجه به استفاده مورد نظر، آجر مناسب را انتخاب کنید.
  • نوع آجر: با توجه به معماری و طراحی ساختمان، نوع آجر را انتخاب کنید.
  • رنگ آجر: رنگ آجر نیز بر زیبایی و جلوه نهایی دیوار تأثیر می‌گذارد. رنگ طبیعی آجر، مانند رنگ قرمز، معمولاً دارای جذابیت بیشتری است. اما آجرهایی با رنگ‌های متنوع و مختلف نیز در دسترس هستند.
  • مقاومت و کیفیت: بررسی کنید که آیا آجر مورد نظر شما با استانداردهای لازم ساخته شده است و دارای کیفیت مناسبی است. همچنین، بررسی کنید که آیا آجر مقاومت کافی در برابر عوامل خارجی مانند آب، رطوبت، آتش و حرارت را دارد.

در نهایت، توصیه می‌شود قبل از خرید آجر برای دیوارچینی، نمونه‌های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. انتخاب آجر مناسب برای دیوارچینی به عواملی مانند استفاده مورد نظر، استایل ساختمان، مقاومت و کیفیت، ظاهر، هماهنگی با محیط و بودجه شما بستگی دارد.

جمع بندی

تنوع بسیار بالای آجر به شما این امکان را می دهد تا از آن برای موراد مختلفی استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با کاربرد آجر برای نما، کف و ساختمان سازی می توانید به مطالعه جامع ترین مقاله کاربرد آجر بپردازید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله شناخت کامل تری جهت استفاده از آجر در ساختمان سازی بدست آورده و متوجه شده باشید که برای دیوار چینی، آجر ساده بهتر است یا سوراخ دار!

 

سوالات متداول

بهترین آجر برای دیوار چینی کدام است؟

✅ بهترین نوع آجر برای دیوار چینی آجر لفتون می باشد. دلیل این امر پایداری بالا و سبک بودن این آجر است.

قیمت بهترین نوع آجر برای دیوار چینی چقدر می باشد؟

✅ از آنجایی که عوامل مختلفی بر قیمت نهایی آجر برای دیوار چینی تاثیر گذار است می بایست با کارشناسان فروش آجر آنلاین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!