جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تزیین باغچه با آجر نما

تزیین دور باغچه با اجر + آموزش ساخت باغچه با آجر

آنچه در این مقاله می خوانید

وجود یک باغچه در حیاط، گوشه ای از باغ، ورودی در و… روح تازه ای را به فضا می بخشد. برای ماندگاری این روح تازه استفاده از آجر برای ساخت باغچه بهترین انتخاب است. برای طراحی و تزیین باغچه با آجر ایده های بسیاری وجود دارد که برای هر محیطی از کوچک تا بزرگ می توان استفاده کرد.

جهت اطلاع از قیمت انواع آجر مناسب باغچه، دکمه زیر را لمس کنید:

 

طرح باغچه با آجر
طراحی باغچه آجری

در ادامه این مطلب آموزش ساخت باغچه با آجر به صورت گام به گام نوشته شده است. طرح این باغچه را می توانید برای هر قسمت از باغ و حیاط در هر اندازه ای طراحی نمایید. همچنین در ادامه تصاویر جدیدی از تزیین دور باغچه با آجر وجود دارد که پیشنهاد می شود مشاهده آن را از دست ندهید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت باغچه با آجر

برای ساخت باغچه آجری ابتدا باید ابزارهای زیر را تهیه کنید:

  • ملات ماسه و سیمان
  • کاردک
  • سطل
  • ماله
  • چکش
  • پتک پلاستیکی
  • بیل
  • دستکش کار
  • متر
  • آجر نسوز در متراژ مشخص
مراحل ساخت باغچه با آجر
آموزش گام به گام طراحی و تزیین باغچه با آجر

مرحله اول

با استفاده از بیل آن قسمت از زمینی را که می خواهید برای ساخت و تزیین باغچه با آجر استفاده نمایید، هموار کنید. برای اینکه باغچه شما صاف و یکدست در آید و آجرها در یک راستا چیده شوند باید سطح زمین را صاف کرده و سپس با متر و بند ابعاد محدوده آن را مشخص کنید.

مرحله دوم

بعد از آماده کردن محدوده و زمین، برای آجر چینی آماده شوید. برای این امر ابتدا ملات ماسه و سیمان خود را آماده کنید. سپس مقداری از ملات را به اندازه چسباندن یک عدد آجر روی زمین پهن کرده و آجر را روی آن بچسبانید. به ترتیب این کار را تکرار و آجر ها را در کنار هم بچسبانید. توجه داشته باشید که آجرها باید کنار هم و موازی هم باشند که این امر با توجه به نخ ریسمانی که از قبل گذاشتید مشخص می شود.

مرحله سوم

بعد از چیدن اولین ردیف از آجر باغچه، ردیف بعدی را مطابق همین الگو ادامه دهید. اطراف آجرها رو به خوبی با ملات بپوشانید و با پتک پلاستیکی آنها را سرجای خود محکم کنید.

توجه داشته باشید که برای لبه های دیواره باغچه، یک آجر را باید به صورت مساوی نصف کرده و از آن برای لبه استفاده کنید.

ویژگی برتر آجر برای باغچه، نمای ساختمان، دیوار چینی و… انعطاف پذیر بودن آن است که می توانید در هر جایی از آن و به هر شکلی استفاده کنید. آجر طرح ها و مدل های زیادی دارد که شما را در طراحی و ساخت یک ساختمان به طور کامل بی نیاز می کند. در صفحه کاربرد آجر می توانید به طور کامل و جامع با استفاده هایی که می توان از آجر کرد آشنا شوید.

مرحله چهارم

ارتفاع چیدمان آجر را تا اندازه دلخواه خود به همین روال ادامه دهید. پس از اتمام آجر چینی باغچه و زمانی که ملات ها هنوز خیس هستند، ملات های اضافی را با یک اسفنج تمیز کنید.

مرحله پنجم

در انتهای کار برای تزیین باغچه با آجر باید لبه باغچه را با آجر به صورت تزیینی بچینید. اگر می خواهید لبه باغچه خود را با آجر تزیین کنید بهتر نحوه چیدمان آن را تغییر دهید تا باغچه نمای زیباتری داشته باشد. برای این امر در ادامه می توانید از تصاویر ایده بگیرید.

ایده تزیین باغچه با آجر نما
طراحی دور باغچه با آجر با توجه به نحوه آجر چینی

بیشتر بدانید: کف سازی با آجر برای باغ و حیاط

 

تزیین باغچه با آجر را به بهترین شکل انجام دهید!

برای تزئیین باغچه با آجر یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید انجام دهید استفاده از رنگ آجر نسوز به صورت رندوم است. به طور مثال رندوم رنگ آجر نسوز انگلیسی که طیف رنگی آن قرمز است، نمای باغچه را به شدت جذاب می کند و ترکیب آن با گیاهان درون باغچه بسیار دیدنی می شود.


دسترسی به قیمت آجر انگلیسی نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


یکی دیگر از روش هایی که برای تزیین دور باغچه با آجر می توانید انجام دهید چیدمان آجر است. به طور مثال به جای آنکه آجرها را صاف و یکدست بچینید آن را به صورت مورب کنار هم قرار دهید.

ایده تزیین باغچه با آجر
تزیین باغچه با آجر با آجر چینی متفاوت

طراحی باغچه با آجر صرفا مستطیلی شکل نمی باشد، شما می توانید باغچه ای دایره ای شکل در ابعاد بزرگ و کوچک کنار هم بسازید و باغچه ای متفاوت و منحصر به فرد ایجاد نمایید.

طراحی باغچه با آجر
طراحی باغچه با آجر به صورت دایره های بزرگ و کوچک

بهترین آجر برای تزیین دور باغچه کدام است؟

برای طراحی باغچه با آجر می توان از آجرهای متعددی استفاده کرد، اما بهترین آجری که ماندگاری زیادی داشته باشد و در برابر عوامل محیطی مستحکم می باشد، آجر نسوز است.

آجر نسوز دارای رنگ ها و مدل های مختلفی است و همانطور که گفتیم یکی از انواع آجر نسوز، آجر انگلیسی است. علاوه بر آن یکی دیگر از آجرهای نسوزی که می توانید برای تزیین دور باغچه آجری خود استفاده کنید و از زیبایی و ویژگی های آن بهره مند شوید، آجر شاموتی می باشد.

آجر شاموتی نسوز دارای طیف رنگی زرد، کرمی، طلایی، نارنجی و… است که حتی می توانید به صورت رندوم آن را خریداری کنید.


دسترسی به قیمت آجر نسوز شاموتی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


از بهترین و معتبرترین فروشگاه هایی که می توانید آجر شاموتی باکیفیت را به قیمت درب کارخانه خریداری نمایید، آجر آنلاین است. آجر آنلاین یک فروشگاه اینترنتی معتبر فروش آجر است که ارسال به سراسر کشور را دارد و شما می توانید آجر باغچه خود را به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری نمایید.

نمونه تصاویری از دور چینی باغچه با آجر

طراحی دور باغچه با آجر
تزیین دور باغچه با آجر در کنج باغ
طراحی باغچه با آجر گرد
تزیین باغچه با آجر در طرح های متنوع
باغچه کوچک آجری
تزیین متفاوت باغچه با آجر
طراحی دور باغچه با آجر
طراحی باغچه با آجر نسوز در رنگ های رندوم

امروزه با متنوع شدن انواع آجر نما و رنگ های آن آجر چینی دور باغچه بسیار جذاب تر و متنوع تر شده است. برای جذاب تر شدن آن نیز می توانید چیدمان آجر را در مدل های مختلف انجام دهید.

آجرهایی که برای تزیین دور باغچه استفاده می شود را می توانید برای نمای ساختمان هم استفاده کنید و ست زیبایی را ایجاد کنید. البته کاربرد آجر نما بسیار بیشتر از این عوامل است که با کلیک روی لینک می توانید به طور کامل آشنا شوید.

نحوه نگهداری از آجر دور باغچه

برای افزایش ماندگاری و عمر آجر دور باغچه روش های ساده ای وجود دارد که می توانید با انجام آنها نمای آجر چینی دور باغچه خود را تا سالیان زیادی داشته باشید. البته قبل از آن یکی از مهمترین عواملی که در ماندگاری آجر موثر است کیفیت آن می باشد.

یکی دیگه از عواملی که در این امر بسیار موثر است استفاده از محلول نانو آجر نما می باشد. محلول نانو با نفوذ در بافت آجر از شوره زدن و ایجاد قارچ و کپک جلوگیری می کند و عمر بیشتری به آجر می دهد.

جمع بندی

دورچینی باغچه با آجر در ابعاد کوچک برای حیاط کار سختی نمی باشد و شما می توانید با انجام گام به گام مراحل بالا بدون نیاز به نصاب، به تنهایی برای ساخت باغچه با آجر اقدام نمایید. اما اگر می خواهید باغچه های بزرگ و متعددی برای باغ خود بسازید بهتر است که از یک متخصص جهت طراحی باغچه با آجر کمک بگیرید. همان طور که گفته شد، بهترین متریال تزئین باغچه، آجر نسوز است. البته این آجر کاربردهای دیگری از جمله ساخت شومینه، کوره، باربیکیو و… نیز دارد که با کلیک روی کاربرد آجر نسوز می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.

برای تزیین باغچه با آجر هم می توانید با کمی گشت و گذار در اینترنت نمونه های بسیار زیادی را پیدا کرده و در باغچه خود پیاده سازی کنید. اما از ساده ترین راه برای پیدا کردن این است که این مطلب از آجر آنلاین را همواره دنبال کنید؛ زیرا در این صفحه قرار است نمونه ها و ایده های طرح باغچه با آجر آپدیت شود و این امر شما را از جستجو در فضای وب بی نیاز خواهد کرد.

سوالات رایج کاربران از دورچین باغچه با آجر!

🧱 چه روش هایی برای تزیین باغچه با آجر وجود دارد؟

✔ شما می توانید دورچین باغچه با آجر را به سبک های مختلفی از جمله استفاده از آجر نسوز به شکل رندم، مورب چیدن آجرها و یا حتی چیدمان به شکل دایره ای انجام دهید. تصاویر تمامی این چیدمان ها در این صفحه از سایت آجر آنلاین موجود می باشد.

🧱 بهترین آجر برای ساخت و تزیین باغچه کدام است؟

✔ شما می توانید از انواع آجر نسوز از جمله شاموتی و انگلیسی برای تزیین دور باغچه با آجر استفاده کنید.

🧱 چگونه می توان از آجر دور باغچه مراقبت و نگهداری کرد؟

✔ یکی از عواملی که در نگهداری آجر دور باغچه بسیار موثر است استفاده از محلول نانو آجر نما می باشد. محلول نانو با نفوذ در بافت آجر از شوره زدن و ایجاد قارچ و کپک جلوگیری می کند و عمر بیشتری به آجر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!