جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کف سازی با آجر| آجر مناسب کف باغ و حیاط

هر آنچه که باید در مورد کف سازی با آجر در باغ و حیاط بدانید!

آنچه در این مقاله می خوانید

کف سازی با آجر برای کفپوش حیاط، باغ، پیاده رو خیابان و… امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. بافت زمختی که آجر دارد، ممکن است این تصور را ایجاد کند که متریال مناسبی برای پوشش کف نیست، اما طراحان و مهندسان زیادی کف سازی با آجر را به دلیل تنوع و ویژگی هایی که این متریال دارد، توصیه می کنند.

برای اطلاع از قیمت روز انواع آجر کف برای حیاط، باغ و… دکمه زیر را لمس کنید:

استفاده از آجر تنها در نمای داخلی و خارجی، روی دیوار نیست؛ بلکه می توان این جذابیت بصری با آجر را در کف نیز ایجاد کرد. در ادامه توضیحاتی در خصوص کاربرد آجر برای کفسازی، انواع آن و طرح های متنوع آن داده شده است. با ما همراه باشید.

 

استفاده از آجر کف در کفپوش ها

استفاده از آجر در کف سازی

انواع آجر برای کف سازی با آجر

یکی از دلایلی که باعث شده است کف سازی با آجر در بین معماران و طراحان محبوب شود، تنوع رنگ و مدل آن است. تنوع رنگی کفپوش آجری به دلیل انواع مختلف آن است. نمونه هایی از این آجرها را در لیست زیر آورده ایم:

  • آجرنسوز
  • آجر سنتی قزاقی
  • آجر رستیک

دسترسی به قیمت آجر کفپوش در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه:


کاربرد انواع آجر کف
استفاده از آجر کف نسوز، قزاقی و… برای کفپوش آجری حیاط

این آجرها علاوه بر اینکه در کف کاربرد دارند و نمای زیبایی را ایجاد می کنند، در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

۱- استفاده از آجر کف قزاقی برای حیاط های سنتی

امروزه استفاده از آجر های سنتی بین مردم بسیار محبوب شده است. برای ایجاد یک کفپوش با نمای سنتی خاص، کف سازی با آجر قزاقی بهترین متریال است. آجر قزاقی کف به دلیل بافتی که دارد در نمای سنتی مانند سفره خانه ها،کف باغ و کف حیاط بسیار استفاده می شود.

برای راه رو، پله ها، بالکن و… نیز می توان از آجر کف قزاقی استفاده کرد. البته با توجه به سلیقه های متفاوت افراد برای نما، نه تنها به عنوان دکوراسیون سنتی، بلکه برای نما و دکوراسیون های مدرن نیز می توان از این متریال استفاده کرد.

کفپوش آجری در معماری مدرن یکی از بی نظیرترین انتخاب هایی می باشد که در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد.

رایج ترین ابعاد کف سازی با آجر بین ۲۰*۲۰ و ۱۰*۱۰ است. اما از قالب های برخی دیگر از آجرها نیز برای ساخت کف فرش استفاده می شود.

اگر دوست دارید نمای داخلی منزلتان ترکیبی از نمای مدرن و سنتی باشد، استفاده از کف پوش آجر قزاقی کف پیشنهاد می شود.


دسترسی به قیمت آجر قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


کفپوش حیاط سنتی با آجر
کف سازی حیاط با آجر قزاقی (کفپوش آجری حیاط، حس دل انگیز و نوستالژیکی به همراه دارد)

در آجر آنلاین می توانید آجر کف قزاقی را در کیفیت بالا و بدون نگرانی از ترک خوردن برای کف سازی حیاط با آجر، کف سازی باغ با آجر، پارکینگ و… خریداری نمایید.

 

چنانچه قصد ساخت باغچه را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که این مطلب را مطالعه کنید:  آموزش ساخت باغچه با آجر

۲- کف سازی با آجر نسوز

آجر نسوز یکی از پر طرفدارترین آجرها می باشد که با خاک نسوز در رنگ های متنوعی تولید می شود. آجر نسوز کف به دلیل ویژگی هایی همچون مقاوم بودن در برابر فشار و حرارت، جذب آب بسیار کم، سازگار بودن با محیط زیست و تنوع رنگی زیاد در کف فرش، در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.


دسترسی به قیمت آجر نما نسوز در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


کف پوش با آجر نسوز
استفاده از کفپوش آجر نسوز

استفاده از آجر نسوز در پوشش کف (کفپوش آجر نسوز) در این مکان ها بسیار پر طرفدار است:

  • کف سازی باغ با آجر نسوز
  • بالکن و تراس
  • روف گاردن
  • پارک

۳- کفپوش با آجری رستیک

آجر رستیک در واقع یکی از جذابترین طرح های آجرها می باشد که دارای خلل و فرج هایی است. خلل و فرج های آجر رستیک آن را شبیه به سنگ های طبیعت می کند و استفاده از آن در کف باعث ایجاد نمایی از طبیعت می شود.

کف سازی با آجر رستیک به دلیل زیبایی ذاتی و طبیعی که دارد جوابگوی خوبی برای افرادی وسواسی در دکوراسیون و نمای خانه می باشد. همچنین آجر رستیک کفپوش را می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • محدوده ایستگاه ها
  • کف های هشدار دهنده جاده
  • زیبا سازی نمای شهر با آجر کف در معابر، تقاطع ها و…
  • پارکینگ
  • بندرگاه ها
  • و…

۳ کاربرد آجر کفپوش

همان طور که گفته شد، کف سازی با آجر می تواند بسیار جلب توجه کرده و چشم ها را به خود خیره کند. از این رو شما می توانید از آن در کف خانه، حیاط، باغ و همچنین کف خیابان استفاده نمایید. در ادامه توضیحات مفصل تری در این خصوص خواهیم داد.


مطالعه جامع ترین کاربرد سایر آجرها تنها با کلیک روی دکمه


کفسازی باغ با آجر 

استفاده از کف پوش آجر برای باغ

کفسازی باغ با آجر نیز یک انتخاب عالی برای ایجاد یک فضای زیبا و مقاوم است. چرا که کفسازی باغ با آجر به فضای باز شما ظاهری زیبا و دلنشین می‌بخشد. همانطور که بخش ابتدایی مقاله معرفی کردیم، آجرها با الگوها و رنگ‌های مختلف در دسترس هستند از این رو می‌توانند به محیط شما تنوع زیادی ببخشند.

علاوه بر زیبایی، آجرها در برابر سایش، ضربه و تغییرات آب و هوایی مقاوم عمل می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کفسازی باغ با آجر برای سال‌ها قابل استفاده باقی بماند.

آب‌گریز بودن آجرها باعث شده در مناطق با بارندگی زیاد هم بتوان از آنها استفاده کرد. همچنین آجرها به طور کلی نیاز به نگهداری کمتری نسبت به مصالح دیگر دارند. در صورت لزوم، آجرها را می‌توان به راحتی تعمیر کرد و آجرهای آسیب دیده را با آجر جدید جایگزین کرد. 

کف سازی با آجر در خانه

آشپزخانه با کف پوش آجری
استفاده از کفپوش آجری در آشپزخانه

تا الان تصور بسیاری از افراد برای کف سازی با آجر در پارک ها، پیاده روها و باغ ها بوده است، اما از آنجایی که امروزه آجر در نمای داخلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است استفاده از آجر برای کف خانه می تواند در ایجاد نمای متفاوت و منحصر به فرد موثر باشد.

استفاده از آجر به عنوان کف پوش را علاوه بر نشیمن و اتاق خواب می توانید در سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز استفاده کنید.

استفاده از کف پوش آجری در سرویس بهداشتی باید جذب رطوبت بسیار کمی داشته باشد و شوره نزند. فروشگاه اینترنتی آجر آنلاین که معتبرترین مرکز فروش انواع آجر است، آجر نسوز، آجر سنتی، آجر رستیک و… را با کیفیت بسیار بالا و هزینه مناسب در سراسر ایران به فروش می رساند. با ورود به صفحه اصلی آجر آنلاین می توانید نمونه هایی از انواع آجر را مشاهده و در صورت خرید و مشاوره رایگان با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

کف سازی با آجر برای زیباسازی نمای خیابان

استفاده از آجر در کف سازی خیابان
کف سازی با آجر در خیابان (کف آجری)

یکی از کاربردهای آجر کف برای خیابان و پارک ها می باشد. کف سازی با آجر در خیابان، پیاده روها و پارک ها نمای زیبایی را در شهر به وجود می آورد که ترکیب درست رنگ ها و طرح چیدمان آجر می تواند این زیبایی را دو چندان کند. استفاده از آجر در کف سازی خیابان به دلیل مقاومت بالا، سازگاری با محیط زیست و… بهترین گزینه می باشد.

در نحوه اجرای آجر کف به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در نحوه اجرای آجر کف، توجه به نکات زیر بسیار ضروری است:

  1. قبل از خرید آجر کفپوش، لازم است ابتدا متراژ کف را اندازه گیری کنید؛
  2. حتما قبل از شروع کف سازی با آجر، سطح زیرین را با سمباده زدن صاف نمایید؛
  3. نحوه اجرای آجر کف به این صورت است که شروع این کار باید از مرکز اتاق صورت گیرد؛
  4. ملات را به اندازه کافی، نه زیاد و نه کم پشت آجر مالیده و آجر را بچسبانید.

۵ مزیت شگفت انگیز استفاده از آجر برای کف سازی

استفاده از آجر برای کف پوش نسبت به سایر مصالح از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است و انعطاف بالایی در ایجاد نماهای مختلف به سبک سنتی، کلاسیک، مدرن و… دارد. علاوه بر این کف سازی با آجر مزایای بسیار دیگری دارد که در ادامه بیان شده است.

مزایای استفاده از کف پوش آجری
استفاده از آجر در کف سازی چه مزیت هایی دارد؟

مزایای کف سازی با آجر :

۱_ کم هزینه یا جیب پسند بودن: استفاده از کف پوش آجری بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مصالح بنا می باشد و از هزینه مناسبی برای ایجاد نمای خاص و ویژه برخوردار است.

۲_ عایق حرارتی: از آنجایی که آجر ضد احتراق است مناسب ترین گزینه برای کف خیابان، پیاده روها و.. می باشد. استفاده از آجر نسوز در پوشش کف می تواند بهترین گزینه در بین انواع آجر باشد. همچنین استفاده از آجر در کف سازی خانه در فصل زمستان گرما را در خود نگه می دارد، بنابراین دمای کف خانه همواره با وجود آجر، گرم و متعادل است.

۳_ نگهداری آسان: یکی از بهترین ویژگی های آجر کف نگهداری آسان آن است. آجر کف به دلیل ویژگی هایی که دارد لکه و کثیفی های کمی را به خود جذب می کند. تمیز کردن این آجرها بسیار راحت می باشد و می توان تنها با کیسه گونی یا محلول نانو آن را تمیز و براق کرد و تا سالیان زیاد نیاز به تکرار دوباره این امر نباشد.

۴_ استحکام پذیری بالا: آجر کف به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار دارد به راحتی تخریب نمی شود و رنگ آنها از بین نمی رود. بناهای آجری قدیمی گواه روشنی بر اثبات این مزیت می باشد.

۵_ در دسترس بودن: از آنجایی که آجر به صورت انبوه تولید می شود نسبت به سایر مصالح همچون سنگ در دسترس تر است. علاوه بر این استفاده از آجر کف در خانه، خیابان و همچنین کف سازی با آجر در حیاط را می توان با خلاقیت در نحوه چیدمان و ترکیب رنگ ها تنوع داد.

سوالات متداول کاربران در خصوص کفپوش آجری

🧱 از آجر کفپوش در چه مکان هایی می توانیم استفاده کنیم؟

✍ آجر کف به دلیل ویژگی هایی که دارد بهترین گزینه برای کف رستوران ها، خانه، پارکینگ، معابر و تقاطع ها، پارک ها و… می باشد.

🧱 چه آجرهایی مناسب استفاده برای کف فرش (کف آجری) می باشد؟

✍ استفاده از آجر کف نسوز، سنتی، رستیک و شیل بهترین گزینه برای کف فرش کردن مکان های مختلف است.

🧱 آیا کف سازی با آجر در آشپزخانه مناسب است؟

✍ بله. استفاده از آجر به عنوان کف پوش آشپزخانه نمایی گرم، صمیمی و زیبا را ایجاد می کند. علاوه بر آن آجر همانند سرامیک سر نمی باشد، بنابراین محیطی امن را برای کارهای روزانه در آشپزخانه ایجاد می کند.

2 Comments

  1. سلام ممنون از معلومات شما یعنی از هر نوع خشت ها میشه رو پیاده رو راه ها کار گرفت و زیر کار اول تپک یا سخت کاری شود و بعد از همکار شدن روی مصاله هموار و خشت با آب ترازو کردن کار شود درست است ؟
    ممنون تان

    1. سلام دوست عزیز
      برای استفاده از خشت یا آجر سنتی بهتر است زیر سازی خوبی انجام شود تا دوام کارتان بالا باشد، برای نحوه اجرای آن بهتر است با یک نصاب متخصص در این حوزه مشورت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!