جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت انواع آجرها

مقایسه انواع آجر نما در کاربرد، ظاهر و قیمت

آنچه در این مقاله می خوانید

از گذشته تا امروز انواع مختلفی از آجر نما و بنا تولید و توزیع شده است. تنوع بالای آجرها باعث شده است تا مدام در حال مقایسه انواع آجر نماها با یکدیگر باشیم و در نهایت در انتخاب بهترین آن گیج شویم.

در فضای وب مطالب زیادی از آجر نماها وجود دارد و به تفاوت انواع آجر بسیار پرداخته شده است؛ اما از آنجایی که آجر آنلاین یکی از بزرگ ترین مراکز خرید آجر نما و بنا در سراسر کشور است، به طور تخصصی به مقایسه انواع آجرها می پردازد. در ادامه می توانید به طور کامل با تفاوت انواع آجرهای نما آشنا شوید.

انواع آجر نما

دسترسی به معتبرترین مطالب در خصوص مقایسه انواع آجر کمک بسیاری در انتخاب بهترین آجر نما یا دیوار چینی می کند. در خصوص آجرهای زیر می توانید به مقاله انواع نما ترکیبی ساختمان مدرن مراجعه نمایید.

  • آجر نسوز
  • آجر نمای سنتی
  • آجر نما شیل
  • آجر رسی نما
  • آجر نما هلندی
  • آجر نما سفال
  • آجر نما لفتون
مقایسه آجرها
تفاوت انواع آجرهای نما و بنا

در نهایت باید گفت جذابترین بحث، مقایسه قیمت آجرها می باشد که در این روزهای گرانی، همه ما به دنبال مصالح و آجرهای قیمت مناسب اما با کیفیت هستیم. در ادامه خواهیم گفت که ارزانترین قیمت آجر در نما و ساختمان سازی چه آجرهایی می باشد.

با ورود آجر نسوز در صنعت مصالح ساختمانی، دگرگونی بسیاری ایجاد شد که حاصل آن مشاهده آجر نما نسوز در نمای بسیاری از ساختمان های امروزی می باشد.

قبل از آن تصور همه ما از آجر در نمای ساختمان ها، نمایی سنتی و قدیمی بود؛ اما با این آجر نه تنها می توان یک نمای سنتی جذاب داشت، بلکه با انعطاف پذیری بالایی که دارد بیش از هزاران نمای مدرن آجری می توان خلق کرد.


جهت دسترسی به قیمت آجرنما نسوز در تاریخ روز و مشاهده نمونه پروژه ها، روی دکمه زیر کلیک کنید


برای اینکه درک بیشتری از آجر نسوز نما داشته باشید آن را با سایر آجرهای نما همچون سنتی، دکوراتیو و… در خصوص نوع خاک آن، ویژگی ها و… مقایسه کرده ایم؛ که با مطالعه آن می توانید سایر آجرهای نما را عمیق تر بشناسید.

تفاوت آجر نما نسوز با آجر رسی نما

آجر رسی نما یکی از قدیمی ترین انواع آجر نما است که به آجر سه سانتی معروف می باشد. همه ما این آجر را در نمای مساجد و به خصوص مدارس بسیار دیده ایم. بنابراین می توان گفت که یکی از تفاوت های آجر نسوز و رسی در کاربرد آنها است.

در مقایسه انواع آجر نما نسوز و رسی نما می توان گفت که آجر نما نسوز در انواع نمای ساختمان اعم از تجاری، مسکونی و اداری کاربرد دارد اما آجر رسی نما را بیشتر در نماهای مدارس، مساجد، دیوارهای بیرونی و باغ ها می بینیم.

مقایسه آجر نما نسوز و پلاک نما
تفاوت انواع آجر نما نسوز و پلاک سه سانتی

آجر رسی نما که همه ما آن را در ابعاد سه سانتی و به رنگ زرد می شناسیم، امروزه در ابعاد و رنگ های متنوع تولید می شود. برای مشاهده انواع آجر رسی در ابعاد و رنگ های متنوع و خرید آن کافیست روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مهم ترین تفاوت انواع آجر نسوز با آجر رسی نما در مواد اولیه آنها است. آجر رسی از خاک رس تولید شده اما آجر نسوز از خاک نسوز تولید می شود. همانطور هم که از نام این آجر مشخص است از مقاوم ترین آجرها در برابر حرارت می باشد؛ بنابراین از آن در صنایع مختلف و کوره ها نیز استفاده بسیار می کنند.

بیشتر بدانید: آجر نما دور ستون

 

تفاوت آجر نسوز نما و قزاقی سنتی

آجر قزاقی سنتی نیز یکی دیگر از قدیمی ترین انواع آجر نما است که اکثر ما ایرانیان با آن خاطراتی نوستالژیک در حیاط و باغ های مادربزرگ و پدربزرگ و یا خانه های قدیمی خود داریم.

آجر سنتی به دلیل بافت متفاوتی که دارد و همانطور که از نامش مشخص است نمایی سنتی در محیط ایجاد می کند؛ بنابراین کسانی که طرفدار نمای سنتی هستند بدون شک باید این آجر را خریداری کنند.


دسترسی به قیمت آجر قزاقی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


در مقایسه انواع آجر نسوز با آجر سنتی مشخص شد که کاربردهای متفاوتی در نمای داخلی و خارجی ساختمان دارند. جهت مشاهده کاربردهای اجر قزاقی به صفحه کاربردهای اجر قزاقی مراجعه نمایید. کسانی که طرفدار نمای مدرن در داخل و خارج ساختمان هستند، آجر نسوز از بهترین گزینه های خرید آنها می باشد.

مقایسه انواع آجر نما نسوز با آجرنما قزاقی
تفاوت های آجر نما نسوز و قزاقي

تفاوت رنگی و ساختاری این دو آجر از دیگر تفاوت های اصلی آنها محسوب می شود؛ به این صورت که در مقایسه انواع آجر نسوز متوجه خواهید شد که این آجر تنوع رنگی بسیاری از جمله قرمز، طلایی، پرتقالی، سفید صدفی و قهوه ای دارد، اما آجر نما سنتی تنها در رنگ های قرمز، گلبهی، ابلق و زرد تولید می شود.

از دیگر تفاوت انواع آجر نسوز نما و سنتی نما می توان گفت که آجر نما نسوز به دلیل مواد اولیه آن در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم تر از آجرنما سنتی می باشد.

 

بیشتر بدانید: انتخاب بهترین رنگ آجر نما 

 

با وجود تفاوت های بسیاری که بین آجر نما نسوز و آجر نما سنتی وجود دارد باز هم نمی توان گفت که کدام یک بهتر است. بلکه باید با توجه نما و میزان هزینه ی لازم یکی از آنها را انتخاب کرد. برای این امر باید نگاهی به قیمت آجر سنتی در سایت آجر آنلاین بیندازید. همچنین با کلیک روی لینک تفاوت آجر سنتی و نسوز، می توانید اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب نمایید.

تفاوت آجر نما شاموتی و انگلیسی

آجر شاموتی و انگلیسی از انواع آجر نما نسوز می باشند. آجر نما شاموتی را به دلیل خاکش به این نام صدا می زنند. این آجر در طیف رنگی زرد از زرد روشن و کرمی تا نارنجی تیره را در بر می گیرد. آجر انگلیسی نیز دارای طیف رنگی قرمز از روشن ترین رنگ آن تا قرمز تیره یعنی جیگری می باشد.


خرید آجر شاموتی قیمت درب کارخانه و تاریخ روز تنها با کلیک روی دکمه:


در مقایسه انواع آجر نما شاموتی و انگلیسی، بارزترین تفاوت های آنها میزان تحمل پذیری شان در برابر حرارت است. آجر نسوز شاموتی می تواند درجه حرارتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ را تحمل کند، بنابراین از آن در ساخت کوره ها و صنایع بسیار استفاده می شود.

مقایسه انواع آجر نما شاموتی و سمیرم
تفاوت آجر نما شاموتي و انگليسي

آجر انگلیسی (سمیرم) میزان حرارت ۷۰۰ تا ۸۰۰ درجه را می تواند تحمل کند، بنابراین از آن در ساخت باربیکیو، کوره های کوچک و شومینه بسیار استفاده می شود.

اگر شما هم قصد ساخت باربیکیو، شومینه و یا حتی نمای ساختمان و ویلا با آجر انگلیسی را دارید می توانید با کلیک روی لینک، قیمت آجر نسوز انگلیسی را در تاریخ روز مشاهده و خرید خود را به راحتی انجام دهید.

مقایسه آجر نما هلندی و آجر نما سنتی

آجر هلندی و سنتی هر دو نوعی آجر نما هستند که هم در نمای بیرونی و داخلی ساختمان کاربرد دارند. با اینکه از هر دوی آنها می توان در انواع نماها استفاده کرد، اما آجر هلندی بهترین آجر برای دکوراسیون داخلی و آجر سنتی بهترین آجر برای نمای بیرونی ساختمان می باشد.

آجر هلندی نوعی آجر مصنوعی است که مواد اولیه آن از پوکه های معدنی و شن و ماسه است. اما آجر سنتی با خاک رس تولید می شود.


دسترسی به قیمت آجر نما هلندی در تاریخ روز و درب کارخانه تنها با کلیک روی دکمه


در مقایسه آجر نما هلندی و سنتی می توان گفت که تنوع رنگ آجر هلندی بسیار بیشتر از آجر سنتی است، اما آجر نما سنتی دارای طرح ها و ابعاد مختلفی می باشد که حتی می توان از آن برای کف فرش نیز استفاده کرد.

فرق آجر نما بهمنی و آجر نما قزاقی

آجر بهمنی در واقع همان آجرهای ده سوراخ هستند که به آن آجر لفتون نیز می گویند. از آجر بهمنی برای دیوار چینی، ساخت دیوار و حتی نمای ساختمان استفاده می شود. اما از آجر قزاقی که به آن آجر سنتی نیز می گویند بیشتر برای نمای ساختمان استفاده می شود.

از دیگر فرق آجر بهمنی و آجر قزاقی در بافت و مواد اولیه آنها است. آجر قزاقی دارای طرح های مختلفی همچون ال و رستیک است و تنوع رنگی بیشتری نسبت به آجر بهمنی دارد. اما از آنجایی که کاربرد آجر بهمنی محدود است و برای نما استفاده نمی شود رنگ و طرح های کمتری دارد.

 

بیشتر بدانید: کاربرد آجر نما

 

مقایسه قیمت انواع آجر نما

بدون شک قیمت آجر نما نسبت به سایر مصالح ساختمانی همچون سنگ، چوب و… برای نمای ساختمان ارزانتر می باشد. اما اگر در میان آجرها به دنبال ارزانترین قیمت آجر نما هستید در ادامه به طور مفصل به مقایسه انواع آجر در خصوص قیمت آنها پرداخته شده است.

اگر برای نمای ساختمان خود به دنبال آجر ارزان قیمت هستید و نوع آن برایتان مهم نیست، پیشنهاد ما به شما خرید آجر نما سنتی می باشد. آجر نما سنتی هم در نمای سنتی و کلاسیک و هم در نمای مدرن می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اگر به دنبال آجر نمای با کیفیت با قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما خرید آجر نسوز است. همانطور که گفته شد آجر نسوز نما انواع مختلفی در طیف رنگی متنوع دارد.

برای نمای داخلی بهترین نوع آجر با قیمت مناسب آجر دکوراتیو یا همان آجر آنتیک می باشد. آجر دکوراتیو دارای رنگ های متنوع و جذابی است که با کمی خلاقیت و چیدمان نمای بسیار زیبایی را در داخل منزل ایجاد می کند.

جمع بندی

مقایسه انواع آجر نما دنیای بزرگی است و می توان با ریزترین جزئیات آن ها را مورد مقایسه قرار داد. اما اصلی ترین تفاوت انواع آجر، کاربرد و تفاوت ظاهری آنها می باشد.

همانطور که گفته شد صحبت در خصوص تفاوت آجرها مفصل است. بنابراین این مطلب همواره آپدیت شده و مطالب جدیدی در خصوص تفاوت آجر شيل و نسوز، دکوراتیو و… و تفاوت قیمتی آنها برای شما قرار داده خواهد شد. اگر سوال یا نظری در خصوص این مطلب دارید حتما آن را در بخش کادر نظرات برایمان ارسال نمایید.

سوالات متداول

در مقایسه انواع آجر نما، بهترین آجر برای نمای داخلی چه نوع آجری است؟

✅ آجر هلندی یا دکوراتیو که نوعی آجر مصنوعی است و تنوع رنگی زیادی دارد بهترین نوع آجر برای طراحی دکوراسیون داخلی در هر نوع سبکی می باشد.

تفاوت آجر نما شاموتی و انگلیسی چیست؟

✅ آجر شاموتی و انگلیسی هر دو نوعی آجر نسوز هستند که آجر شاموتی دارای طیف رنگی زرد و آجر انگلیسی دارای طیف رنگی قرمز می باشد. همچنین مقاومت آجر شاموتی در برابر حرارت بسیار بیشتر از آجر انگلیسی است. بنابراین بهترین آجر برای صنایع مختلف می باشد.

بهترین آجر نما و مناسب ترین قیمت آجر برای نمای بیرونی ساختمان چیست؟

✅ آجر نسوز که دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری می باشد بهترین آجر برای نمای خارجی است. می توانید در ابتدای صفحه در این خصوص بیشتر مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه آجر رایگان میخوای؟
شمارتو وارد کن
ما باهات تماس می گیریم!